Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er kanskje litt tenåring å feire antall måneder sammen, kan nevne at vi er voksne 25-30 år men kjempeforelsket og siden jeg aldri har vært i forhold før vet jeg ikke hva som er normalt. Er det overdrivelse å feire noe annet enn årsdager? (1, 3, 5 , 10 år osv)
Hvor mange måneder sammen er "akseptert" å markere/gi en liten oppmerksomhet? (1 mnd, 3 mnd, 4 mnd, 6 mnd ? )
Gjerne svar fra gutta også :) (kan noe sånt skremme dere?)

Anonymkode: c9e56...e72

• Liker 1

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes det er kos å markere at man har vært sammen et halvt år jeg da, for da markerer man jo på en måte at begge har klart å finne noen som man faktisk holder sammen med, ikke bare et kortvarig forhold liksom. 

Jente 25 :)

Anonymkode: 902ef...fed

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feire måneder sammen etter fylte fjorten? Haha.

Anonymkode: 325ad...f9a

Hehe ja innser at det er ganske barnslig. Mener ikke å gjøre noe stort ut av det, men foreksempel kjøpe et spill til han eller sexleke vi kan bruke sammen, eller matchende sko eller lignende og gi på en uhøytidelig måte å nevne "her, tenkte dette var hyggelig/kjøpte dette til oss siden vi har X måneder i dag :) " og ikke noe mer kliss. Men fint med ærlige tilbakemeldinger! Er som sagt mitt første forhold så vet ikke hva som blir for dumt og ikke/hva som er vanlig og akseptabelt/hyggelig eller too much.

AnonymBruker

Vi "feirer" ikke hvor lenge vi har vært sammen. Årsdagen er merket av i kalenderen, men vi gjør ikke noe stort ut av det annet enn at vi kanskje "driter litt i" hvedagsmiddagen om det faller på en ukedag og for eksempel bestiller oss pizza. Vi er generelt veldig flinke til å si og vise at vi er glade i hverandre i hverdagen og føler ikke behovet for å slå så veldig på stortromma. Jeg er heller ikke noe glad i blomster, smykker, ringer eller diamanter så både han og jeg er bare glad til for at vi ikke driver å styrer med å gi gaver til hverandre.

Anonymkode: 9309c...7b3

Annonse

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

"driter litt i" hvedagsmiddagen om det faller på en ukedag og for eksempel bestiller oss pizza. Vi er generelt veldig flinke til å si og vise at vi er glade i hverandre i hverdagen og føler ikke behovet for å slå så veldig på stortromma. 

Anonymkode: 9309c...7b3

Ja litt sånn jeg ser for meg også,  ikke noe store greier. 

3 minutter siden, globalagogo skrev:

Kjøpe sko på månedsdagen? 

Vi liker å markere hver måned men ikke ved å kjøpe ting liksom. 

Eller parfyme, kinobilletter eller noe smått og hyggelig. Vi gir gaver til hverandre jevnlig så det er kos med kanskje noe som matcher i en sånn anledning. Hvordan pleier dere å markere? :) 

Feirer aldri noen årsdag (eller måneder, uker, dager osv). Ser liksom ikke noe grunn til det

Jeg sa vel noe sånn som "jaggu, i dag har vi vært sammen i 10 år allerede...jøss som tiden flyr" til samboeren min det året jeg oppdaget at vi hadde vært sammen så lenge. Husker ikke hvilken dag da, bare at vi traff hverandre på høsten en gang. 

Det er vel det nærmeste vi har markert noe i forholdet :ler: 

Marker det dere selv ønsker, ikke tenk på hva andre par gjør. Hvis begge to ønsker å markere dagen, om det er månedtlig, hvert halvår, hvert år - så gjør dere det. Jeg kjenner et par som har restaurantdate månedtlig. Jeg synes det bare er hyggelig og søtt. Selv har jeg og typen aldri markert noe de årene vi har vært sammen, og det er helt greit det også.

Dere bør feire så ofte som dere har lyst til, ikke bry dere om hva andre mener er riktig. Jeg og typen har vært sammen siden i fjor vinter, og feirer hver gang vi møter hverandre(avstandsforhold). Vi gir gaverarrow-10x10.png, drar ut og spiser, drar på kino osv. Hvis begge liker å feire kjærligheten så hvorfor ikke? Vi er et klissete par, og jeg driter i hva andre mener. 

Annonse

Jeg synes det er litt kleint å feire slike ting, men å ta seg en bedre middag på dagen man ble sammen synes jeg er kos. Men å feire fire mnd sammen? Njaa, det blir litt for fjortiss for meg. Men folk får nå for all del gjøre som de vil :)

Det første året syns jeg man kan feire alt man vil, men etterhvert bør man begynne å velge vekk enkelte ting. Man feirer ikke både at man møttes OG at man ble sammen OG at man flytta sammen (selv om ett år som samboere er fint å markere) OG at man er forlova osv...

Når man gifter seg slutter man å markere dagen man ble forlova, ikke sant. Ellers blir hver dag en merkedag etterhvert, og alt mister meningen. 

Markerer dere noe oftere enn en gang I kvartalet når dere har vært sammen i mer enn ett år hadde jeg syntes dere overdrev litt, og at det virka slitsomt. 

AnonymBruker

Dette synes jeg er opp til hver enkelt. Vi har markert årsdagene med en bedre middag på restaurant, men ingen gaver/blomster. 

Hvis du synes det er koselig å markere slike ting synes jeg dere i hvert fall kan markere 6 måneder første gangen, og årsdager etter det. 

Men ærlig talt; det virker jo litt koselig å få en liten overraskelse på 9-månedersdagen også f.eks., og om dere synes det samme så synes jeg dere skal gjøre dèt. Ikke hver måned kanskje, men litt ekstra oppmerksomhet skader jo ikke.

Anonymkode: 59e66...b87

• Liker 1
Annonse
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja litt sånn jeg ser for meg også,  ikke noe store greier. 

Eller parfyme, kinobilletter eller noe smått og hyggelig. Vi gir gaver til hverandre jevnlig så det er kos med kanskje noe som matcher i en sånn anledning. Hvordan pleier dere å markere? :) 

Vi er studenter, så å kjøpe gaver hver måned blir faktisk litt dyrt:P jeg pleier å kanskje ta oppvasken selv om det ikke er "min" tur, eller gi massasje eller noe. Vet ikke helt, sender sms med "fin dato:)" eller noe. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...