Gå til innhold

Kjole til bryllup - gjest

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Antrekk er pent og bryllupet er i midten av august. Jeg har denne kjolen, tenker å ha lukkede sko og finne meg en kort hvit/lys jakke med halvlange ermer. Er 170 og veier noen-og-60 kg, så er sånn passe slank.

Innafor? Noen innspill?

image.png

Anonymkode: 0286c...01a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke den satt noe pent på modellen der, men kjolen i seg selv var ok. Kanskje litt kort og litt for sommerfest for å bruke i bryllup tenker jeg litt..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvor uformelt selskapet er, men kjolen er for kort til å komme inn under kategorien "pent antrekk". Kommer også an på alderen din, er du 18 kan du være mer fleksibel i forhold til "skikk og bruk-regler" enn om du er 30..

Du kan ikke ha vanlig bh under kjole med den ryggen, men det finner du løsninger for. Fargen var fin. Modellen var for lang i livet til denne kjolen, så den satt ikke riktig, men det kan jo tenkes den gjør på deg.

Anonymkode: fef04...20c

AnonymBruker
Skrevet

Kjolen er fin, men jeg synes ikke den passer i et bryllup :)

Anonymkode: 1c1be...65f

• Liker 1
Skrevet

Hva er kleskoden? Det kommer litt an på den, egentlig.
Men jeg synes kjolen er kjempetøff, og den tropiske stilen er jo så in nå, spesielt sammen med tilbehør i gult gull. Med de riktige skoene og tilbehøret, og med en vakker frisyre og sminke, så er det lett å kle opp denne kjolen. Jeg syns du greit kan ha denne kjolen i et sommerbryllup i Norge, med mindre kleskoden sier galla eller smoking.
Min erfaring er egentlig at man ser litt mellom fingrene når det kommer til kleskoder i Norge. Så lenge man har kledd seg pent, etter "alder" og unngår hvitt, så er det ikke så viktig å passe på lengder og farger.
Står det derimot galla eller smoking i invitasjonen, så syns jeg at denne kjolen vil være litt vel casual i forhold til bordpartneren din (hvis de kjører mann-dame-mann-dame), som da vil være kledd i smoking, sjakett eller kjole-og-hvitt. Når det er sagt, så er tradisjonen for slike antrekk for menn her i Norge veldig lite utbredt, så jeg tror du kan fint komme unna med denne kjolen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjolen er fin, men jeg synes den er for kort og uformell til å brukes i bryllup.

Anonymkode: b444c...a29

• Liker 2
Gjest Mythic
Skrevet

Hva er kleskoden? Hvor gammel er du, TS? 

Jeg synes kjolen er søt, og er passende til en sommerfest eller bursdag, men at den ikke er pyntet nok til et bryllup.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Mythic skrev:

Hva er kleskoden? Hvor gammel er du, TS? 

Jeg synes kjolen er søt, og er passende til en sommerfest eller bursdag, men at den ikke er pyntet nok til et bryllup.

3 timer siden, bopera skrev:

Hva er kleskoden? Det kommer litt an på den, egentlig.
Men jeg synes kjolen er kjempetøff, og den tropiske stilen er jo så in nå, spesielt sammen med tilbehør i gult gull. Med de riktige skoene og tilbehøret, og med en vakker frisyre og sminke, så er det lett å kle opp denne kjolen. Jeg syns du greit kan ha denne kjolen i et sommerbryllup i Norge, med mindre kleskoden sier galla eller smoking.
Min erfaring er egentlig at man ser litt mellom fingrene når det kommer til kleskoder i Norge. Så lenge man har kledd seg pent, etter "alder" og unngår hvitt, så er det ikke så viktig å passe på lengder og farger.
Står det derimot galla eller smoking i invitasjonen, så syns jeg at denne kjolen vil være litt vel casual i forhold til bordpartneren din (hvis de kjører mann-dame-mann-dame), som da vil være kledd i smoking, sjakett eller kjole-og-hvitt. Når det er sagt, så er tradisjonen for slike antrekk for menn her i Norge veldig lite utbredt, så jeg tror du kan fint komme unna med denne kjolen.

Kleskoden står ALLER FØRST i HI folkens :)

Anonymkode: 49f65...dc7

Skrevet

Min tanke er at den er for kort, spesielt sammen med den åpne ryggen. Når det er sagt, så hadde jeg neppe sett skjevt på en gjest på +-20 årsalderen i et sommerbryllup med denne kjolen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde kleskode pent i bryllupet mitt, og den kjolen hadde passet fint inn 😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på den kjolen, gjerne dollet opp med en fin frisyre og smykker. Bortsettfra at jeg rysjetingen i livet ikke var noe fin. Du må ha greit med byste/utpreget timeglassfigur for å kunne ha en rysje der.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke den er pyntet nok. I tillegg synes jeg også den er for kort, spesielt når den har bar rygg i tillegg. 

Anonymkode: e54a1...48d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kleskoden står ALLER FØRST i HI folkens :)

Anonymkode: 49f65...dc7

Problemet er bare at "Pent" egentlig ikke er en standardisert dresskode, og da blir det forvirring (som her). Noen synes den er helt OK, andre mener den er for uformell. 

Jeg synes faktisk den er helt OK, med det rette tilbehøret (og litt avhengig av hvor lang den blir på deg). Hadde brudeparet ønsket at det skulle være mer formelt hadde de vel (forhåpentligvis) valgt kleskode "mørk dress" e.l.? 

Anonymkode: 1e7c3...731

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet
Den ‎01‎.‎05‎.‎2016 at 20.51, AnonymBruker skrev:

Kjolen er fin, men jeg synes den er for kort og uformell til å brukes i bryllup.

Anonymkode: b444c...a29

Enig!

Skrevet

For meg er det en hverdagskjole, men vet jeg er "pen" til hverdags og ser ofte hverdangskjolenene mine i pyntede anledninger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er dette en kjole man slenger på seg når man skal ut å kjøpe is en varm sommerdag og passer ikke til et bryllup!  Og må si jeg synes kjolen var forferdelig stygg, men det er jo en smaksak. 

Anonymkode: 6026c...7d6

AnonymBruker
Skrevet

Fin kjole, litt åttitalls med den volangen i livet, men det er kanskje på vei tilbake? Fint mønster og farge.  For kort er den da aldeles ikke, er da helt vanlig kort kjole? Mye finere enn disse subbeside grelle "prom"-kjolene i alle fall.

Anonymkode: 86dec...fe7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes GODT du kan bruke denne i bryllup :) ! 

Anonymkode: 3ec99...81b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...