jordbær Skrevet 27. oktober 2004 #2 Skrevet 27. oktober 2004 Lønnskonto er jo kontoen hvor lønnen din kommer inn på. Som oftes den du har et minibankkort på. Servicekonto har jeg aldri hørt om før. Kanskje et pent navn på en "annen konto"? Jeg har en lønnskonto og en "sparekonto"(hvor alle hybelkaninene og møll lever av luft)
Titti72 Skrevet 27. oktober 2004 #3 Skrevet 27. oktober 2004 Jeg har servicekonto hos Nor eller heter det DNBNor tro? Dette er regningskontoen som det går en fast sum til hver mnd og alle regninger trekkes fra.
Usikker Skrevet 27. oktober 2004 #4 Skrevet 27. oktober 2004 Det er i praksis samme type konto - hvertfall i den banken jeg bruker. Men - det er også som Titti sier - en brukskonto som ofte benyttes som en regningskonto. Et idrettslag f.eks. kan ha en servicekonto som en brukskonto.
*tine* Skrevet 27. oktober 2004 #5 Skrevet 27. oktober 2004 Lønnskonto = brukskonto, der lønn kommer inn Servicekonto = regningskonto Altså er servicekonto en ekstra konto for de som vil skille vanlig forbruk og regninger for bedre oversikt.
shy Skrevet 27. oktober 2004 #6 Skrevet 27. oktober 2004 Hei, jeg har følgende fra Gjensidige NOR: Vanlig konto/lønnskonto: der pengene kommer fra lønn. Servicekonto: en egen konto, uten kreditt, uten kort, men mulighet å betale regninger fra. Regningskonto: konto MED kreditt (5000,-) hvor du kan betale regningene dine fra, men den har du heller ikke kort på. Sparekonto: konto med høyere(?) rente, med maks 12 uttak i året. Det er ingen stor forskjell på regningskonto og servicekonto, bortsett fra kreditten på regningskontoen. Håper du ble litt klokere nå. shy
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2004 #7 Skrevet 27. oktober 2004 Tusen takk for svar! Ett lite spm til: Jeg kan vel ha visakort til Servicekontoen min..? Jeg får nemlig lønninga inn der..
*tine* Skrevet 27. oktober 2004 #8 Skrevet 27. oktober 2004 Tusen takk for svar! Ett lite spm til: Jeg kan vel ha visakort til Servicekontoen min..? Jeg får nemlig lønninga inn der.. Ja, det tror jeg. Men hvis ikke kan kontoen endres til lønnskonto.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå