Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sitter og ser på Paradise på tv3.no, og plutselig kommer det reklame for en apotek vare. Det er noe som skal hjelpe med å slutte å røyke. Det ligger i en rund boks, og i hver boks er det 20 porsjonspakninger, man bruker det på den måten at man legger den under leppa. Den inneholder blant annet nikotin... Høres det kjent ut?? 

Ja, nemlig. Akkurat som snus. Hvorfor i alle dager har de lov å reklamere for dette? Fordi det selges på apoteket?? 

https://www.vitusapotek.no/zonnic-4-mg-mintsmak-20-porsjonsposer-/p/373790

Endret av Adara
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken kanal? En norsk eller utenlsndsk??

Anonymkode: f785e...080

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken kanal? En norsk eller utenlsndsk??

Anonymkode: f785e...080

Paradise hotel? På tv3.NO (aka NOrge.)

Skrevet

Tv3 sender jo bl.a reklame for spillselskaper, er ikke det fordi de sender fra utenfor Norge tro? Høres likevel rart ut. Eller, nikotinplastere inneholder vel også nikotin og er vel lovlig å reklamere for..

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, hironakamura skrev:

Tv3 sender jo bl.a reklame for spillselskaper, er ikke det fordi de sender fra utenfor Norge tro? Høres likevel rart ut. Eller, nikotinplastere inneholder vel også nikotin og er vel lovlig å reklamere for..

Selvsagt. De trenger ikke å følge norske regler når de er en utenlandsk kanal sendt fra utlandet.

Skrevet
2 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Selvsagt. De trenger ikke å følge norske regler når de er en utenlandsk kanal sendt fra utlandet.

Nei, men jeg ble likevel litt usikker på hvordan reglene er, for de reklamerer jo f.eks ikke for alkohol igjen:klo:

Skrevet
1 minutt siden, hironakamura skrev:

Nei, men jeg ble likevel litt usikker på hvordan reglene er, for de reklamerer jo f.eks ikke for alkohol igjen:klo:

Litt usikker på hvordan det funker.

Men reseptfrie legemidler får vi vel reklame for også på norske kanaler?

Skrevet
11 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

21 minutter siden, hironakamura skrev:

Men dette er jo åpenbart snus? Det er jo ikke lov å reklamere for sigaretter og snus på noen måte?   Trodde det var sånn at så lenge det ble sendt på norsk TV, så hadde de ikke lov å reklamere for det. 

Jeg er ganske sikker på at jeg har sett reklame for spillmaskiner på TV før, er ikke det lov i Norge heller?

Skrevet
13 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Ja, det får vi. Så i dette tilfellet må det nok oppfylle kravene til et legemiddel (eller lignende) og ikke snus, selv om produktet "inntas" på samme måte

Skrevet
6 minutter siden, Adara skrev:

Men dette er jo åpenbart snus? Det er jo ikke lov å reklamere for sigaretter og snus på noen måte?   Trodde det var sånn at så lenge det ble sendt på norsk TV, så hadde de ikke lov å reklamere for det. 

Jeg er ganske sikker på at jeg har sett reklame for spillmaskiner på TV før, er ikke det lov i Norge heller?

Norsk Tipping har lov til å reklamere på norske kanaler, mulig det er noen av deres tjenester:) 

Det er nok ikke en snus i den forstand om den selges på apotek..Det blir vel samme virkestoffer som i nikotintyggis/plaster, bare i annen forpakning:) Det er ulovlig å reklamere for tobakk, men ikke andre produkter man har under leppa tenker jeg?

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, hironakamura skrev:

Norsk Tipping har lov til å reklamere på norske kanaler, mulig det er noen av deres tjenester:) 

Det er nok ikke en snus i den forstand om den selges på apotek..Det blir vel samme virkestoffer som i nikotintyggis/plaster, bare i annen forpakning:) Det er ulovlig å reklamere for tobakk, men ikke andre produkter man har under leppa tenker jeg?

ÅÅH, herre.. Nå føler jeg meg passe teit. Glemte helt tobakken!! :fnise:

Så klart har du rett, takk for at du opplyste meg! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...