Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker hytte til familien, men er i tvil om hvor... Hvor bor dere og hvor har dere hytte? Noe tilknytning til stedet dere har hytte på? Vi har familien på mange forskjellige steder i landet også. Bør jo tas med i vurderingene. 

Anonymkode: df389...fd7

Gjest Margit Spat
Skrevet

Vi valgte hytte utfra hvor lenge vi max ville kjøre for å komme på hytta. Hvis kjøretiden blir for lang, ser jeg for meg at man bruker hytta mindre, og vi ønsket å ha et sted vi kunne bruke ofte. Ingen av oss har familietilknytning e.l. til det stedet vi til slutt valgte. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt hytte i Rendalen. Litt for langt å kjøre,ca 3 timer,men går fint nå som begge unga er i skolealder.  Vi kjøpte der pga pris og nydelige omgivelser for å gå i fjellet. Mannen min bruker hytta mest,sammen med ungene. Jeg er mer hjemmekjær. 

Anonymkode: 86a87...276

Skrevet

Har hytte i Ski, bor i Oslo. Godt med kun 1/2 times kjøring. Kjøpte av min tante som arvet av mine besteforeldre. Sterk tilknytning...vært der fra før jeg kunne gå. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva ser dere egentlig etter, i en eventuell hytte da?

Hytte ved strand / fjord. For eksempel Hurum, eller lignende?

Eller hytte på fjellet. For eksempel Beitostølen eller lignende? 

Anonymkode: 21c88...d78

Skrevet

Har barndomshjemmet til min far som "hytte"/feriested. To timers flytur unna, så naturlig nok ikke hyppig besøkt, men veldig sterk tilknytning!

I tillegg har vi hytte 2 timers biltur hjemmefra. Ønsket oss i skjærgården, men det ble uforholdsmessig dyrt. Nå har vi hytte ved en innsjø litt lenger inn i landet og trives med det. Overhodet ingen tilknytning der vi havnet, men trives veldig godt nå. Tre år siden kjøpet.

AnonymBruker
Skrevet

Vi både bor og har hytte i Oslo.

utrolig deilig å kunne reise kollektivt til hytta på under 1 time! Jeg tenker at avstand er ganske viktig, er det flere timer å kjøre vil hytta bli brukt mindre. Også veldig greit å ha en hytte så nære at man kan bo der og alikevel komme seg til/fra jobb.

For min del, som hater snø og fjell, var det naturlig med hytte ved sjøen.

Har hatt hytte der hele mitt liv, så har sterk tilknytting.

Anonymkode: c3afb...31a

Gjest Marillia
Skrevet

Vi kjøpte hytte i samme området som familien vår har hytte, tar litt over en time å kjøre. Vi valgte dette området fordi det tilbyr både fin natur og fordi det er grei reiseavstand hjemmefra. Har vel litt tilknytning, men vi så på hytter i andre områder før vi kjøpte. Vi snakker ofte om hvor deilig det er med så kort reisevei, vi kjører lett opp etter arbeidsdagen bare for å feks male litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...