Gå til innhold

Blir så lei av det "perfekte" livet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På Instagram😩 Hva er det med alle de mødrene? Pynter opp ungene i jåleklær, har strøkne hun 24/7, er aldri slitne, og lever et perfekt liv. Er det ikke slitsomt å ha det slik hele tiden? 

Har dere tips til noen mødre på Instagram som ikke leker at de har det så perfekt?

Anonymkode: dc6f2...670

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Strøkne hus* gikk litt fort.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de ikke har noen andre interesser eller hobbyer? 

Anonymkode: 3f761...c44

• Liker 2
Skrevet

De viser bare fram det positive, ikke at skittentøyskurven flyter over.

Les boka "casa kaos" om du trenger litt motgift til alt det perfekte.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke mødre som har behov for å eksponere barna på instagram, facebook, snapchat hele tiden jeg, da. Uansett om de er perfekte eller ikke. Dessuten finnes det så mye annet mer spennende å se på instagram enn barna til andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns mødre som følger med på disse instagrammene er like merkelig. Hvorfor er det så interessant å  sitte og se på disse falske virkelighetene?

Anonymkode: b8d70...83e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Verre disse fitness damene og noen menn. Legger ut bilder i bikini eller undertøy. Se meg se meg se meg. Generasjon for lite oppmerksomhet og kjærlighet. Er vel pga etter kvinnene begynte i fulltidsjobb og barna plassert i barnehager. Nå roper de ut i sosiale medier at de må bli sett. De ble ikke sett og da kler de av seg, spiser green food og trener slik fotballfrua gjør og tror at NÅ blir de sett og elsket. Dette er bare tragisk og leit!

Anonymkode: 1b900...4e0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"A clean house, is a sign of a wasted life"

Anonymkode: 4e49b...44f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du ha noen å sammenlikne deg med på instagram overhodet? 

Instagram brukes for attraktive bilder. For folk som synes det er gøy å ta bilder og folk som liker å hente inspirasjon fra fine bilder. Jeg føler brukere med fine bilder for inspirasjon til reise, oppskrifter, mote, skjønnhet og mer. Jeg vet at de ikke lever "perfekte" liv, for det er det ingen som gjør, og de er heller ikke pliktige å legge ut mindre attraktive bilder for at andre skal føle seg bedre. Er man disponert for sjalusi så får man heller holde seg unna instagram. 

Anonymkode: 9fcce...1d8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må du ha noen å sammenlikne deg med på instagram overhodet? 

Instagram brukes for attraktive bilder. For folk som synes det er gøy å ta bilder og folk som liker å hente inspirasjon fra fine bilder. Jeg føler brukere med fine bilder for inspirasjon til reise, oppskrifter, mote, skjønnhet og mer. Jeg vet at de ikke lever "perfekte" liv, for det er det ingen som gjør, og de er heller ikke pliktige å legge ut mindre attraktive bilder for at andre skal føle seg bedre. Er man disponert for sjalusi så får man heller holde seg unna instagram. 

Sammenligner meg ikke :) Synes bare det er veldig irriterende og rart. Og det handler ikke lengre om inspirasjon, tekstene de skriver til bildene, det er jo tydelig at de prøver å liv et liv de ikke har. Ta hun mamma.karita som eksempel, hun prøver jo å fremstille perfekt og det synes tvers gjennom, likens hun lillenetten, føler seg så perfekt og så mye bedre enn alle andre. Latterlig i grunn :) 

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verre disse fitness damene og noen menn. Legger ut bilder i bikini eller undertøy. Se meg se meg se meg. Generasjon for lite oppmerksomhet og kjærlighet. Er vel pga etter kvinnene begynte i fulltidsjobb og barna plassert i barnehager. Nå roper de ut i sosiale medier at de må bli sett. De ble ikke sett og da kler de av seg, spiser green food og trener slik fotballfrua gjør og tror at NÅ blir de sett og elsket. Dette er bare tragisk og leit!

Anonymkode: 1b900...4e0

Hehe, sant nok! Oppmerksomhetssyke de også :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sammenligner meg ikke :) Synes bare det er veldig irriterende og rart. Og det handler ikke lengre om inspirasjon, tekstene de skriver til bildene, det er jo tydelig at de prøver å liv et liv de ikke har. Ta hun mamma.karita som eksempel, hun prøver jo å fremstille perfekt og det synes tvers gjennom, likens hun lillenetten, føler seg så perfekt og så mye bedre enn alle andre. Latterlig i grunn :) 

Men hvorfor føler du behovet for å følge fremmede overhodet?

Hvis du er så lei av dette her, så følg bare vennene dine i stedet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns mødre som følger med på disse instagrammene er like merkelig. Hvorfor er det så interessant å  sitte og se på disse falske virkelighetene?

Anonymkode: b8d70...83e

Jeg har sluttet å følge dem, men de kommer jo opp uansett. Hun mammatiltreskatter har jo begynt å komme opp som "sponset" bilder.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Juami skrev:

Jeg skjønner ikke mødre som har behov for å eksponere barna på instagram, facebook, snapchat hele tiden jeg, da. Uansett om de er perfekte eller ikke. Dessuten finnes det så mye annet mer spennende å se på instagram enn barna til andre. 

Koselig å se bilder av andre sine barn altså, men ikke når de er redigerte til å se ut som små dukker, da er det bare trist :( 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sluttet å følge dem, men de kommer jo opp uansett. Hun mammatiltreskatter har jo begynt å komme opp som "sponset" bilder.

De sponsede innleggene er et resultat av din aktivitet. Dersom du tidligere har fulgt visse personer, eller i det minste besøkt deres profiler, så "leser" jo instagram at det er dette du er interessert i.

Med tiden vil det justeres etter din instagramaktivitet (dersom den endrer seg).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg koser meg med Instagram 😃 Jeg liker å se på fine bilder av mat, interiør, natur, barn m.m. Jeg har ikke behov for å se på bilder av et rotete kjøkken, eller et møkkete bad. Alle vet vel at perfekte liv ikke finnes.... 

Anonymkode: 5737b...05c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Instagram vil jo alltid bare vise en viss del av befolkningens liv, spesielt den type mennesker som søker mye bekreftelse fra andre og er opptatt av fasade. Sier selvsagt ikke at alle på instagram er usikre og bekreftelsesavhengige, men når det gjelder de som hele tiden presenterer sitt "perfekte" liv, så er nok usikkerhet ofte motivasjonen.

De som er trygge på seg selv og ikke er så opptatt av å være perfekt, bryr seg gjerne mindre om å legge ut drøssevis av private bilder på instagram. De er ikke avhengig av bekreftelse fra gud og hvermann, og da blir det mindre interessant.

Jeg bruker instagram selv, men er bevisst på hvem jeg følger og ikke følger. Følger kontoer eller mennesker som faktisk har noe spennende å melde, fordi de er kunstneriske eller kunnskapsrike eller engasjerte, og har et fint blikk på ting. Muligheten til å dele kunnskap, ideer, boktips etc. er det jeg virkelig liker med sosiale medier. Men jeg luker fort ut de kontoene jeg merker dreier seg mest om fasade, bekreftelse eller narsissisme. Jeg gidder ikke utsette meg selv for et sånt press om å være tynnest, penest, ha dyrest hus eller mest luksuriøse ferier, jeg vil se ekte mennesker med nyanser og substans.

Anonymkode: 35128...189

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...