Gå til innhold

Dilemma

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Tenkte først å poste dette under "kropp og helse" men så ser jeg ikke som syk syk. Så det ble her.

Har vært medlem på KG over 6 år nå og finner veldig komfortabel til å dele dette, selv om jeg poster det som anonym. 

Skal gå rett på sak nå...

Jeg har kjent meg så ensom i over lang tid i min "hjemby", kaller det for hjemby for det er det som mitt hjem de siste 15 årene. Jeg har barn som jeg har hatt omsorg for fram til for 2 år siden, da lot jeg far ha omsorgen for dem. De har flyttet fra hjembyen vår til en annen. Og jeg ser dem enda sjeldnere enn før. Det eneste som jeg nå har her er min leilighet som har vært mitt hjem alle disse årene. Jeg elsker den! Men det er alt. I den andre kanten av landet bor min mann, ja vi har vært særboere i snart 5 år nå. Der bor det også noen av mine nærmeste familie medlemmer og jeg er en helt annen person når jeg er der. Fylt med liv og optimisme i motsetning til når jeg er her i min lille leilighet, venter på de 2 overnattinger i måneden fra mine barn. 

Problemet er at jeg har hatt det vanskelig til å velge. Skal jeg flytte? Gi slipp på leiligheten min, se barna mone sjeldnere? Jeg har prøvd å bo der hvor familien og mannen bor i ett år. Jeg begynte å jobbe, studere og jeg  så positivt på livet. Jeg så barna mine i feriene alle var lykkelige en stund. Så krøp det sorte monsteret (depresjon) til overflaten og sa til meg, barna dine vokser opp uten deg i deres hverdag dere kommer til å bli som fremmede, kom deg til hjembyen (som er nærmere hvor de bor) så du ser dem regelmessig om så det er 2 netter hver måned. Vær i din lille leilighet utstengt fra alt og alle andre til neste gang de er på besøk. 

Vær så snill og gi meg råd KG venner!

Anonymkode: b6b3d...b6e

AnonymBruker
Skrevet

Valget står mellom total ensomhet i leiligheten du elsker og mer sosial aktivitet og samvær med mann og barn i ny leilighet i byen de befinner seg i?

Hvis du ikke har venner og andre som holder deg igjen i gammel leilighet, hvorfor ikke selge og flytte? Depresjonen må du jobbe med uansett hvor du bor. 

Anonymkode: ddf68...2d1

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Valget står mellom total ensomhet i leiligheten du elsker og mer sosial aktivitet og samvær med mann og barn i ny leilighet i byen de befinner seg i?

Hvis du ikke har venner og andre som holder deg igjen i gammel leilighet, hvorfor ikke selge og flytte? Depresjonen må du jobbe med uansett hvor du bor. 

Anonymkode: ddf68...2d1

Hei og takk for innspill!

Valget står mellom total ensomhet i min leilighet og sosial aktivitet og samvær med mann samt familie rundt meg, men barna kommer jeg til å se dem bare når det lar seg gjøre. Barnefar bor nærmere hvor jeg bor nå. Barnefar er ikke min nåværende mann. 

Beklager om det er forvirrende innlegg, men jeg er selv i en forvirrende situasjon 😢 

Tusen takk igjen for svar!

Anonymkode: b6b3d...b6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...