Gå til innhold

har du mistet førerkortet og fått....

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

har du noen gang mistet førerkort men så har du fått det tilbake igjen pga jobben? altså at du hadde behov for førekort i den jobber du er?

jeg mistet mitt og fikk min sjef til å skrive enb søknad til politiet om å få det tilbake.. nå venter jeg i spenning! vet dere ev hvor sikkert det er? hvor langt tid? osv?

Videoannonse
Annonse
Gjest fartsfantomet
Skrevet

Nei jeg har ikke mistet førerkortet og så fått det igjen pga jobben.

Og det siste synes jeg ikke du skal heller!!

Skrevet

... ville faktisk synes det var helt urimelig at man skulle få tilbake førekoret pga jobben.

Hvis man er totalt avhengig av sertifikat i jobbsammenheng - burde man ikke ta sjansen på å miste det.

Som sjef kunne det ikke falt meg inn å skrive en sånn søknad for en ansatt - for vedkommende hadde jo vist meg at h*n ikke sørger for å være kvalifisert til jobben.

Gjest lilletroll
Skrevet

En jeg kjenner mistet lappen og fikk det tilbake pga av at han trengte det i jobb sammenheng...hvor vanskelig det var, og hvor lang tid det tok vet jeg imidlertid ikke....

Skrevet

Syns jeg ikke at høres greit ut. det er da faktisk en grunn til at man mister lappen.

Skrevet
... ville faktisk synes det var helt urimelig at man skulle få tilbake førekoret pga jobben.  

Hvis man er totalt avhengig av sertifikat i jobbsammenheng - burde man ikke ta sjansen på å miste det.

Som sjef kunne det ikke falt meg inn å skrive en sånn søknad for en ansatt - for vedkommende hadde jo vist meg at h*n ikke sørger for å være kvalifisert til jobben.

Helt enig!

Skrevet

Merkelig... Hvorfor overholde regler i det hele tatt da? Er jo bare å skrive en søknad...

Skrevet
En jeg kjenner mistet lappen og fikk det tilbake pga av at han trengte det i jobb sammenheng...hvor vanskelig det var, og hvor lang tid det tok vet jeg imidlertid ikke....

En jeg kjenner fikk tilbake sertifikatet fordi han skulle på FERIE,...(og hvis vedkommende hadde måttet avlyse ferien hadde alle vennene og familien fått vite om det)

Hipp hurra for lokalpolitiet! :roll::roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, kjenner en som fikk det. Men da hadde han vært akkurat på grensen.

Spørs vel hvor mye over grensen det er snakk om her

Gjest Synderen
Skrevet

Jeg klarte å miste førerkortet og sjefen min søkte 2 ganger men fikk avslag.

Jeg trengte det i jobben men det var ingen krise.

Det ble bare vanskeligere for han. Han måtte kjøre både for meg og seg selv.

Det ble litt pinlig men det er lenge siden nå.

Tror det kommer an på hvor mye du må bruke bilen og hva du har gjort.

Yrkessjåfører vet jeg får tilbake førerkortet noen ganger.

Tror det har blitt vanskeligere med tiden.

Kjørte du beruset har du ingen sjangs.

Lykke til.

Skrevet

Er du dum nok til å miste billappen....så fortjener du å være fotgjener for en studen...det skal svi litt!!

Har ingen sympati for folk som trengger lappen i jobbsammenheng eller andre situasjoen...de burde da bare vært extra flinke til passe på dem...mister de dem..tught luck..

Skrevet

Syns det er heilt utrulig teit at en kan få tilbake setifikatet før tida. Koko!

X-en min fyllekjørte, vraka bilen til kompisen og stakk av fra bilen---> miste lappen i 2 år. Men joda, han søkte om å få den tilbake pga jobb og det gikk heilt fint. Huskar ikkje kor tid han fikk den tilbake, men trur det var i alle fall 6mnd før tida.

For et idiotisk system!!

Spurte han no: "Eg tok den ette 1år og 5 mnd. Kunne ha tatt den etter 1 år og 1 mnd. Mista den i utgangspunktet i 2 år."

Skrevet

seff skal du utnytte systemet til din fordel! Ikke hør på de moraliserende tantene her. skaff deg lappen tilbake og kjør som bare faen.

Skrevet

Samboeren min mista lappen en gang, og han fikk den tilbake fordi han hadde lyst, og uten noen spesiell grunn, og i tillegg fikk han redusert bota med noen tusen. Men så er han litt av ett salgstryne også da...

Skrevet

Donnie: Uten å høres ut som en av de gamle tantene du snakket om..Du kjører ikke for fort etter du har kjørt ned og drept en liten unge..unsett hvor gøy det måtte være å kjøre som en villmann og dra litt på.

Då foretrekker jeg heller å være en gammle tante...fart og action det får jeg når jeg kjører på bane..

Gjest Anonymous
Skrevet

Det har jeg aldri hørt om.

Det er jo en grunn til at du mistet kortet da, og det må du kanskje lære av.

Gjest Trulselinemor
Skrevet

Jeg har ikke opplevd dette. Men jeg kjenner en som fikk det igjen etter 3 mnd isteden for 6 mnd. Da var det jobben hans som søkte om halveringstid.

Han kjørte på en forgjenger. Jeg vet ikke hva du har gjort?!!? (Jeg har ikke lest alt her inne).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...