Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Har det problemet at om jeg barberer underlivet mer enn 1 gang i uken (eller kan skje uansett), får jeg sånne kviselignede nupper i underlivet. Bruker gilette venus forresten. 

Hvordan kan jeg unngå dette? Vil helst ikke vokse.. 

Er det spesielle metoder man må gjøre det på, eller andre produkter jeg må bruke? 

Har andre samme problemet?

Håper på gode svar! 

Anonymkode: a7489...a43

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pleier å bruke kortison salve der jeg får røde nupper og kviser, dette tørker dem ut. Bruker også mye fuktighetskrem noen dager etter jeg har barbert :) Og for all del, IKKE klem på kvisene! 

Anonymkode: b93bb...7b1

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Har det problemet at om jeg barberer underlivet mer enn 1 gang i uken (eller kan skje uansett), får jeg sånne kviselignede nupper i underlivet. Bruker gilette venus forresten. 

Hvordan kan jeg unngå dette? Vil helst ikke vokse.. 

Er det spesielle metoder man må gjøre det på, eller andre produkter jeg må bruke? 

Har andre samme problemet?

Håper på gode svar! 

Anonymkode: a7489...a43

Du får nupper fordi huden lukker seg over hårstrået. Hårstrået står og stanger for å komme igjennom huden og da blir det en irritasjon under og i huden. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pleier å bruke kortison salve der jeg får røde nupper og kviser, dette tørker dem ut. Bruker også mye fuktighetskrem noen dager etter jeg har barbert :) Og for all del, IKKE klem på kvisene! 

Kortison skal ikke brukes på eller i nærheten av slimhinner og i underlivet. Kortison tynner og skader huden ved gjentatt bruk og feil bruk. Så her bygger du deg et problem på sikt. Åpne sår eller infeksjoner skal heller ikke påføres kortison. Les bruksanvisningen! 

Anonymkode: d2cef...f19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du får nupper fordi huden lukker seg over hårstrået. Hårstrået står og stanger for å komme igjennom huden og da blir det en irritasjon under og i huden. 

Kortison skal ikke brukes på eller i nærheten av slimhinner og i underlivet. Kortison tynner og skader huden ved gjentatt bruk og feil bruk. Så her bygger du deg et problem på sikt. Åpne sår eller infeksjoner skal heller ikke påføres kortison. Les bruksanvisningen! 

Fikk beskjed av legen at kortisonsalven jeg bruker helt fint kan brukes rundt undrlivet. 

• Liker 1
Skrevet

Bruladine salve (sår salve), kan kjøpes uten resept på apoteket. Finnes også anti nuppekremer, kjøpte en hos iherb.com 

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed av legen at kortisonsalven jeg bruker helt fint kan brukes rundt undrlivet. 

Det er så medisinsk uforsvarlig at jeg ikke har den minste tro på at det kan stemme. I tilfelle du mener dette stemmer, bør du rapportere legen inn til Helsetilsynet for uforstand i tjenesten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Motebamsen skrev:

Bruladine salve (sår salve), kan kjøpes uten resept på apoteket. Finnes også anti nuppekremer, kjøpte en hos iherb.com 

Jeg har også dette problemet men brulidine hjelper ikke. Nå har mine nupper vært der i mange måneder og går ikke vekk selvom jeg har smørt på brulidine hver dag flere ganger om dagen!  Begynte å tro jeg hadde fått kjønnsvorter siden det ikke går vekk,  hvite spisse kviselignende mot lysken men lege står fast på at det er pga barberingen.. Aldri brukt barberingskrem eller.noe, kanskje jeg bør begynne med det? 

Anonymkode: 7a066...b1f

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Motebamsen skrev:

Link eller navn? :) Hva heter anti nupp på engelsk? 

Skrevet

Skrubb huden først, enten med ansikstpeeling eller vaskeklut, etter barbering bruker du unirens som du får på apotek eller Kondomeriet. Jeg pleier å bruke engangshøvel som jeg kun bruker til barbering av underlivet og ikke noe annet. Denne skifter jeg oftere ut en den som jeg bruker under armer og på legger, får sjelden eller aldri nupper. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også dette problemet men brulidine hjelper ikke. Nå har mine nupper vært der i mange måneder og går ikke vekk selvom jeg har smørt på brulidine hver dag flere ganger om dagen!  Begynte å tro jeg hadde fått kjønnsvorter siden det ikke går vekk,  hvite spisse kviselignende mot lysken men lege står fast på at det er pga barberingen.. Aldri brukt barberingskrem eller.noe, kanskje jeg bør begynne med det? 

Bruledine er en antibakteriell krem. Du har sannsynligvis utviklet resistens. Sånn blir det når man eksprimenterer med legemidler på egenhånd. Ganske skremmende. Slutt å barbere så går,problemet over etter en stund. 

Skrevet

Smør huden med vibratorrens fra Kondomeriet etter at du har barbert deg! Det svir litt, men fungerer helt fint!:)

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruledine er en antibakteriell krem. Du har sannsynligvis utviklet resistens. Sånn blir det når man eksprimenterer med legemidler på egenhånd. Ganske skremmende. Slutt å barbere så går,problemet over etter en stund. 

Det var gynekolog som sa jeg skulle bruke brulidine. Jeg har heller ikke barbert på 2 mnd, og før det ikke på 5 mnd men problemet vedvarer.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var gynekolog som sa jeg skulle bruke brulidine. Jeg har heller ikke barbert på 2 mnd, og før det ikke på 5 mnd men problemet vedvarer.

Da bør du oppsøke lege. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Link eller navn? :) Hva heter anti nupp på engelsk? 

Bikini bump ;) Her er produktet: http://no.iherb.com/BikiniZone-Medicated-Creme-Helps-Get-Rid-of-Bikini-Bumps-1-oz-28-g/27387

Her har du link til hele shaving serien til bikinizone : http://no.iherb.com/BikiniZone 

Kanskje begynne med bikinizones shave gel også, den er også anti bump..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du oppsøke lege. 

Gynekolog er lege spesialisert på underliv

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pass på at huden er glatt og "oppvarmet" før du barberer. Jeg pleier å stå noen minutter under (glo)varmt vann før jeg begynner å barbere meg. Jeg gnir området inn med vanlig såpe (funnet ut at det er like greit som barberskum) og barberer med en høvel fra venus. Denne metoden gjør at jeg aldri får nupper. :) Får nupper med en gang jeg står i lunkent eller kaldt vann, eller har gåsehud mens jeg barberer meg.

Anonymkode: 2a358...c8c

AnonymBruker
Skrevet

Finnes flere tråder om dette. 

Men uansett, ha en bra og REN høvel.  Venus sine er greie. Barber på slutten av dusjen. Skrubb og peel huden før du bruker en barbergel beregnet på underlivet (rfsu sin intim barbergel)  og rak og skyll høvelen annenhver gang MED hårene i varmt vann. Så ny runde med barbergel og barber mot hårveksten. 

Når du er ferdig skyller du av med lunkent til kaldt vann, og klappe tørt, ikke gni. Deretter påfører du rfsu sin aftershave intim gel (husker ikke hva den heter).  Ikke barber hver dag. Men husk å skrubbe og peel huden du skal barbere. Utenom det bør du skrubbe og peele huden minst 2 ganger i uka fortsatt å unngå nupper og kviser. Samme gjelder for all type hårfjerning. 

Anonymkode: e05fd...2db

• Liker 1
Skrevet

Noe som funker for meg er å bruke balsam på områdene du barberer, mye bedre enn barberingsskum synes jeg! Om jeg får nupper etterpå så smører jeg et tynt lag Brulidine på, anbefaler uansett alle å ha brulidine i hus, det funker på det aller meste :D

AnonymBruker
Skrevet

Både før og etter barberingen vasker jeg området og tørker så bruker jeg litt Antibak ,sånn hånd desinfeksjon, på de områdene i lysken der jeg får små kviser /nupper.Det svir litt med en gang men ikke mye.Jeg får aldri problem med nupper/kviser når jeg gjør dette.

Jeg har veldig sensitiv hud men for meg fungerer dette bra.

Anonymkode: 52c92...d3e

AnonymBruker
Skrevet

Bruk engangshøvel og kast den etter hver gang.

Anonymkode: 59288...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...