Gå til innhold

14-åringer på KG.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at det i det siste har vært en del tråder og innlegg av 14-15 åringer her inne. Hva syns dere om det?    Personlig har jeg ikke så mye lyst til å diskutere med barn her inne og ikke skjønner jeg hva de finner så interessant ved å være her.  

Anonymkode: 24793...330

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har forumet aldersgrense :klo: 

Fjorten og femtenåringer kan og trenge hjelp med spørsmål de ikke få eller finner svar på på nettforum for barn. Det spørs jo og hvilke type spørsmål og tråder du har møtt dem i, og hva de ønsker å diskutere. Jeg har sett en 15. Åring som lurte på om hun kunne være gravid. Det synes jeg er helt ok å hjelpe med. 

Langt verre er det der det dukker opp tulletråder som tydelig er skrevet på dårlig (barnslig) Norsk med en problemstilling helt hensides, eller alle disse vanvittige trådene på seksualforumet. 

Husk at kua også har vært kalv! 

Anonymkode: 342e5...99f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synest ikke det er så spennende å diskutere med de, da de har lite å bidra med pga lite kunnskap. Men vi skal alle lære og vi har vært der selv.

Tulletråder får vi bare la være å svare på.

Anonymkode: cc241...345

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synest ikke det er så spennende å diskutere med de, da de har lite å bidra med pga lite kunnskap. Men vi skal alle lære og vi har vært der selv.

Alder er ikke alltid ensbetydende med kunnskap, jeg har møtt menn som har en IQ på barneskolenivå!!!

• Liker 3
Skrevet

Ser ikke helt problemet når det kommer til å få hjelp med et problem, eller ville lese seg opp på noe hvor mange voksne mennesker kanskje svarer på noe en ung jente/gutt vil ha et nøkternt svar på. Tulletråder derimot....

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke 16års aldergrense på Sexforumet?  Men hvem kan kontrollere det?

Forøvrig må yngre mennesker gjerne være her om innlegg og spørsmål er saklige, oppriktige og ærlig mente.

Endel 40+ her er mer tvilsomme en oppriktige 15 åringer!!!

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes egentlig at kunnskapsnivået generelt her inne er veldig labert. Det er veldig mye kjefting, dømming og nedlatende kommentarer. Synes ofte at KG minner om ungdomsskolen.

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg synes egentlig at kunnskapsnivået generelt her inne er veldig labert. Det er veldig mye kjefting, dømming og nedlatende kommentarer. Synes ofte at KG minner om ungdomsskolen.

Velkommen etter og helt enig.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er svært mange KG som har et lavt kunnskapsnivå og manglende refleksjonsevner. Flere av de yngste her inne vil vel til og med utkonkurrere enkelte voksne på dette området. Det positive med de yngste er jo at de er i utvikling. At de får et mer reflektert og bredere perspektiv av å lese her på KG kan også godt hende. 

Dersom man ikke vil diskutere med 14-15-åringer lar man være. Man har ikke krav på en tråd her inne, så dersom det dukker opp noen man ikke vil debattere med ignorerer man medlemmet eller finner seg en annen tråd. Verre er det ikke. Jeg har forståelse for frustrasjon angående tulletråder og dårlig oppførsel, men dette er jo heller ikke aldersbetinget. 

Anonymkode: b9173...059

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Tibbie skrev:

Jeg er helt enig. Jeg synes likevel innleggene, både selve innholdet og hvordan de er formulert, kan avsløre mye om hva slags person man diskuterer med. 

Anonymkode: b9173...059

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19, snart 20. Jeg ser ikke noe galt i det. Jeg vil også si at noen 15åringer er modne(ikke alle) for alderen, og har mye kunnskap. 

Anonymkode: d30e7...e55

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som kvinne over 40 ser jeg ingenting galt med at unge også bruker forumet. Jeg ønsker av og til at forumet hadde eksistert da jeg var i den alderen. Så mye jeg kunne fått visst, og ikke minst unngått om jeg hadde hatt adgang til all kunskapen som ligger her inne fra voksne som deler fakta og erfaringer fra eget liv. Mange unge har ikke alltid en voksen de kan gå til med alle sine spørsmål. Ikke engang om de ønsker å tulle litt. 

Da er det verre med godt voksne som lager masse tull, bråk, kveruleringer og hatefulle uttalelser i fordømmende retning i alle veier.

Anonymkode: 37a63...9d9

• Liker 3
Skrevet

Her blir det skrevet mye rart. Hva har kunnskap med IQ å gjøre, for eksempel? Og hvis normalen på KG er lavt kunnskapsnivå og manglende refleksjonsevne, hvordan kan man samtidig hevde at unge mennesker muligens kan "få et mer reflektert og bredere perspektiv" av å vanke her inne?

Ellers mener jeg at KG (med unntak av seksualforumet) må være et sted der også 14-åringer må få lov til å delta. Hvis vi er litt åpne og ikke på død og liv skal stemple alle som er uenige med oss eller har en annen bakgrunn enn oss som kunnskapsløse, ureflekterte og umodne, kan vi kanskje ha noe å lære av hverandre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke er masse tulletråder så synes jeg det er helt greit. Hvis tenåringer kam lære litt/ får svar spørsmålene sine så er jo det bra. 

Er jo ikke imponert over nivået her inne. 

Anonymkode: 10c7f...c0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...