Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange egg fikk dere? 

Hvor mange ble befruktet?

Fryseforsøk? Hva koster dette? 

Takk❤️

Anonymkode: 58a77...be3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et unormakt høyt tall, var veldig vondt. Ikke å anbefale selv om jeg fikk gode resultater. Fikk ikke satt inn egg før to mnd etter. Var redd ingen ville være modne når det var et så høyt tall.

Ut; 39 egg

Befruktet ;20

14 overlevde til dag 2. 2 frosset dag to, 12 dyrket videre til blastocyst dag 5, og da ble 6 frosset. Så 8 på frys totalt, og 6 bladtocyster på frys er ikke så veldig vanlig. Fornøyd med det.

Kost på hele opplegget? Ca 10 000 i medisiner, tre ultralyder på ca 350 kr, 1500 for innsett og 800 i egenandel på reisevei tilsammen tre ganger. Deretter medisiner for å sette inn fryst egg på ca 1500 og så medisiner frem til uke 10 i graviditeten som jeg ikke vet pris på enda. Er nær 15000 grensen for medisiner uansett, så det betyr ikke så mye

Anonymkode: 13fb0...ec0

• Liker 2
Skrevet

Nå er det mange år siden jeg hadde ivf forsøk, men jeg tror det var slik.

1 forsøk: ut 10 egg, 1 ble befruktet  Det ble da oppdaget at eggene mine ikke lot seg befrukte særlig lett og det ble icsi på neste forsøkene.

2 forsøk: ut 12 egg, 5 ble befruktet, 2 inn og 3 på frys

Fryseforsøk med 2 egg

3 forsøk: ut 8 egg, 4 befruktet. 2 inn og to på frys.  Ble gravid med tvillinger.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Felixa skrev:

Nå er det mange år siden jeg hadde ivf forsøk, men jeg tror det var slik.

1 forsøk: ut 10 egg, 1 ble befruktet  Det ble da oppdaget at eggene mine ikke lot seg befrukte særlig lett og det ble icsi på neste forsøkene.

2 forsøk: ut 12 egg, 5 ble befruktet, 2 inn og 3 på frys

Fryseforsøk med 2 egg

3 forsøk: ut 8 egg, 4 befruktet. 2 inn og to på frys.  Ble gravid med tvillinger.  

Jeg har 1. Forsøk nå...

ut 12 egg, 9 av dem er normalt befruktet som dem sa, 2 som var litt uvisse enda, og siste var bare et skall. Så det blir rimelig spennende å se hvordan dette har gått over helgen. Insett mandag....

håper jeg bare på at det ikke har gått skeis med dem alle❤️

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 1. Forsøk nå...

ut 12 egg, 9 av dem er normalt befruktet som dem sa, 2 som var litt uvisse enda, og siste var bare et skall. Så det blir rimelig spennende å se hvordan dette har gått over helgen. Insett mandag....

håper jeg bare på at det ikke har gått skeis med dem alle❤️

Spennende. Lykke til, håper virkelig det klaffer!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Felixa skrev:

Spennende. Lykke til, håper virkelig det klaffer!

Tusen takk:) ja jeg krysser alt jeg har her❤️ Det er virkelig et sårt etterlengtet barn....har ingen fra før....

AnonymBruker
Skrevet

Ut 2 egg. 1 befruktet og hadde innsett igår. Håper det klaffer for oss.

Anonymkode: 5abdd...c2a

Skrevet

7 egg ble tatt ut - 4 befruktet. 

Ett satt inn i går 😍<3 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Renate176 skrev:

7 egg ble tatt ut - 4 befruktet. 

Ett satt inn i går 😍<3 

Åååååå, så koselig😍 Masse lykke til❤️ Mine godgjør seg frem til mandag. Har 9 foreløpige befruktede🙏🏽håper på både frys og et bra et til insett🙏🏽

Skrevet

Tok ut i februar. Gikk på veldig lav dose hormoner, men fikk ut 9 egg. 8 ble befruktet, og 7 av dem utviklet seg normalt. 2 ble fryst ned med en gang, ett satt inn og 4 ble dyrket videre til blastocyster. I alt 6 på frys. På torsdag fikk jeg satt inn det første fryseegget! ☺❤

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ut ett egg på første forsøk og har nå en nyfødt liten gutt som følge av det! :)

Anonymkode: e08b3...c17

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åååååå, så koselig😍 Masse lykke til❤️ Mine godgjør seg frem til mandag. Har 9 foreløpige befruktede🙏🏽håper på både frys og et bra et til insett🙏🏽

Tusen takk :-D 

Oj, håper på bra til både frys og innsett :-D 

Lykke til :-) 

Skrevet

Hvor mange egg fikk dere? Har hatt 4 forsøk og fått ut hhv. 15, 10, 14 og 16 egg.

Hvor mange ble befruktet? Hhv. 5, 0 (ingen sædceller, så forsøket ble avbrutt), 4 og 4.

Fryseforsøk? Hva koster dette? Jeg har ikke hatt fryseforsøk, men det er mye billigere enn ferskforsøk. Det blir kanskje noen tusen på medisinene? Offentlig, altså, privat blir det dyrere.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Harlekin skrev:

Hvor mange egg fikk dere? Har hatt 4 forsøk og fått ut hhv. 15, 10, 14 og 16 egg.

Hvor mange ble befruktet? Hhv. 5, 0 (ingen sædceller, så forsøket ble avbrutt), 4 og 4.

Fryseforsøk? Hva koster dette? Jeg har ikke hatt fryseforsøk, men det er mye billigere enn ferskforsøk. Det blir kanskje noen tusen på medisinene? Offentlig, altså, privat blir det dyrere.

Oj... Var mange egg;)  kan jeg spørre om årsaken til barnløsheten? Jeg prøver så godt jeg kan å finne noen med det samme som meg( tette,betente) eggledere. 

For å kartlegge seg litt i forhold til antall forsøk. Er mitt 1. Så jeg er ganske blank på alt!  Håpe virkelig den sitter snart hos deg da❤️

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj... Var mange egg;)  kan jeg spørre om årsaken til barnløsheten? Jeg prøver så godt jeg kan å finne noen med det samme som meg( tette,betente) eggledere. 

For å kartlegge seg litt i forhold til antall forsøk. Er mitt 1. Så jeg er ganske blank på alt!  Håpe virkelig den sitter snart hos deg da❤️

Hos oss er det redusert sædkvalitet som er problemet, alt er vel med meg såvidt vi vet. 

Vi har vært heldige og fikk en jente på første forsøk, og nå er jeg gravid med et søsken, 7 år etter. Håper du lykkes allerede på første forsøk!

AnonymBruker
Skrevet

Det erså deilig å høre at det faktisk finnes solskinnshistorier oppimellom alt😍 

Håper virkelig at jeg er like heldig. At vi har funnet ut av eneste feilen, og riktig behandling:) 

gratulerer med spiren❤️ 

• 2 måneder senere...
Skrevet

1. forsøk nå. Fikk ut 17 på tirsdag, og må vente til søndag/mandag for å få vite hvor mange som kan fryses. Det ble totalfrys, siden jeg kan bli overstimulert (grensa er 15 egg). Innsett i august, dersom noen av eggene er brukbare og kan fryses.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...