Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en "godt voksen" kvinne som er singel og ikke har barn. Og jeg takler egentlig det å være singel for en stund, men det jeg mangler er nære venner og familie rundt meg. Familien bor på andre kanten av landet. Jeg vil bo der jeg bor, og har venninner jeg treffer innimellom, men de er ikke nære. Eller, jeg trodde jeg hadde en nær venninne nå det siste året. Men etter at jeg ikke hører fra henne så mye lenger (hun har mann, barn og annen familie), så skjønner jeg at hun ikke "trenger" meg så mye, og det er vel naturlig når hun har andre viktige personer i sitt liv. Så jeg føler meg ganske alene, uten nære relasjoner. Det er ikke så lett å finne en kjæreste heller. Og jeg har en kjedelig jobb, uten særlig muligheter eller energi til å endre på det. Føler egentlig at livet mitt er litt tomt. Uten at jeg er deprimert. Synes bare ikke dette livet er helt det store. Det er andre mennesker som er heldige og finner kjærligheten, gode vennskap, interessante jobber osv.

Anonymkode: 4f12c...947

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stilte vel egentlig ikke noe spørsmål. Men jeg lurer litt på om det er andre som kan føle noe av det samme, at hverdagen virker litt meningsløs, selv om man ikke har det direkte vondt. At det gir en tomhet å gå hver dag til en kjedelig jobb, og ellers ikke ha de nære relasjoner som man ønsker seg.

AnonymBruker
Skrevet

Er det så rart når du konstant sitte og henger ut "venninnene" dine sånn? 

Anonymkode: eae68...208

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så rart når du konstant sitte og henger ut "venninnene" dine sånn? 

Anonymkode: eae68...208

Jeg vet ikke hva du sikter til. Du tror visst du kjenner meg?

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner akkurat hva du mener. Livet er kjedelig og jobben er ekstremt lite givende. Jeg har også familie på andre siden av landet og liten omgangskrets her jeg bor. Synes livet er en skuffelse. Skal livet virkelig ikke ha noe mening? 

Anonymkode: 50e32...e97

• Liker 2
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes livet er en skuffelse. Skal livet virkelig ikke ha noe mening? 

Anonymkode: 50e32...e97

Jeg snakket med en som hadde opplevd at han hadde alt, og allikevel var han ikke lykkelig. Han måtte skifte karrière og partner før han kom dit han skulle i livet. Andre vender seg mot religion. Hvorfor er vi her, liksom?

Jeg er opptatt av at man ikke skal prøve å passe inn i standardmalen, hvis den er for trang. Utforske egne kreative sider?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stilte vel egentlig ikke noe spørsmål. Men jeg lurer litt på om det er andre som kan føle noe av det samme, at hverdagen virker litt meningsløs, selv om man ikke har det direkte vondt. At det gir en tomhet å gå hver dag til en kjedelig jobb, og ellers ikke ha de nære relasjoner som man ønsker seg.

Har du noen interesser du kan møte andre mennesker gjennom?

Etter å ha flyttet til den helt andre siden av landet, med alt det vil si av oppbrudd, klaffet det kjempegodt med to kvinner jeg møtte gjennom en felles interesse. Noen mennesker funker bare kjemi og kommunikasjon helt topp med, men man må jo ha en arena å treffes på. Den ene er ti år yngre enn meg; den andre ti år eldre.

Er du reservert av natur, eller er du lett å bli kjent med? Forstod hun du betegner som en du trodde var nær, at du kanskje trengte henne, selv om hun kanskje ikke trengte deg? Sånt bølger jo frem og tilbake i vennskap over tid. Noen av oss er redd for å stille oss sårbare i frykt for å bli avvist, men da åpner vi heller ikke opp for at andre forstår hvor verdifulle de er for oss. Selvfølgelig uten å bli klengete og sytete; bare ærlig (ikke furtete) om hva man har av forventninger i et vennskap.

Det var nå mine løse tanker en fredagsnatt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en "godt voksen" kvinne som er singel og ikke har barn. Og jeg takler egentlig det å være singel for en stund, men det jeg mangler er nære venner og familie rundt meg. Familien bor på andre kanten av landet. Jeg vil bo der jeg bor, og har venninner jeg treffer innimellom, men de er ikke nære. Eller, jeg trodde jeg hadde en nær venninne nå det siste året. Men etter at jeg ikke hører fra henne så mye lenger (hun har mann, barn og annen familie), så skjønner jeg at hun ikke "trenger" meg så mye, og det er vel naturlig når hun har andre viktige personer i sitt liv. Så jeg føler meg ganske alene, uten nære relasjoner. Det er ikke så lett å finne en kjæreste heller. Og jeg har en kjedelig jobb, uten særlig muligheter eller energi til å endre på det. Føler egentlig at livet mitt er litt tomt. Uten at jeg er deprimert. Synes bare ikke dette livet er helt det store. Det er andre mennesker som er heldige og finner kjærligheten, gode vennskap, interessante jobber osv.

Har et "tilbud" til deg, kan hende du ikke ønsker, men vil nå spørre og mener det bare godt. I slike situasjoner der man kanskje trenger litt input,har mange gledens spå veiledning av tarot kort. Mange syns det Erling å ha noe å se frem tilfeller se litt retninger, mht veiledningen kortene gir. Jeg kan legge spå tarot for deg om du har lyst? Om du har tro eller ikke på det, er ikke viktig,lurte på om det kunne være i det minste "for fun" for deg? Kanskje du finner noe i tarot fra meg som du kan tenke på,om det er noe der du vil bygge videre på mht din situasjon og hverdag? Har du lyst, så ordner jeg det for deg! :) 

Anonymkode: 0ad70...954

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har et "tilbud" til deg, kan hende du ikke ønsker, men vil nå spørre og mener det bare godt. I slike situasjoner der man kanskje trenger litt input,har mange gledens spå veiledning av tarot kort. Mange syns det Erling å ha noe å se frem tilfeller se litt retninger, mht veiledningen kortene gir. Jeg kan legge spå tarot for deg om du har lyst? Om du har tro eller ikke på det, er ikke viktig,lurte på om det kunne være i det minste "for fun" for deg? Kanskje du finner noe i tarot fra meg som du kan tenke på,om det er noe der du vil bygge videre på mht din situasjon og hverdag? Har du lyst, så ordner jeg det for deg! :) 

Skulle stå "er fint" å ha noe å se frem til.....i stedet for Erling! Automatisk Ordliste rettet rettet det visst til navnet Erling.

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Hva mener du med "godt voksen"? Din gifte venninde, vet hun at du anså henne som nære? Var du flink til å presisere det? Jeg er mer lik den gifte venninna di, og ingentingen er bedre enn ei singel barnløs venninde som kan ta meg med ut, sjenker meg litt vin, snakke om alt annet som foregår i verden.. Tror det er viktig at om du ønsker å etablere nære relasjoner med noen må du heller ikke være redd for å vise at du ønsker å komme dem nær; ta kontakt, Inviter, vis at hun er viktig for deg. Gjør du det? 

AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg har det akkurat sånn som du beskriver, TS. Innlegget ditt kunne godt ha vært skrevet av meg!

Jeg hater jobben min, jeg trodde jeg skulle få til noe her i livet og få en karriere, men det gjorde jeg ikke. Bare uflaks i kjærlighet. Blir dumpa og såret gang på gang. Barn har jeg ikke.

Alt er trist. Jeg er så skuffet over hvordan livet mitt ble.

Anonymkode: 09a8c...d92

AnonymBruker
Skrevet

Dere som etterspør nære relasjoner, dere er klar over at det ikke er noe som kommer av seg selv? Må jo jobbe med det og by på seg selv. Ikke bare sitte der å vente på at noen skal komme og at du plutselig skal bli midtpunktet i livet deres. Virker som om mange av dere ikke har evnen til å se forbi dere selv, blir besatt av tanken på at dere må være viktigst for en person. Har flere venninner som sliter med dette, men problemet er ikke at de ikke har nære relasjoner men at relasjonene ikke er bare på deres premisser og at de er enormt selvsentrerte. Sier ikke at dette gjelder deg ts, men generelt seg så er det det som går igjen. Og så for de en desperasjon rundt seg som gjør at skikkelige menn og venninner bare dukker unna for det blir for mye.

Anonymkode: d2b95...0eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som etterspør nære relasjoner, dere er klar over at det ikke er noe som kommer av seg selv? Må jo jobbe med det og by på seg selv. Ikke bare sitte der å vente på at noen skal komme og at du plutselig skal bli midtpunktet i livet deres. Virker som om mange av dere ikke har evnen til å se forbi dere selv, blir besatt av tanken på at dere må være viktigst for en person. Har flere venninner som sliter med dette, men problemet er ikke at de ikke har nære relasjoner men at relasjonene ikke er bare på deres premisser og at de er enormt selvsentrerte. Sier ikke at dette gjelder deg ts, men generelt seg så er det det som går igjen. Og så for de en desperasjon rundt seg som gjør at skikkelige menn og venninner bare dukker unna for det blir for mye.

Jeg klandrer egentlig ikke andre for at jeg ikke har nære relasjoner. Det er vel bare ikke så enkelt å finne noen det klaffer med. Av de venninnene jeg har er det bare denne ene jeg nevnte som jeg føler såpass god kontakt med at jeg ønsker et nært vennskap. Men jeg godtar jo at hun er såpass opptatt med sin partner, barn og jobb at hun ikke har særlig med tid og energi for vårt vennskap. Og det tar jo tid å innlede nye vennskap. Akkurat nå orker jeg ikke å aktivt oppsøke nye mennesker, men har gjort det en del tidligere.

TS

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noe forslag til hva disse venninnene dine skal gjøre for å bli mindre selvsentrerte?

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, jeg har det akkurat sånn som du beskriver, TS. Innlegget ditt kunne godt ha vært skrevet av meg!

Jeg hater jobben min, jeg trodde jeg skulle få til noe her i livet og få en karriere, men det gjorde jeg ikke. Bare uflaks i kjærlighet. Blir dumpa og såret gang på gang. Barn har jeg ikke.

Alt er trist. Jeg er så skuffet over hvordan livet mitt ble.

Ja, det er merkelig at vi ikke lykkes på noen av disse viktige feltene. Jeg tror kanskje lav selvtillit og manglende pågangsmot er årsaken til min manglende karriere og tildels manglende kjæreste. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette har noe med deg å gjøre, ikke med andre. Det er en grunn til at du 1 er uten partner 2 er barnløs 3 mangler nære venner. Når det gjelder de to første er det akkurat som meg og min situasjon. Og det tredje kjenner jeg meg også godt igjen i. Men jeg tror at når man er barnløs og single og godt voksen, vil det alltid oppstå et vakum som må fylles av noe annet. Spørsmålet er om man er i stand til å fylle livet med noe annet. For å oppnå nære vennskap må man være et åpent og tilgjengelig menneske. Det nytter ikke hvis man er tilbakeholdende og med tendenser til å se svart på livet. 

Anonymkode: 24f4c...3c3

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har noe med deg å gjøre, ikke med andre. Det er en grunn til at du 1 er uten partner 2 er barnløs 3 mangler nære venner. Når det gjelder de to første er det akkurat som meg og min situasjon. Og det tredje kjenner jeg meg også godt igjen i. Men jeg tror at når man er barnløs og single og godt voksen, vil det alltid oppstå et vakum som må fylles av noe annet. Spørsmålet er om man er i stand til å fylle livet med noe annet. For å oppnå nære vennskap må man være et åpent og tilgjengelig menneske. Det nytter ikke hvis man er tilbakeholdende og med tendenser til å se svart på livet. 

Anonymkode: 24f4c...3c3

Jeg er ikke ute etter noen analyse av meg selv her. Jeg lurte egentlig mest på om noen andre kunne føle det samme.

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har et "tilbud" til deg, kan hende du ikfrae ønsker, men vil nå spørre og mener det bare godt. I slike situasjoner der man kanskje trenger litt input,har mange gledens spå veiledning av tarot kort. Mange syns det Erling å ha noe å se frem tilfeller se litt retninger, mht veiledningen kortene gir. Jeg kan legge spå tarot for deg om du har lyst? Om du har tro eller ikke på det, er ikke viktig,lurte på om det kunne være i det minste "for fun" for deg? Kanskje du finner noe i tarot fra meg som du kan tenke på,om det er noe der du vil bygge videre på mht din situasjon og hverdag? Har du lyst, så ordner jeg det for deg! :) 

Til ts, har nå klart et tarot resultat til deg, om du har lyst å lese? Bare si i fra! 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til ts, har nå klart et tarot resultat til deg, om du har lyst å lese? Bare si i fra! 

Fader til mas da!.Og hun må jo holde kortene selv om du skal kunne lese noe.

Anonymkode: 74d50...ffd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tips til ts for å fylle livet er nok som andre har skrevet å delta på arenaer der du kan treffe andre. Du sier du ikke har ork til å kontakte folk nå, men som du også sier tar det tid å bli venner. Begynn med å finne arenaer, finne ting DU vil ha glede av å gjøre, så kan det hende du møter noen etterhvert? Gjør du ikke noe, endrer ingenting seg..

Kjedelig jobb som ikke kan byttes? Ok, hva med å starte videreutdanning? Eller ta et kurs i et fag du interesserer deg for? Eller lære deg et nytt dagaverktøy? Kompetanse er sjelden bortkastet.

Du kan også ta en ekstrajobb bare for å prøve noe nytt. Kanskje den kan være innen frivillig arbeid også? Mange har som det viktigste i livet sitt i å hjelpe andre. Må ikke være den betalte jobben som er hovedgreia.

Finn en fritidsinteresse der du møter andre. Hund og hundekurs? Amatørteater? Sangkor? Dansegruppe? 

Jeg vet at du ikke spør om råd, men mange har det nok som deg i perioder eller kanskje hele livet. Hvis du tar et kurs på høyskolen, blir leksehjelp hos Røde Kors og blir med i den lokale linedancegruppa, kan det hende at du om et par år  ser at du har fått en ny og nær venninne.... 

Anonymkode: 74d50...ffd

• Liker 1
Gjest Fjotteri
Skrevet

Det er noe med å ta litt grep selv for å skape mening. 

Det andre gjør både med og uten nettverk som gir mye mening er eksempelvis å være frivillig.

Det andre er å oppsøke aktiviteter med andre, eksempelvis melde seg på singeltur med turistforeningen eller andre aktiviteter. 

Du kan flytte, og du kan søke på andre jobber. 

Livet er ikke over, og du har faktisk en viss innflytelse her på å få tilført mening. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...