AnonymBruker Skrevet 29. april 2016 #1 Skrevet 29. april 2016 Jeg vil komme i kontakt med flere som er interessert i buddhismen. Buddhismen har bidratt til ro og harmoni i livet mitt. Nå vil jeg utvikle meg enda mer i den retningen og bli kjent med likesinnede . Anonymkode: 14d70...001 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2016 #2 Skrevet 29. april 2016 Ikke akkurat Buddhist men av alle religioner er det nok den jeg identifiserer mest med. Hvordan har den bidratt til ro og harmoni for deg? Anonymkode: 123ea...158
AnonymBruker Skrevet 29. april 2016 #3 Skrevet 29. april 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke akkurat Buddhist men av alle religioner er det nok den jeg identifiserer mest med. Hvordan har den bidratt til ro og harmoni for deg? Anonymkode: 123ea...158 Takk for svar 😊 Jo gjennom meditasjon og tilgivelse har jeg klart å få livet mitt tilbake og bli kvitt depresjon. Det dominerende mye av livet mitt tidligere. Anonymkode: 14d70...001 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #4 Skrevet 6. mai 2016 Den 29. april 2016 at 23.54, AnonymBruker skrev: Takk for svar 😊 Jo gjennom meditasjon og tilgivelse har jeg klart å få livet mitt tilbake og bli kvitt depresjon. Det dominerende mye av livet mitt tidligere. Anonymkode: 14d70...001 Kan du svare litt mer utfyllende ang på hvilken måte buddhismen har hjulpet deg med disse tingene? Kan kanskje være til hjelp for andre som sliter med lignende ting. I min lokale kirke (DNK) har de opprettet meditasjonsgrupper. Tror DNK nå ser at slike ting har vært et savn og at mange derfor søker mer mot andre religioner eller filosofiske retninger for å dekke disse behovene. Anonymkode: 76905...0d7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #5 Skrevet 6. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan du svare litt mer utfyllende ang på hvilken måte buddhismen har hjulpet deg med disse tingene? Kan kanskje være til hjelp for andre som sliter med lignende ting. I min lokale kirke (DNK) har de opprettet meditasjonsgrupper. Tror DNK nå ser at slike ting har vært et savn og at mange derfor søker mer mot andre religioner eller filosofiske retninger for å dekke disse behovene. Anonymkode: 76905...0d7 Det kan jeg godt Jeg ble født i muslimsk familie, og i mange år tvilte jeg på min eksistens. Jeg hatet alt med religionen og var ofte deprimert. Ikke bare pga alt det negative den religionen lærer bort ,men også frykten for helvete og lidelse hvis jeg ikke gjorde alt riktig. Jeg fikk angst for å ta sjanser og og til å med problemer med egen selvfølelse . Da bestemte jeg meg som 17 åring at jeg ikke skulle tilhøre nå religion som ikke gjorde annet enn vondt og løfte om enda mer smerte. Buddhismen ble min måte ut av elendighet fordi den lovet ikke helvete eller himmel, men den fikk meg til å fokusere på nåtiden. Den lærte meg at verken smerte eller gode tider varer. Det er en stund og vi kan enten nyte eller godta. Meditasjon lærte meg at jeg kunne møte frykten min som egentlig var å gjøre feil ved å erkjenne at jeg var et menneske og at mennesker gjør feil. I meditasjon fikk jeg møte den enorme gleden som fantes i meg og jeg kunne se det gode i meg selv. Med meditasjon har jeg godtatt min fortid og sølv smerte jeg har vært gjennom. Det er i orden. Det fins kun i hodet mitt nå og jeg tilgir alle involverte. Jeg tør ikke idag å fortelle noen at jeg har konvertert i fare for å bli drept. Men jeg har det fantastisk Anonymkode: 14d70...001
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #6 Skrevet 6. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan jeg godt Jeg ble født i muslimsk familie, og i mange år tvilte jeg på min eksistens. Jeg hatet alt med religionen og var ofte deprimert. Ikke bare pga alt det negative den religionen lærer bort ,men også frykten for helvete og lidelse hvis jeg ikke gjorde alt riktig. Jeg fikk angst for å ta sjanser og og til å med problemer med egen selvfølelse . Da bestemte jeg meg som 17 åring at jeg ikke skulle tilhøre nå religion som ikke gjorde annet enn vondt og løfte om enda mer smerte. Buddhismen ble min måte ut av elendighet fordi den lovet ikke helvete eller himmel, men den fikk meg til å fokusere på nåtiden. Den lærte meg at verken smerte eller gode tider varer. Det er en stund og vi kan enten nyte eller godta. Meditasjon lærte meg at jeg kunne møte frykten min som egentlig var å gjøre feil ved å erkjenne at jeg var et menneske og at mennesker gjør feil. I meditasjon fikk jeg møte den enorme gleden som fantes i meg og jeg kunne se det gode i meg selv. Med meditasjon har jeg godtatt min fortid og sølv smerte jeg har vært gjennom. Det er i orden. Det fins kun i hodet mitt nå og jeg tilgir alle involverte. Jeg tør ikke idag å fortelle noen at jeg har konvertert i fare for å bli drept. Men jeg har det fantastisk Anonymkode: 14d70...001 Tusen takk for utfyllende og lærerikt svar. Jeg er glad på dine vegne at du fant denne veien. Selv er jeg kristen og mediterer ofte. Men jeg liker buddhismens lære om å akseptere det som skjer med en og det å være i nåtiden. Det har jeg veldig tro på. Selv mener jeg at man kan finne disse tingene - aksept, ro, kjærlighet, medmenneskelighet, tilgivelse - også i kristendommen og vha kristen meditasjon. Når jeg står ved valg og lurer på hva jeg burde gjøre, tenker jeg ofte "Hva ville Jesus gjort?" Det leder meg som regel til riktige valg. Men jeg kunne sikkert like gjerne tenkt "Hva ville Buddha gjort?" og kommet fram til gode svar. Den delen/de retningene av praktisert kristendom som omhandler skyld, synd og straff har jeg lite til overs for. Det tror jeg ikke er kristendommens riktige budskap men heller noe mennesker har skapt for å kontrollere mennesker. Jeg tror kjærligheten, medmenneskeligheten og tilgivelsen er kristendommens sanne budskap. Islam vet jeg for lite om til å kunne uttale meg. Anonymkode: 76905...0d7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 #7 Skrevet 6. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for utfyllende og lærerikt svar. Jeg er glad på dine vegne at du fant denne veien. Selv er jeg kristen og mediterer ofte. Men jeg liker buddhismens lære om å akseptere det som skjer med en og det å være i nåtiden. Det har jeg veldig tro på. Selv mener jeg at man kan finne disse tingene - aksept, ro, kjærlighet, medmenneskelighet, tilgivelse - også i kristendommen og vha kristen meditasjon. Når jeg står ved valg og lurer på hva jeg burde gjøre, tenker jeg ofte "Hva ville Jesus gjort?" Det leder meg som regel til riktige valg. Men jeg kunne sikkert like gjerne tenkt "Hva ville Buddha gjort?" og kommet fram til gode svar. Den delen/de retningene av praktisert kristendom som omhandler skyld, synd og straff har jeg lite til overs for. Det tror jeg ikke er kristendommens riktige budskap men heller noe mennesker har skapt for å kontrollere mennesker. Jeg tror kjærligheten, medmenneskeligheten og tilgivelsen er kristendommens sanne budskap. Islam vet jeg for lite om til å kunne uttale meg. Anonymkode: 76905...0d7 Bare hyggelig og takk for svar. Kristendommen har jeg virkelig sans for. Jeg går i kirken og elsker den roen og harmonien kristendommen gir. En av mine største læremestere er en afrikansk prest. Av han har jeg lært å være takknemlig og å alltid se det gode i enhver situasjon. Jeg er helt enig med deg i at kristendommen har tilgivelse,medmenneskelighet og aksept. Hehe har også spurt meg selv. Hva ville Jesus ha gjort ? Ville han gått til angrep eller tilgitt ? Hva ville Buddha ha gjort ? Ville han vist omsorg eller hevn ? Av dem to har jeg lært å ha omtanke for andre som kanskje ikke viser med handling at de fortjener det . Anonymkode: 14d70...001 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå