Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2004 #1 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hos oss er det eget vogn-rom, derhvor vi kan sette vognene. Mange har med vogner, så litt trangt er det, men hva gjør nå egentlig det...I morgest spurte personalet om jeg kunne slutte å ta med vognen til min sønn, for at det skulle bli litt bedre plass. De hadde diskutert det, og siden jeg bodde nærmest var det vel ikke noe problem for meg å bære sønnen min. (bor 5 min gange fra bhg). Jeg forstår på en måte hva de mener, men jeg synes ikke det er helt ok. Min sønn er 10 mnd, og 12kg. Samtidig må jeg bære på sekken hans, og min skolesekk, da jeg drar direkte på skoen selv. Jeg har ikke bil. Jeg ble så paff, og sa det ble litt mye bagasje, men da foreslo de at jeg kunne stå opp 15 min tidligere, og gå hjem med vogna. Jeg ønsker virkelig ikke å være vanskelig, men er det så stort problem at vi må bruke 10 sek på å flytte unna andre vogner???? Jeg kommer jo til å høre på det de sier, men tror jeg vil ta det opp på de obligatoriske foreldresamtalene neste uke...Er jeg bare trassig nå, synes dere??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 27. oktober 2004 #2 Del Skrevet 27. oktober 2004 Nei, du er ikke trassig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 27. oktober 2004 #3 Del Skrevet 27. oktober 2004 Syns vel ikke du er trassig, men jeg går faktisk hjem med vognen som jeg føler barna i, helt på eget initativ. Har latt den stå ute der en gang, og det var ingen som sa noe på det, men synes det er greit å ta den hjem... Nå føler jeg bare i bhg. de dagene jeg har lese dag, eller starter sent, resten tar mannen seg av. Vi har jo en vogn stående i bhg. som hun sover i, så jeg syns den tar nok plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ung mor Skrevet 27. oktober 2004 #4 Del Skrevet 27. oktober 2004 :o nei, du overreagerer ikke! er du ung også kanskje?? de har en tendens til å like å hoppe på oss ... Stå på ditt, og forlang heller at noen andre med bedre mulighet (bil) ordner med det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2004 #5 Del Skrevet 27. oktober 2004 Du har min største sympati! Stå på! Synes ikke at bhg personalet skal "organisere" hverdagen din, som når du skal gå hjemfra for at de skal slippe å ha vogna di stående i bhg. Det får da være måte på frekkhet. Har selv ei jente på 10 mnd, som er tung å bære på. Misunner deg ikke situasjonen, når tykke bobledresser, regntøy, vått skiftetøy skal bringes frem og tilbake... Og jeg som bruker Ikea-bag til alt tøyet i bhg stort sett hver dag!!!! Ugh!!! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2004 #6 Del Skrevet 27. oktober 2004 Vel, er den yngste moren ja, men det kan da ikke være derfor!! jeg synes det ville vært like naturlig om de som har unger på 3-4år, droppet vognen, de går jo i det minste selv( og bor et par min bortenfor meg igjen) men men, kanskje når jeg får det litt på avstand, forstår bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 27. oktober 2004 #7 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg syns heller ikke du overreagerer, men jeg syns de er frekke som skal fortelle deg hva du skal gjøre om morningen. Spesielt det med at du skal stå opp 15 minutter før. Jeg tror jeg hadde klikket, om noen skulle fortelle meg hva jeg skulle gjøre på den måten de har gjort med deg. En sak er å bære barnet når det er sommer, men det er jaggu meg ikke like enkelt på vinteren og høsten, når regntøy, kjeledresser ol er på. Syns faktisk de krever vel mye av deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ung mor Skrevet 27. oktober 2004 #8 Del Skrevet 27. oktober 2004 jo, så visst det kan ha noe med alderen din å gjøre! Vi unge mødre blir som oftest rakka ned på, og det krever minst det dobbelte for oss enn hva det gjør av en over 30 for å bli sett på som en god mor! Du skal Ikke se bortifra at de omtaler deg som lat om du ikke går med på dette. grunnen til at de gjør det dreier seg om at siden du fikk barn som så ung, bør du da virkelig ta konsekvensene av det valget du har gjort også! jeg vet at mange her inne sikkert nekter å tro det jeg sier, men det er faktisk slik Virkeligheten for unge mødre er. Bit tenna sammen. Det er urettferdig, ja! Men noen vil bare at du skal slite mere, nettopp nfordi du er ung. Men de har ingen rett til å "mobbe" deg heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitty Skrevet 27. oktober 2004 #9 Del Skrevet 27. oktober 2004 Synes ikke du er trassig og hvis det tar bare 10 sek å ordne med å få plass, så syns jeg virkelig man kan ta seg tid. Støtter også argumentet at de heller må kutte ut vogn de med 3-4 åringer. En 12 kg som ikke kan gå selv er fryktelig tung å bære i 5 minutter. Min sønn er 12 kg snart og det er ikke mye han blir bært. Lurer på en ting generelt til bruker av KG: er det vanlig at alle har med vogn slik at barnehagen kan bruke den på tur ol.? Det også lurer jeg på når de ber trådstarter om å slutte å ta med vogn. Hvordan kan de ta med seg gutten på tur hvis de ikke har vogn til ham? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 27. oktober 2004 #10 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg synes ikke du var trasig. Hvorfor akkurat du? Kan være en av de andre som går til barnehagen med barna sine, som har mulighet til å bruke bil. Jeg ville ha tatt det opp på foreldre møte og høre hva de andre foreldrene mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 27. oktober 2004 #11 Del Skrevet 27. oktober 2004 I bhg. hos oss bruker de den vogna vi har stående der kun til soving på dagen, til turer har de vogner med plass til 2, 3 eller 4 barn. Det er ikke nok personell til å ta dem på tur i enevogn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2004 #12 Del Skrevet 27. oktober 2004 Ikke alle har med seg vogn hos oss, men de fleste minste, og også noen av de store. Barnehagen har en del vogner stående, så det blir ikke noe problem å ta han med på tur. Det var jo også et av argumentene deres, de hadde fått tilbud om å få en vogn av en av foreldrene, derfor ville de at en mindre skulle ta med seg sin egen vogn, for å få bedre plass i vogn-bua. Da kunne min sønn bruke denne i barnehagen. Dette er jo helt greit, men problemet er at det ekstra det blir på morgenen. jeg er alenemor, står opp 5.50 for å rekke alt og få organisert for oss begge. Dette er tidig nok, og er ikke interessert i å stå opp 15 min tidligere, for at de skal slippe å flytte på et par ekstra vogner om dagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 27. oktober 2004 #13 Del Skrevet 27. oktober 2004 For det første: De er frekke som fy, og jeg tror faktisk ikke noen hadde turd å foreslå det samme til meg som nærmer meg 30... Skamme seg skulle de, snakk om å legge seg opp i ting de slett ikke har noe med. Det er da deres problem og ikke ditt? For det andre: Hvis du ønsker en løsning som ikke bare er å ignorere dem, har du mulighet for å trille ham i en liten sammenleggbar paraplytrille? Da slipper du å bære ham, og den tar ingen plass i barnehagen. Jeg synes du skal gjøre det klinkende klart at dette ikke er et diskusjonsspørsmål engang. Ikke kranngle med dem om minutter og bagasje, bare si at det over hodet ikke er aktuelt, og at de får spørre noen med bil. Basta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2004 #14 Del Skrevet 27. oktober 2004 Paraplytrille er greit nok, ....om sommeren, men ingen drøm på vinteren akkurat. Syns du kan foreslå at de som bor nærme og har barn på 3-4 år kanskje kunne la barna bruke bena sine i steden for vognen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2004 #15 Del Skrevet 27. oktober 2004 men det er jo egentlig ikke noe problem, det er jo plass til alle vognene. Eneste det medfører er at om noen henter barna først, og deres vogn står langt inne, må de ta ut de som står foran, og sette de inn igjen. Dette tar maks 20 sek. Da synes jeg det er helt merkelig at de har sittet å diskutert dette, og kommet fram til at jeg som eneste, må slutte å trille i barnehagen. Greit nok, hadde det vært et forbud for alle mann, men bare meg alene.....nei, merker det irriterer meg bare mere og mere, så jeg kommer til å ta det opp på en fin måte, hvis ikke får jeg magesår til slutt..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 27. oktober 2004 #16 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hos oss står vognene ute til de som triller til bhg...det kan kanskje din gjøre også..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 27. oktober 2004 #17 Del Skrevet 27. oktober 2004 Uff, nei slikt går ikke an fra barnehagens side synes jeg. Jeg synes ikke du skal begynne å bære barnet til barnehagen hver morgen. Min datter veier foreløpig ca 8 kg og det er jo så vidt jeg klarer å få med meg både henne og bagasjen ned en trapp til vognen (vi bor i andre etasje i blokk). Ingen vits å risikere ryggen. Den skal du ha lenge og det blir mange tunge løft framover. Vet ikke hva du konkret skal gjøre. Slutt hvertfall ikke å ta med vognen. Går det an å bare fortsette som før uten å si noe mer om saken? Forøvrig kan jeg ikke forstå at det er noe stort problem for folk å flytte på noen vogner når de skal hente heller. I barnehagen vår er det bare jeg som kommer med vogn, de andre tar barna med i bilen. Det er det ikke noe vogn-rom i det hele tatt, men jeg setter vognen i garasjen der. Må ofte flytte på både sykler og barnehagens egne vogner for å få den ut og inn derfra. Dette har jeg ikke engang tenkt på som noe problem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå