Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det noen som har råd og eller lignende å komme med til meg. Jeg og kjæresten min prøver å bli gravide. Sluttet på p pillen 1 januar i år. Å er like frustrerende hver mnd nå når jeg har oppdaget mensen å at vi ikke har lykkes. 
De første mnd hadde jeg en syklus på 30 dager. Å det vedvarte helt frem til nå denne mnd . 
Da fikk jeg plutselig mensen etter 25 dager. noe jeg aldri noensinne har hatt. Var så rart for pleier alltid kjenne det på kroppen når jeg får mensen. Har sliti med menssmerter før. Men nå denne gangen merket jeg ikke noe til mensen før langt på dag. Ikke har jeg noe smerter heller. Samt 12 dager etter mensstart denne mnd hadde jeg 2 dager med bitte litt småblødninger dette har jeg heller aldri hatt før denne mnd. 

Kan dette ha noe med at vi "nærmer" oss å kunne bli gravide. Noen som kan svare meg på det. Hadde vært evig takknemmlig for andres opplevelser om noen har lignende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Er det noen som har råd og eller lignende å komme med til meg. Jeg og kjæresten min prøver å bli gravide. Sluttet på p pillen 1 januar i år. Å er like frustrerende hver mnd nå når jeg har oppdaget mensen å at vi ikke har lykkes. 
De første mnd hadde jeg en syklus på 30 dager. Å det vedvarte helt frem til nå denne mnd . 
Da fikk jeg plutselig mensen etter 25 dager. noe jeg aldri noensinne har hatt. Var så rart for pleier alltid kjenne det på kroppen når jeg får mensen. Har sliti med menssmerter før. Men nå denne gangen merket jeg ikke noe til mensen før langt på dag. Ikke har jeg noe smerter heller. Samt 12 dager etter mensstart denne mnd hadde jeg 2 dager med bitte litt småblødninger dette har jeg heller aldri hatt før denne mnd. 

Kan dette ha noe med at vi "nærmer" oss å kunne bli gravide. Noen som kan svare meg på det. Hadde vært evig takknemmlig for andres opplevelser om noen har lignende.

Skrevet

Sikker på at du ikke sllerede er gravid?

Skrevet

mange opplever nok at mensen blir noe forandret med tanke på syklus etter endt p-pille bruk..

jeg har ingen tips å komme med annet enn kjøp en eggløsningsgreie fra clearblue, og ha sex på rette dagene! :)

vi ble gravid en mnd etter ppille bruk. hadde sex da jeg skulle ha eggløsning.. så vi er vist meget fertile xD hadde trodd det skulle gå endel mnd før det klaffet.. men legen min sa at noen er veldig fertil etter endt p-pille bruk.. (mens jeg har hørt det kan ta tid...)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, ..... skrev:

Sikker på at du ikke sllerede er gravid?

Håper jo selvfølgelig det. Har bare ikke testet ennå da jeg ikke har kommet til den dagen jeg skal ha mensen ennå. Så tenker jeg tester om ikke mange dagene 

Skrevet
45 minutter siden, supernaturalfan skrev:

mange opplever nok at mensen blir noe forandret med tanke på syklus etter endt p-pille bruk..

jeg har ingen tips å komme med annet enn kjøp en eggløsningsgreie fra clearblue, og ha sex på rette dagene! :)

vi ble gravid en mnd etter ppille bruk. hadde sex da jeg skulle ha eggløsning.. så vi er vist meget fertile xD hadde trodd det skulle gå endel mnd før det klaffet.. men legen min sa at noen er veldig fertil etter endt p-pille bruk.. (mens jeg har hørt det kan ta tid...)

Ja det jeg har lest at enkelte kan være veldig heldig å klaffe på ganske raskt etter p pille slutt. Men at å få kan være uheldig å gå opptil over 1 år. Så håper jeg kan være en av de heldige 

Skrevet
22 minutter siden, Crissi25 skrev:

Ja det jeg har lest at enkelte kan være veldig heldig å klaffe på ganske raskt etter p pille slutt. Men at å få kan være uheldig å gå opptil over 1 år. Så håper jeg kan være en av de heldige 

jeg viste ikke at det kunne klaffe så fort! men ja, har hørt at det kan ta opp til et år:( det er lenge å prøve da.. :'(  håper dere får det til snart <3 :)

Skrevet
3 minutter siden, supernaturalfan skrev:

jeg viste ikke at det kunne klaffe så fort! men ja, har hørt at det kan ta opp til et år:( det er lenge å prøve da.. :'(  håper dere får det til snart <3 :)

Ja det er forferdelig lang tid. Så håper vi får det til snart . Tusen takk for det ❤ ☺

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også opplevd å få mensen tidligere enn før, uten de typiske forvarslene jeg har brukt å få, men var ikke gravid. Jeg var heller ikke i nærheten av å bli gravid. Sånne småblødninger "midt i" syklusen har jeg ikke opplevd, hverken før jeg ble gravid, eller i (starten av) svangerskapet.

Men jeg kan krysse fingrene og håpe på det beste for deg! :) Her klaffet det ikke før jeg mer eller mindre gav helt opp, og kuttet ut absolutt alt prøverelatert. Og jeg håpet jo i det lengste, pokker ta tålmodigheten min! :P

Anonymkode: a7bc3...17d

Skrevet
44 minutter siden, Crissi25 skrev:

Håper jo selvfølgelig det. Har bare ikke testet ennå da jeg ikke har kommet til den dagen jeg skal ha mensen ennå. Så tenker jeg tester om ikke mange dagene 

45 minutter siden, Crissi25 skrev:

Jeg tenker sjansen er der for at du er gravid og at det har vært festeblødning du har fått. 

Skrevet

Det er vel ingenting som heter "nærmer" oss å kunne bli gravide. Altså din syklus er stabil fra før av. Høres ut at dere er unge begge to og friske. Bare fortsett prøving og ha sex annenhver dag i din fertile perioden. 

Siden du fikk kortere syklus forrige gang, så betyr det at eggløsning kom 5 dager tidligere også. Traff dere eggløsning da?

Anbefaler å bruke EL-teser for å finne sine mest fertile dager. Du bør også telle bare de prøveperiodene der dere traff eggløsning. Dette for å unngå stress om at dere har prøvd lenge når i virkeligheten det var bare noen aktuelle sykluser.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Ny Bruker skrev:

Det er vel ingenting som heter "nærmer" oss å kunne bli gravide. Altså din syklus er stabil fra før av. Høres ut at dere er unge begge to og friske. Bare fortsett prøving og ha sex annenhver dag i din fertile perioden. 

Siden du fikk kortere syklus forrige gang, så betyr det at eggløsning kom 5 dager tidligere også. Traff dere eggløsning da?

Anbefaler å bruke EL-teser for å finne sine mest fertile dager. Du bør også telle bare de prøveperiodene der dere traff eggløsning. Dette for å unngå stress om at dere har prøvd lenge når i virkeligheten det var bare noen aktuelle sykluser.

Vi hadde sex på de dagene ved antatt eggløsning. Men da syklusen bli plutselig ble litt kortere er jeg usikker på om vi har treft på nøyaktig de dagene alikevell 😯 har følt litt ubehag ved eggstokkene i ny å ne den siste uka i tillegg. Men veit ikke om det har no betydning. 

Skrevet
21 timer siden, Crissi25 skrev:

Vi hadde sex på de dagene ved antatt eggløsning. Men da syklusen bli plutselig ble litt kortere er jeg usikker på om vi har treft på nøyaktig de dagene alikevell 😯 har følt litt ubehag ved eggstokkene i ny å ne den siste uka i tillegg. Men veit ikke om det har no betydning. 

El var så og så mange tidligere. Har dere ikke truffet, så hadde jeg ikke blitt skuffet over manglende graviditet denne gangen og ikke telt denne pp. Derfor sier jeg at el testene er lurt hvis eggløsning varierer (noe som er helt normalt).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt at noen sykluser er litt kortere eller lengre enn vanlig, ja.

For å vite når du har eggløsning er det lurt å følge med på utfloden din. Når den ligner på rå eggehvite er det like før eggløsningen kommer, og du bør ha så mye sex som mulig. Du kan lese mer om det her: http://hvordanbligravid.com/egglosning/egglosningsslim/

Anonymkode: d0252...00c

AnonymBruker
Skrevet
Den 29. april 2016 at 20.35, Crissi25 skrev:

Det sies at det er helt normalt for friske fertile par og prøve et år. Men mange henger seg opp i alle som blir gravide innen typ 3 mnd.. Tror det blir lettere for deg hvis du innstiller deg på at det kan ta et år, så får du heller tenke at du er heldig om det klaffer før 😊

Hilsen fra ei som sluttet på pillen (3 mnd før vi begynte prøve) kom rett inn i regelmessig syklus, ganske sikker på vi traff bra nesten alle mnd, men ble ikke gravid før etter 10 mnd 😊 

Lykke til ✨

Anonymkode: 60436...23f

Skrevet

Tusen takk for aøle gode ord alle sammen ☺☺ der det noen som kan forklare meg hvordan murring føles ut. Prøvd og søke det opp men finner ikke noe relaterttil følelsen.

Skrevet

murringer hos meg kjennes ut som mensen er på tur.

• 2 uker senere...
Skrevet

Fikk nå igjen 4 dager med små blødninger 14 dager etter mens. Så det må jo være eggløsningsblødning jeg har hatt. Vi passet på å ha sex 7 av 8 dager av den anntatte fruktbarhetstiden rundt dagen jeg skulle ha eggløsning. ( sorry kanskje litt to much information ) så håper vi har treft på rett nå 😊😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...