Gå til innhold

Noen som har opplevd at svigermor tror at din samboer gjør alt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har hus og barn, og alt det der.. Har noen opplevd at svigermor uten grunn tror at samboeren (hennes sønn/datter) gjør alt med barna, og alt hjemme? 

Det er en merkelig forestilling min svigermor har sett for seg, hun har ingen grunn til å tro noe slikt og min samboer påpeker alt jeg gjør, med vilje, for å forsøke å snu det. I realiteten er vi veldig likestilte, men jeg er hjemme i perm med baby imens samboeren min jobber akkurat nå, så jeg sørger for å levere eldste i barnehagen og passer på babyen hele dagen. Ellers så tar vi dem like mye, og husarbeid er jevnt fordelt... Jeg vet at svigermor ikke liker meg, men jeg skjønner ikke greia egentlig. Så hvis samboeren min skal reise bort så er et liksom sånn at det må være deilig å få litt fri.. ;) Sier hun.. Fri fra hva da? Hvis jeg reiser bort, så er det bare dårlig gjort. Og hun er veldig på, og prøver å kommandere samboeren min til å reise bort neste helg fordi det skal være likt. 

Men det burde ikke plage meg? Synes bare det er ekkelt at noen går og slærver om at jeg er en latsabb. Hun røper seg tidvis, særlig via tlf med min samboer.

Anonymkode: badd1...305

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som min svigermor.  Akkurat det samme.  Merkelig hvordan oss kvinner blir når vi blir gammel.  Behandler andre kvinner dårlig når vi er ung OG gammel - veldig synd. 

Anonymkode: 3fd32...56e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi så rart... min svigermor er motsatt. Mannen min er veldig til å skryte over alt han gjør hjemme (og han er flink altså, men det behovet for å måtte skryte så voldsomt av det er vel en mannegreie), men svigermor bare ler overbærende og gir uttrykk for at hun uansett regner med at det er jeg som gjør mesteparten. Selv om vi er veldig likestilte her også. ;)

Anonymkode: c9fc7...b31

• Liker 5
Gjest Reser88
Skrevet

Du nevner at hun ikke liker deg. Jeg tenker umiddelbart at hun sier slike ting nettopp på grunn av det og ingen annen grunn. Hvis din samboer til og med påpeker at du gjør ting, så virker dette som en passiv aggressiv greie :/ så, du kan gjøre masse foran henne, samboer kan påpeke all verdens ting som du gjør, men jeg tror at dette ikke snur med mindre hun starter å like deg genuint :O Veldig synd at noen svigerforeldre er sånn, føler meg heldig som kommer godt overens med mine <3 Mitt råd er enten at du hever deg over den type oppførsel, eller at du sier klar og tydelig fra om at disse "stikkene" slutter hun med og er ikke velkommen i deres hjem før hun kan oppføre seg som folk å vise respekt. Vil du ha en svigermor som er nedlatende forsøker å trykke deg ned foran dine barn? At dine barn lærer at det er akseptert å trykke andre ned? O burde ikke din samboer si klart i fra om at dette ikke er i orden og støtte deg? hmm, bare noen tanker som slo meg. Gjør det som du føler er best for deg og masse lykke til <3

Skrevet

Har en mor som tror mannen min gjør alt..... det er værre

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som min svigermor.  Akkurat det samme.  Merkelig hvordan oss kvinner blir når vi blir gammel.  Behandler andre kvinner dårlig når vi er ung OG gammel - veldig synd. 

Anonymkode: 3fd32...56e

Oss kvinner, du liksom!!! :angry:

Anonymkode: 17dcb...e7a

Skrevet

Be din partner stramme opp mora si. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...