Gå til innhold

Hvilken planet er din favoritt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av solsystemets 9 planeter ( ja 9 planeter jeg kommer aldri til å akseptere at Pluto ikke er en planet ) er din favoritt ?

Min er Neptun

Anonymkode: ea754...9bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jorden er min soleklare favoritt. Men om du mener blant de andre planetene i solsystemet, så er det Saturn 

Skrevet

Så lenge den har en måne eller flere for moonwalking, så er det samme for meg hvilken planet det er.

• Liker 1
Skrevet

Uranus så klart! Hvorfor? Forde jeg har barnslig humor. :fart2:

AnonymBruker
Skrevet

Jorden

Anonymkode: 10626...957

Skrevet

Mars

Skrevet

Mars. Syns utforskningen av planeten er veldig spennende.

Dvergplaneten Pluto er kul også da :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Venus har fascinerende overflateforhold, og Pluto er......vel, Pluto er en spennende outsider som jeg faktisk har litt sansen for, så den kommer på en god andreplass. Og ja, Pluto er en planet. :hjerte:

Anonymkode: c91b6...126

Skrevet

Jorda, for alle de andre er helt døde

AnonymBruker
Skrevet

Saturn helt klart, uten Saturn hadde jorda vært bombardert av meteorer, og sannsynligvis ville vi alle vært døde. 

Anonymkode: 90fc6...589

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Iapetus ligner på en i starwars.

Anonymkode: 1feb4...881

Gjest Splitterpine
Skrevet

Elsker sjokolade :sikle: så får vel si Mars. Jorda er ganske grei den også da...

Gjest incognita
Skrevet

Jeg er veldig glad i vær og atmosfære og synes Jupiter er fiffig på den måten, med sin "great red spot". Dette er et antisyklonisk stormsystem i Jupiters atmosfære som kan sees som en rød/brun flekk litt sør for Jupiters ekvator. Stormen har pågått i minst 340 år og er så stor at den kunne rommet minst to (!) jordkloder. Den er også synlig for oss på jorden gjennom teleskop. 

Mars er mindre eksotisk men likefullt spennende nå som forskere har funnet ut at det med stor sannsynlighet har vært liv der for millioner av år siden. Den blir ikke mindre spennende nå som Mars One er i planleggingsfasen, og selv om mange (de fleste?) forskere er sterkt imot denne "ekspedisjonen " kan jeg ikke si annet enn at jeg gleder meg. 

:nigo:

AnonymBruker
Skrevet

Mars, tror jeg. Sikkert fordi jeg har bursdag i mars. 

Anonymkode: b1f48...260

Skrevet

Venus. Om vinteren skinner den vakkert som en aftenstjerne på himmelen i vest. Dessuten er Perelandra, i romanen med samme tittel, et navn på planeten Venus. Boka ble også utgitt under navnet Voyage to Venus .

Skrevet

Jupiter og dens 67 måner. 

Gjest incognita
Skrevet
22 minutter siden, Salka skrev:

Jupiter og dens 67 måner. 

Er de 17 siste endelig blitt confirmed nå? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...