Gå til innhold

Tips til ting å se og gjøre i Verona, Italia?

Anbefalte innlegg

Gjest Nanne70
Skrevet

Til høsten skal jeg omsider få oppfylt en mangeårig drøm om å overvære en operaforestilling i Arene Di Verona. Jeg tar med meg mamma og yndlingstante, og vi skal være der i tre netter. Vi ankommer fredag ettermiddag og reiser mandag formiddag, operaforestillingen vi skal se er på søndags kveld. Vi må jo ha litt å gjøre hele lørdagen og søndags formiddag, så jeg lurte på om noen har noen gode tips.

Disse damene jeg skal ha med er ikke så kjempeinteressert verken i arkitektur eller historiske attraksjoner, men det er jo det Verona er full av, så jeg prøver å finne på litt andre aktiviteter. Lørdag har jeg sånn halvveis tenkt at vi tilbringer dagen til litt sightseeing, shopping og lunsj - vi bor i gamlebyen, og det ser ut til å være et fantastisk område, så vi må vel se Piazza Bra og Piazza Erbe i alle fall. Om kvelden tenker jeg middag og jazzklubb.

Søndag er det verre med - operaforestillingen er ikke før på kvelden og så skal vi sikkert spise middag først, men vi har fortsatt en hel dag å fylle. Hvordan er parkene i Verona, er de fine å gå tur i? Går det an å ha piknik der med medbragt mat? Jeg tenkte at det kan være deilig å bare rusle rundt i rolige omgivelser etter en lørdagskveld som sikkert blir litt sein :) 

Alternativet er kanskje vinsmaking på lørdag og litt sightseeing på søndag :) Jeg gleder meg, men det er ikke helt lett å planlegge ting å gjøre på et sted man aldri har vært.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en sånn citysightseeing buss. 

La City Sightseeing Verona heter byrået. De har to forskjellige linjer, hver linje tar ca 1 time. Så kan man hoppe av på de stedene som ser spennende ut, og hoppe på en ny buss når man vil dere. Kan bestilles på reisebyrå.

Gjest Nanne70
Skrevet
18 timer siden, Zhakira skrev:

Ta en sånn citysightseeing buss. 

La City Sightseeing Verona heter byrået. De har to forskjellige linjer, hver linje tar ca 1 time. Så kan man hoppe av på de stedene som ser spennende ut, og hoppe på en ny buss når man vil dere. Kan bestilles på reisebyrå.

Takk for tips, høres ut som en god ide :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...