Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med Vaseline Intensive Care Mild Facial Cleansing Mousse? Virker jo så greit med alt i ett i en skum variant, men der denne noe bra eller er det andre i samme prisklasse som er bedre?

Vet jo at dette avhenger litt av huden da og at det som passer den ene ikke passer den andre........

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har ingen personlige erfaringer med akkurat den, men generelt er jeg skeptisk til produkter i den prisklassen. Ikke fordi jeg er en snobb, men fordi de ofte er overparfymerte og inneholder stoffer som tørker ut huden. Hvis du er ute etter noe billig, ville jeg heller testet ut Simple (helt parfymefri) eller Lumene. Begge fås hos Vita.

Ellers har apoteket grei hudpleie til en OK pris (blant annet Vichy og Lumene).

Skrevet

Jeg har prøvd den og liker den godt. Den lukter ikke sterkt i det hele tatt og er mild mot huden. Det er ikke min favoritt da (foretrekker Olay), men absolutt bra nok.

Skrevet

Jeg likte den også. Men jeg likte Simple sin bedre, for den kan man bruke rundt øynene også. Jeg takler ikke oljete sminkefjernere, så da var den helt genial.

Skrevet

Til dere som er så opptatt at hudpleieprodukter etc må være så veldig dyre før dere tror at de funker. Er dere klar over at f.eks. Lancome er eid av Loreal, og at innholdet i de to merkene er omtrent det samme? Forskjellen er først og fremst et par hundre kroner i pris, minst...

(jeg har dette fra noen på innsiden i det aktuelle firmaet, og det som er greia er at de ser det som bortkastede penger å forske og utvikle dobbelt opp. Siden de vet at mange kvinner betaler omtrent hva det skal være bare innpakningen er dyr og eksklusiv nok, mens andre ønsker rimeligere alternativ, har man 2 merker, ett lavpris og ett dyrt. Men innholdet er temmelig likt i begge to... :wink: ).

Verden vil bedras...

Skrevet

Verden vil bedras...

Helt enig. Det virker som om mange bare har bestemt seg for at dyrt er best og ikke engang gidder å prøve. Jeg har prøvd mye rart, og greit nok enkelte dyre merker er bedre enn de billigste, men i de aller fleste tilfellene merker jeg ingen forskjell på dyrt og billig. Og jeg tror også mange skal ha dyre merker fordi det gir inntrykk av at de har mye penger, Rema-såpe i skapet er visst synonymt med at man 1) ikke bryr seg om huden/kroppen sin og 2) at man har lite penger. :roll:

Skrevet

Beklager hvis jeg sporer litt av denne tråden nå, men jeg vil gjerne si noen ord til forsvar for oss "snobber" med dyre luksusprodukter på badehyllen.

Jeg misunner dere som kan bruke "Rema-såper" og kremer, hadde det funket for meg så hadde jeg selvsagt valgt det og spart en del kroner!

Problemet er bare at jeg får veldig lett kviser av for fete kremer, og tørr hud (med kviser) av sterke renseprodukter. Jeg har prøvd det meste av rimelige serier som L'oreal, Nivea, Garnier, Body Shop samt apotekprodukter. Alle har vært enten for sterke eller for fete, så jeg har brukt 13 år på å balansere huden mellom uttørking og kviseutbrudd. :evil:

L'oreal hydrafresh krem fikk jeg en allergisk reaksjon på, ble knall rosa i hele fjeset (bortsett fra rundt øynene der jeg heldigvis ikke hadde brukt den) - det var vel den "friske gløden" de reklamerte med! :frustrert: Bruker heller ikke parfymeriprodukter, har også inntrykk av at det er "same shit, fancy wrapping". Eneste jeg har brukt fra parfymeri har vært Kanebo, det funket sånn noenlunde.

Noe av det jeg begynte å lese om her på KG, var anbefalinger av hudpleieprodukter. Plukket opp mange gode tips, og prøvde å skille "skitt fra kanel". Etter hvert bestilte jeg noen Dermalogicaprodukter fra EDS og LF, og kan bare konstatere at et år med skikkelige (og milde) hudpleieprodukter har gjort godt for huden min, den ser bedre ut nå enn den har gjort de siste 13 årene (begynte å få uren hud da jeg var 12, er nå 25). :-)

Poenget? Det er ikke nødvendigvis snobberi som ligger bak "fine" merker på badet.

Skrevet
Er dere klar over at f.eks. Lancome er eid av Loreal' date=' og at innholdet i de to merkene er omtrent det samme?[/quote']

Og siden vi er på sporet, så kan jeg legge til at Vichy(på apoteket) er nøyaktig det samme som Biotherm, bare med mindre parfyme. Samme firma som lager sakene. Det sa apotekdama til meg.

Gjest Ethereal
Skrevet

Vichy er ikke laget av Biotherm (eller motsatt), men begge to er selvstendige selskaper som er blitt kjøpt opp av L'Oreal. L'Oreal og Estee Lauder eier nesten alle de store merkene man får i parfymeriene.

Skrevet
Poenget? Det er ikke nødvendigvis snobberi som ligger bak "fine" merker på badet.

Jeg har full forståelse for at noen har en type hud som krever at de ikke kan bruke "hva som helst" av produkter (jeg har f.eks. migrene og klarer ikke produkter med sterk lukt, og jeg synes ofte de dyreste lukter sterkest, men det har ikke akkurat med kvalitet å gjøre). Jeg måtte bare lufte litt frustrasjon, for jeg leser så ofte innlegg her på KG hvor man bortimot får skjenn for å bruke produkter som ikke tilhører et eller annet eksklusivt merke.

Skrevet

Fo min del er pris mindre viktig, det som teller er at det passer huden og at jeg er fornøyd med resultatet.

En av grunne til at jeg spurte var at jeg har forsøkt ulike "alt i ett" produkter som ikke har gitt de resultatene jeg ønsker. Jeg tester og ut billig produkter først - er så inderlig klar over at pris og resultat ikke alltid helger sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...