Gå til innhold

behandla som dritt av systemet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei, jeg er en tidligere fengselsfange, etter 6 mnd arbeidsledighet med aktiv jobbsøking er det eneste jeg har fått: praksisplass på kiwi, her blir jeg behandla som en bitch av kollegaene og blir utnyttet til det fulleste til 45 kr timen. jeg ønsker å ta livet mitt fremfor å fortsette, men nav krever det ellers stopper de pengene mine. frister mer å rane bank....

Anonymkode: 9a135...7a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får du 45 kr pr time i tillegg til ytelser fra NAV? Hvor mye har du utbetalt pr mnd?

Anonymkode: 8ceca...f7f

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du 45 kr pr time i tillegg til ytelser fra NAV? Hvor mye har du utbetalt pr mnd?

ca 6900 for 4 ukers fulltidsarbeid, moderne slaveri.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ca 6900 for 4 ukers fulltidsarbeid, moderne slaveri.

Så i tillegg til nav da. Man har jo rett på så mye her i Norge. Egen liten leilighet med husleie til 7-8tusen alt ettersom hvor man bor. I tillegg til livsopphold på over 5000. Så du får vel egentlig mer enn 6900kr eller?

Anonymkode: f39cc...9a0

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så i tillegg til nav da. Man har jo rett på så mye her i Norge. Egen liten leilighet med husleie til 7-8tusen alt ettersom hvor man bor. I tillegg til livsopphold på over 5000. Så du får vel egentlig mer enn 6900kr eller?

nei, med tiltakspenger får man kune 6900 i morgen, det skal dekke leie og livsopphold, det er andre rettigheter enn f.eks sosialhjelp, det lønnner seg ikke å jobbe. 

AnonymBruker
Skrevet

Uansett så er dette midlertidig. Man må noen ganger bite i det sure eplet. Jeg har også vært utplassert uten noen ekstra lønn, bare det jeg fikk fra nav. Så hadde fått like mye uten jobb som med jobb. Jeg ville uansett ha jobb da og det ga med større muligheter til å skaffe ordentlig jobb og jeg fikk ikke så stort hull i cv. Bedre enn å bli født i mexico og så videre. Jeg tenkte jeg var heldig som ble syk i Norge og ikke andre land. Men det er lett for å tenke negativt.

Gjest Trygvesen
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett så er dette midlertidig. Man må noen ganger bite i det sure eplet. Jeg har også vært utplassert uten noen ekstra lønn, bare det jeg fikk fra nav. Så hadde fått like mye uten jobb som med jobb. Jeg ville uansett ha jobb da og det ga med større muligheter til å skaffe ordentlig jobb og jeg fikk ikke så stort hull i cv. Bedre enn å bli født i mexico og så videre. Jeg tenkte jeg var heldig som ble syk i Norge og ikke andre land. Men det er lett for å tenke negativt.

hvordan kan du forsvare 45 kr timen, uten tillegg, mer eller mindre? skam deg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Trygvesen skrev:

hvordan kan du forsvare 45 kr timen, uten tillegg, mer eller mindre? skam deg

for på sosialen så får man penger fra nav i tillegg slik man alltid har nok til husleie og livsopphold på en god sum (med mindre man har penger på konto, men han har jo vært i fengsel og ikke kunne jobbet en stund sikkert). Ingen lever for 6900kr i mnd. Og de pengene gjennom utplassering er også da betalt fra nav. Så i realiteten er det ikke 6900kr i måneden dersom personen får hjelp til husleie og alt mulig. Derfor folk spør om man få noe ekstra. Ellers kan man si at jeg jobbet for 0kr timen siden jeg uansett fikk husleie og livsopphold fra nav og det ikke teller da, for det får man uansett.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

for på sosialen så får man penger fra nav i tillegg slik man alltid har nok til husleie og livsopphold på en god sum (med mindre man har penger på konto, men han har jo vært i fengsel og ikke kunne jobbet en stund sikkert). Ingen lever for 6900kr i mnd. Og de pengene gjennom utplassering er også da betalt fra nav. Så i realiteten er det ikke 6900kr i måneden dersom personen får hjelp til husleie og alt mulig. Derfor folk spør om man få noe ekstra. Ellers kan man si at jeg jobbet for 0kr timen siden jeg uansett fikk husleie og livsopphold fra nav og det ikke teller da, for det får man uansett.

det er som sagt, forskjell på sosialstønad, og tiltaktspenger (som man får i praksis). er du dum eller? lever du i en rosa boble? mannen får 6900 i mnd ikke mer eller mindre

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det er som sagt, forskjell på sosialstønad, og tiltaktspenger (som man får i praksis). er du dum eller? lever du i en rosa boble? mannen får 6900 i mnd ikke mer eller mindre

Har han evt sparepenger på konto, ettersom han ikke får sosialhjelp?

Hva betaler TS i husleie og strøm?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For det vi vet har TS kanskje ikke utgifter til strøm og husleie i det hele tatt (f.eks om han bor hos sine foreldre)?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han evt sparepenger på konto, ettersom han ikke får sosialhjelp?

Hva betaler TS i husleie og strøm?

er du dum eller? jeg sier at tiltakspenger kun dekker dagsatsen på 345 kr dagen, ikke mer eller mindre, husleie eller ei. hadde fått mer av sosalhjelp enn det jeg får for å jobbe, så skal slutte i praksisen

AnonymBruker
Skrevet

er du dum eller? jeg sier at tiltakspenger kun dekker dagsatsen på 345 kr dagen, ikke mer eller mindre, husleie eller ei. hadde fått mer av sosalhjelp enn det jeg får for å jobbe, så skal slutte i praksisen

Hvor mye betaler du pr mnd i strøm og husleie?

Har du evt søkt om økonomisk sosialhjelp til dekning av eventuelle mndlige utgifter til strøm og husleie?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få sosialhjelp i tillegg til dagsatsen som du nå har.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen sympati med tidligere innsatte. Vær glad du får jobbe.

Anonymkode: 393d7...8f2

• Liker 2
Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

nei, med tiltakspenger får man kune 6900 i morgen, det skal dekke leie og livsopphold, det er andre rettigheter enn f.eks sosialhjelp, det lønnner seg ikke å jobbe. 

Så du får 3450,- annenhver uke? Det er jo ikke akkurat mye, men du har jo rett på sosialhjelp om de pengene ikke strekker til. Synes for øvrig det er rart at du får utbetalt langt under minstesatsen. 

Endret av Brimi
AnonymBruker
Skrevet

Hva betaler du i husleie og strøm da?

Anonymkode: 98bb9...7ea

AnonymBruker
Skrevet

Hensikten med praksisplass er at du skal komme deg ut i arbeidslivet igjen. Jeg kjenner ei som fikk praksisplass og etter det fikk hun en stilling for ei som gikk ut i barselpermisjon - da selvsagt til vanlig lønn. Så dette kan være en inngangsport til deg for å få deg en jobb.

Anonymkode: e0741...ff7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

hei, jeg er en tidligere fengselsfange, etter 6 mnd arbeidsledighet med aktiv jobbsøking er det eneste jeg har fått: praksisplass på kiwi, her blir jeg behandla som en bitch av kollegaene og blir utnyttet til det fulleste til 45 kr timen. jeg ønsker å ta livet mitt fremfor å fortsette, men nav krever det ellers stopper de pengene mine. frister mer å rane bank....

Foreslår at du setter deg skikkelig inn i hva praksisplass er og hvilke formålet med det. Lykke til.

Anonymkode: 997a8...841

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreslår at du setter deg skikkelig inn i hva praksisplass er og hvilke formålet med det. Lykke til.

Ops. "og hva formålet med det er" *

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...