Gjest Julie i.i. Skrevet 26. oktober 2004 #1 Skrevet 26. oktober 2004 Heisann Fikk lagt inn fasttlf linje i huset mitt nylig mtp på ADSL. Telenor la inn fasttlf linja, Nextgentel skulle står for ADSL ab. Telenor sa jeg ikke kunne/burde si opp tlf. ab. før ADSL'en var på plass (var litt forsinket..), stemmer dette? Julie.
Hilde Skrevet 26. oktober 2004 #2 Skrevet 26. oktober 2004 Nextgentel har som krav at du har fasttelefon på Alpha abonnementet. (dvs, det koster deg 60 kroner ekstra i mnd om du ikke har fasttelefon) Om du har bestilt et annet abonnement fra Ngt så har det absolutt null og niks å si om du har fasttelefon eller ei. Telenor lyver altså. Igjen..
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #3 Skrevet 26. oktober 2004 Kan være at telenor-duden tenkte at det var lettere for Nextgentel å legge inn ADSL hos deg dersom de hadde telefonnr. Det kan så være, men skal gå fint hvis de kun vet adressen din også.
Dru Skrevet 26. oktober 2004 #4 Skrevet 26. oktober 2004 Spiller ingen rolle om man har fasttelefon eller ikke, montøren gjør nøyaktig samme jobben uansett, tror jeg. Dvs klargjør i sentralen, og tester linja di hjemme. Jeg har hatt montør to ganger, og hver gang tok det hele 5 minutter, og jeg hadde ikke fasttelefon noen av plassene. Så man må faktisk ikke ha fasttelefon for å få adsl.
Hilde Skrevet 26. oktober 2004 #5 Skrevet 26. oktober 2004 Jeg har også installert adsl flere ganger (tre faktisk), og hadde ikke fasttelefon på noen av stedene. Jobben var gjort på bare noen minutter.
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2004 #6 Skrevet 26. oktober 2004 Hvis man ikke skal ha montør, må nesten Nextgentel vite hvor du er hen. Det kan være lettere å finne riktig uttak fra sentralen dersom man har oppgitt tlf-nr.
Dru Skrevet 26. oktober 2004 #7 Skrevet 26. oktober 2004 Hvis man ikke skal ha montør, må nesten Nextgentel vite hvor du er hen. Det kan være lettere å finne riktig uttak fra sentralen dersom man har oppgitt tlf-nr. Men det spiller ingen rolle i forhold til om man må ha fasttelefon eller ikke. Hva montøren gjør i sentralen er jo egentlig likegyldig for abbonenten.
Julie Skrevet 27. oktober 2004 #8 Skrevet 27. oktober 2004 Ok, takk for svar! Da skal jeg si opp fasttlf. ab snarest. Julie
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2004 #9 Skrevet 30. oktober 2004 Nå kjenner ikke jeg til hele saken, MEN om du ikke har fasttelefon så MÅ du ha montør.. Jeg vet ikke hvilket selskap Nextgentel bruker, men telenor bruker bravida og jeg går ut fra at de gjør jobben for nextgentel og.. en slik montør koster 990 kr... Så det var gjerne det han fra telenor mente, at hvis du venta med å si opp hustelefonen så kunne du ta gjør-det-selv-pakke og slippe montør.. Altså penger spart... Jeg vil ikke akkurat kalle det løgn fra telenors side.. =) Som et lite tillegg: Det er litt rart at "alle" er så misfornøyde med telenor og telenor bare er noe dritt når telenor faktisk har 70 pst av norges befolkning som kunder..
Dru Skrevet 30. oktober 2004 #10 Skrevet 30. oktober 2004 Nextgentel bruker også Bravida, men det koster ingenting ekstra. Etableringsgebyr er etableringsgebyr, om du gjør det selv eller har montør. Så om Ngt har tilbud på etablering for 300 kroner, så betaler man 300 kroner. Verken mer eller mindre. Jeg pleier å tilby montøren en kopp kaffe, da. Men det er jo ikke de helt store utleggene. Konklusjonen er nok en gang, at man overhodet ikke trenger fasttelefon for å få adsl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå