AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #1 Skrevet 28. april 2016 Dere som trener to ganger per dag, hvordan har dere tid til dette i tillegg til jobb/skole og andre daglige gjøremål + sosiale ting? Hvor lange er hver økt, og hvordan legger dere opp dette? Jeg skulle gjerne trent to ganger noen dager, da jeg er svært glad i fysisk aktivitet og kjenner jeg har lyst på mer, men føler ikke tiden strekker til. Noen som kan gi meg litt tips og motivasjon? Anonymkode: 88c61...8d7
rh1 Skrevet 28. april 2016 #2 Skrevet 28. april 2016 To ganger i uka har jeg to treningsøkter. Da tar jeg en tidlig om morgenen, og en om ettermiddagen eller kvelden. Tar et kjapt måltid før ettermiddagstreningen, og spiser heller middag når jeg kommer hjem. Eventuelt spiser jeg middag med en gang, også trener jeg en 2-3 timer etter det. Da er det styrketrening det går i - tar ca 40-45 min. (Treningssenteret er under fem minutter å gå til )
Gjest Ajax Skrevet 28. april 2016 #3 Skrevet 28. april 2016 Hva er målet ditt med å trene 2 ganger daglig? Med mindre du har planer om å bli profesjonell idrettsutøver så kan jeg ikke tenke meg at det er nødvendig. De som trener 2 ganger daglig prioriterer dette FORAN ting som jobb/skole, daglige gjøremål og ikke minst sosiale ting. Gjerne da fordi de har et mål om å bli gode i en eller annen form for idrett.
KaDust Skrevet 28. april 2016 #4 Skrevet 28. april 2016 Det kommer an på. Noen ganger står jeg opp tidlig og tar en ekstra økt før dagen starter. Da tar jeg som regel to 1 timers økter. Andre ganger tar jeg to korte økter (enten to 15 min økter, en 15 og en på 30 min, eller to 30 min økter, alt basert på timeplanen min). Som regel er en av øktene yoga, og den andre er enten kondisjon eller styrke. Det hender jeg tar to yoga-økter også da. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #5 Skrevet 28. april 2016 1 minutt siden, Cyrus skrev: Hva er målet ditt med å trene 2 ganger daglig? Med mindre du har planer om å bli profesjonell idrettsutøver så kan jeg ikke tenke meg at det er nødvendig. De som trener 2 ganger daglig prioriterer dette FORAN ting som jobb/skole, daglige gjøremål og ikke minst sosiale ting. Gjerne da fordi de har et mål om å bli gode i en eller annen form for idrett. Okei, så alle som trener to ganger daglig jobber ikke, går ikke skole, og gjør ikke andre daglige gjøremål, eller er sosial? Jeg kunne godt tenkt meg å feks. jogge, og være med på gruppetime på treningssenteret, på samme dag. Eller ha en lengre joggetur og en lengre styrkeøkt på samme dag. Men er ikke idrettsutøver eller skal bli best i noe. Kun for interesse, og for at jeg kjenner jeg kunne tenkt meg en liten økt til selv om jeg har hatt "dagens økt". Det trenger jo ikke å være noen større grunn til å ønske å trene to ganger daglig Anonymkode: 88c61...8d7 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #6 Skrevet 28. april 2016 5 minutter siden, rh1 skrev: To ganger i uka har jeg to treningsøkter. Da tar jeg en tidlig om morgenen, og en om ettermiddagen eller kvelden. Tar et kjapt måltid før ettermiddagstreningen, og spiser heller middag når jeg kommer hjem. Eventuelt spiser jeg middag med en gang, også trener jeg en 2-3 timer etter det. Da er det styrketrening det går i - tar ca 40-45 min. (Treningssenteret er under fem minutter å gå til ) Okei, så du trener tidlig før jobb/skole, og etter jobb/skole? Er student selv, og skjønneri kke hvordan andre studenter får til to økter i løpet av en dag... Anonymkode: 88c61...8d7
rh1 Skrevet 28. april 2016 #7 Skrevet 28. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Okei, så du trener tidlig før jobb/skole, og etter jobb/skole? Er student selv, og skjønneri kke hvordan andre studenter får til to økter i løpet av en dag... Anonymkode: 88c61...8d7 Ja, stemmer. (skole) Synes det funker for å "klarne tankene" også - god oppkvikker før dagen starter Der jeg bor åpner det 6 om morgenen. Det jeg tenker er litt relevant, er hvor lang tid det tar å komme seg til/fra osv.. Du kan jo eventuelt ta en joggetur/yoga inne/kroppsvekttrening hjemme på morgenen? Vet ikke hvor lang vei du eventuelt har til treningsstudio, eller hva det er du vil trene (Tips hvis du lager/tar med mat og ikke kjøper: lag kvelden før, eventuelt lag flere frokoster som du har klart til de neste dagene. Da er veldig mye gjort!)
Skravlekråka Skrevet 28. april 2016 #8 Skrevet 28. april 2016 Herregud! Selvfølgelig går det an å trene to ganger om dagen selv om man er student. Tar gjerne to økter om dagen hvis jeg har tid. Våkner 7 og tar en times styrke trening, enten rygg og armer eller ben og rumpe, drar hjem dusjer også drar jeg på trening i 18-19 tiden på kvelden og tar en kondisjonsøkt, da gjerne spinningtimer siden bena mine blir dårlig av tredemølle:)
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #9 Skrevet 28. april 2016 3 minutter siden, rh1 skrev: Ja, stemmer. (skole) Synes det funker for å "klarne tankene" også - god oppkvikker før dagen starter Der jeg bor åpner det 6 om morgenen. Det jeg tenker er litt relevant, er hvor lang tid det tar å komme seg til/fra osv.. Du kan jo eventuelt ta en joggetur/yoga inne/kroppsvekttrening hjemme på morgenen? Vet ikke hvor lang vei du eventuelt har til treningsstudio, eller hva det er du vil trene (Tips hvis du lager/tar med mat og ikke kjøper: lag kvelden før, eventuelt lag flere frokoster som du har klart til de neste dagene. Da er veldig mye gjort!) Ja, helt enig! Der jeg bor åpner det kl 7 om morgenen, men det er like greit, for jeg kommer meg aldri opp fra senga før halv 7 uansett (dermed blir det uaktuelt å trene tidlig de dagene jeg starter 8 på skolen, da jeg må ta buss osv til skolen). Senteret er ca. 7-10 min gange unna. Men det er absolutt mulig å feks. ta en joggetur ute eller noe også, men "innetrener" som jeg er så føles det så mye tyngre i forkant Anonymkode: 88c61...8d7 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #10 Skrevet 28. april 2016 1 minutt siden, Skravlekråka skrev: Herregud! Selvfølgelig går det an å trene to ganger om dagen selv om man er student. Tar gjerne to økter om dagen hvis jeg har tid. Våkner 7 og tar en times styrke trening, enten rygg og armer eller ben og rumpe, drar hjem dusjer også drar jeg på trening i 18-19 tiden på kvelden og tar en kondisjonsøkt, da gjerne spinningtimer siden bena mine blir dårlig av tredemølle:) Dusjer du da igjen etter 2.økten? Anonymkode: 99cd7...7ac
Skravlekråka Skrevet 28. april 2016 #11 Skrevet 28. april 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Dusjer du da igjen etter 2.økten? Anonymkode: 99cd7...7ac Det gjør jeg! Men første dusjen tar jeg gjerne bare å vasker håret en gang med shampo og ingen balsam. Tar bare håret opp i en dott:). Gjør som regel det på kvelden og da jeg ofte trener tidlig
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #12 Skrevet 28. april 2016 hvor hardt trener dere når dere trener to ganger per dag? og hvor mange dager i uka trener dere? Anonymkode: c113a...507
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #13 Skrevet 28. april 2016 4 minutter siden, Skravlekråka skrev: Herregud! Selvfølgelig går det an å trene to ganger om dagen selv om man er student. Tar gjerne to økter om dagen hvis jeg har tid. Våkner 7 og tar en times styrke trening, enten rygg og armer eller ben og rumpe, drar hjem dusjer også drar jeg på trening i 18-19 tiden på kvelden og tar en kondisjonsøkt, da gjerne spinningtimer siden bena mine blir dårlig av tredemølle:) Men begynner du ikke tidlig på skolen da, sånn kl 8? Og føler du at du får gjort alt annet i hverdagen, som vasking, sosiale ting, og ikke minst, får du gjort alt skolearbeid som skal gjøres? Anonymkode: 88c61...8d7
Skravlekråka Skrevet 28. april 2016 #14 Skrevet 28. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men begynner du ikke tidlig på skolen da, sånn kl 8? Og føler du at du får gjort alt annet i hverdagen, som vasking, sosiale ting, og ikke minst, får du gjort alt skolearbeid som skal gjøres? Anonymkode: 88c61...8d7 Trener jo ikke to ganger hver dag. Er ferdig med forelesninger for dette semesteret siden vi har valgfag. I tillegg til det har jeg bare to eksamener, hvor den ene er innlevering og den andre individuell. Med tanke på null skole og mye skriving på oppgave tar jeg meg gjerne tid til å trene to ganger om dagen for å koble av. Drar heller ikke på skolen for å skrive, så holder meg som regel hjemme på kjøkkenet slik at jeg ikke bruker tid på å fikse meg for å dra ut.
rh1 Skrevet 28. april 2016 #15 Skrevet 28. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvor hardt trener dere når dere trener to ganger per dag? og hvor mange dager i uka trener dere? Anonymkode: c113a...507 Trener seks dager i uka (har en dag heelt fri). Er det to økter samme dag, kjører jeg en relativt lett økt, og en tung økt. Ikke på samme muskelgruppe.
Skravlekråka Skrevet 28. april 2016 #16 Skrevet 28. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvor hardt trener dere når dere trener to ganger per dag? og hvor mange dager i uka trener dere? Anonymkode: c113a...507 Hva definerer du som hardt? Når jeg trener styrke fokuserer jeg på å ta tunge løft og greie mere for hver økt for å kunne bli sterkere. Når jeg spinner føller jeg instruktøren for å få optimal utnyttelse av timen. Har pulsklokke jeg følger med på som hjelper meg utrolig mye, ihvertfall når det kommer til spinningstimer.
KaDust Skrevet 28. april 2016 #17 Skrevet 28. april 2016 Jeg er student og klarer likevel å få til to økter om dagen. I tillegg har jeg en times tid med pendling en vei til skolen. Er bare å ha kontroll på timeplanen sin det, så er det ikke noe problem. Jeg får til alt jeg vil av sosial omgang, jeg har et rent og pent hus, jeg får gode karakterer osv. Jeg gjør det ikke hver dag, for det er ikke alltid jeg har energi til det, men vil man så får man det til.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #18 Skrevet 28. april 2016 7 minutter siden, Skravlekråka skrev: Trener jo ikke to ganger hver dag. Er ferdig med forelesninger for dette semesteret siden vi har valgfag. I tillegg til det har jeg bare to eksamener, hvor den ene er innlevering og den andre individuell. Med tanke på null skole og mye skriving på oppgave tar jeg meg gjerne tid til å trene to ganger om dagen for å koble av. Drar heller ikke på skolen for å skrive, så holder meg som regel hjemme på kjøkkenet slik at jeg ikke bruker tid på å fikse meg for å dra ut. Ja, men nå tenker jeg sånn regelmessig trening over lengre tid, og ikke bare i perioder man har mer tid til overs fordi man bare sitter hjemme og skriver oppgave Kunne tenkt meg å trene to ganger noen dager også i vanlige perioder som student, med forelesninger osv hver dag. Anonymkode: 88c61...8d7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #19 Skrevet 28. april 2016 6 minutter siden, KaDust skrev: Jeg er student og klarer likevel å få til to økter om dagen. I tillegg har jeg en times tid med pendling en vei til skolen. Er bare å ha kontroll på timeplanen sin det, så er det ikke noe problem. Jeg får til alt jeg vil av sosial omgang, jeg har et rent og pent hus, jeg får gode karakterer osv. Jeg gjør det ikke hver dag, for det er ikke alltid jeg har energi til det, men vil man så får man det til. Beundrer deg Håper jeg også kan få til det! Anonymkode: 88c61...8d7 1
Skravlekråka Skrevet 28. april 2016 #20 Skrevet 28. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men nå tenker jeg sånn regelmessig trening over lengre tid, og ikke bare i perioder man har mer tid til overs fordi man bare sitter hjemme og skriver oppgave Kunne tenkt meg å trene to ganger noen dager også i vanlige perioder som student, med forelesninger osv hver dag. Anonymkode: 88c61...8d7 Sånn ja! Har holdt på siden januar. Har ikke forelesninger hver dag og de er heller ikke obligatoriske har forelesninger to ganger i uken, og med alkoholfrie helger så går det perfekt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå