Gå til innhold

Hjelp mønster Nancy - jakke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet om bøker eller andre steder der mønsteret til voksen Nancy jakken finnes gratis? (Bøker på Biblioteket for eksempel.)

Har googlet og funnet genseren men det hjelper ikke henne som skal strikke for meg. Skal strikkes i Minialpakka. Mønsteret koster nesten 100 kroner. 

Anonymkode: d3812...0e0

Skrevet

Eneste versjonen av nancy som er gratis, er genseroppskriften - i tykt garn. Alle andre "versjoner" må kjøpes :)

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Titania skrev:

Eneste versjonen av nancy som er gratis, er genseroppskriften - i tykt garn. Alle andre "versjoner" må kjøpes :)

Takk, jeg hadde en misstanke om nettopp det. Vet du om mønsteret finne i noen strikkebøker som kan lånes på biblioteket? 

Irriterende å betale 75 kroner for et mønster som blir brukt en gang. 

Skrevet

Det finnes kun i hefter fra sandnes og evt ukeblader.

Jeg skal ikke si noe sikkert, da jeg ikke har fulgt så veldig mye med på hvor det er blitt gitt ut - men det kan være det finnes i Allers Herlig Strikk som ble utgitt mars i fjor. Men om det er riktig oppskrift og om det er mulig å oppdrive - det vet jeg dessverre ikke så mye om :)

AnonymBruker
Skrevet

I tilfelle noen andre leter etter samme mønster: 

Mønsteret står i boken Norske kofter (side 44) utgitt i 2014. Kan lånes på biblioteket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...