AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #1 Skrevet 28. april 2016 Hei, Er en 18 år gammel kvinne ca 172cm og rundt 54-55 kg. Har trent aktivt i snart et år (ca.3-4 ganger i uken) og har økt intensiteten i det siste ved å trene styrke minst én gang hver dag og tar som regel en løpetur samme ettermiddag, for å få økt mine ferdigheter i kardio og utholdenhet. Løper også før styrke for å varme opp, ca 1,5 km tempo 7-10km/t. Går deretter mot "magemaskin" (presser ned en bar med vekt mot bena mine mens jeg sitter) med ca 70-80 kg motstand. Gjør dette 10 ganger x2 minst. Tar så abdominal bench der jeg lenes nedover og tar crunches mens jeg holder vekt på 15 kg. Gjør dette omtrent 30 ganger. Deretter går jeg over på bein og bruker "thigh adductor machine" med ca 80-90 kg og gjør dette 30 ganger x 2. Bruker "leg extension machine" 80 kg 30 ganger x 2. Bruker leg press med ca 100 kg, 80 ganger med lår og 40 ganger legger. Tar også maskinen man bruker baksidene av lårene for å dytte ned en "bar," her er jeg på 50-60kg. Gjør ofte diverse ting innimellom som å trene armer (her er jeg relativt svak ift. resten av kroppen) og sykling, ellipse, ro osv. Tar også squats og løfter en del vekter, men dette er altså "rutinen" for hver gang jeg besøker treningssenteret. Har trent lenge nå og er fornøyd med formen, men liker veldig godt å trene og gjør det gjerne bedre om jeg kan, og forsøker å øke vekt og repetisjoner hver gang jeg går på trening. Til vanlig spiser jeg litt havregrøt til frokost, en go morgen yoghurt zero av diverse smak til lunsj, spiser vanlige typer middag som pasta, kylling, pizza osv og av og til spiser jeg kvelds, men pleier å spise middag ganske sent. I helgene og når jeg har fri spiser jeg gjerne litt mer usunt som toast til lunsj og et par ganger i mnd spiser jeg kake/is/pai. Er dette ok? Tusen takk på forhånd! Anonymkode: 44029...729
AnonymBruker Skrevet 29. april 2016 #2 Skrevet 29. april 2016 Kan noen hjelpe? Anonymkode: 44029...729
Puny Skrevet 29. april 2016 #3 Skrevet 29. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan noen hjelpe? Anonymkode: 44029...729 Hjelpe med hva? Du er på grensen til undervektig og trener og spiser sunt. Hva vil du ha hjelp til? 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2016 #4 Skrevet 29. april 2016 "Er dette ok", spør du. Hva mener du med "dette"? Jeg skjønner ikke hva du lurer på. Anonymkode: 5da52...583 1
Tekopper Skrevet 29. april 2016 #5 Skrevet 29. april 2016 (endret) Skjønner ikke hva som er så himla usunt med toast liksom... når jeg trente ca som deg kunne/måtte jeg spise utrolig mye bare for å holde på vekta, og enda mer om jeg skulle bygge muskler. Nå sier du ingenting om mengder på maten din, men tipper at du hadde hatt godt av å få i deg mer mat og mer variert mat. Om du vil bytte over fra maskiner til mer frivekter kunne nok det vært positivt også, mye mer effektivt blant annet. Men kanskje det er det du tenker på som i "trene armer"? Resten av kroppen har også godt av frivekt-trening, maskiner blir fort litt for statiske. Uten noe mer konkret spørsmål er det vanskelig å komme med mer synsing Endret 29. april 2016 av Tekopper 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2016 #6 Skrevet 29. april 2016 Hva er det du ønsker å oppnå? Det jeg reagerer på er hvor mange repetisjoner du tar. Om du tar 30 repetisjoner trener du ikke styrke, da trener du muskulær utholdenhet. For å trene styrke bør du komme deg under 15 repetisjoner. Helst under 10. I tillegg bruker du mye maskiner og "dilleøvelser". Jeg ville fokusert på ting som markløft, knebøy, benkpress, skulderpress, chins, dips, roing, med frivekter. Anonymkode: 2fe47...72e 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå