Gå til innhold

Samsung Galaxy S5, høyt batteribruk, "fjernede apper" troner på toppen over databruk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en samsung som plutselig har begynt å tappe batteri noe voldsomt. Kan lite om mobil men har skjønt at det kan henge sammen med apper som tapper mye mobildata osv. ser på lista over databruk at "fjernede apper" er oppført som det som bruker mest mobildata. Når jeg klikker på den står det at mobilen har brukt 0.00 i forgrunnsdata men 275 MB i bakgrunn.... 

Problemet er jo at appene er fjernet- og de er ikke oppgitt med navn- hvordan i helsike får jeg da fjernet dem fra å gå i bakgrunnen?? Gikk inn og klikket på "begrens bakgrunnsdata" nå, som ser ut som det vil gjelde alle apper, generelt. Men jeg lurer veldig på hvordan jeg får fjernet fjernede apper som tydeligvis surrer og går i bakgrunnen en gang for alle...?

takk for svar til teknoanalfabet

Anonymkode: 4cda5...792

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du skrudd  strømsparing? Det er og lurt å ikke ha mobildata på når du ikke har behov for å være på nett. Mobildata tapper batteriet raskt. 

Ellers får du se om du har apper som kjører som du ikke har behov for.

Anonymkode: d2f6e...f3d

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du skrudd  strømsparing? Det er og lurt å ikke ha mobildata på når du ikke har behov for å være på nett. Mobildata tapper batteriet raskt. 

Ellers får du se om du har apper som kjører som du ikke har behov for.

Anonymkode: d2f6e...f3d

Hei, ja har på strømsparing og slår av mobildata når jeg ikke trenger det. Problemet er at det ser ut som om det som tapper mest mobildata hos meg er "fjernede apper"- de står tydeligvis kun og går i bakgrunnen mens forgrunnsdata er på 0. Hvordan får jeg hindret fjernede apper fra å gå i bakgrunnen? de er jo fjernet! nå har de brukt 281 MB etter at jeg hadde på mobildata litt igjen

Skrevet

Har du en funksjon på mobilen der du kan tømme minnet?

På min LG har jeg noe som heter Smart cleaning og der kan jeg rydde opp i midlertidige filer, nedlastningsmappen og inaktive apps.

Evt. kan du kanskje finne apper på enten Appstore eller Play Butikk som kan rense telefonen din?

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Polly Ester skrev:

Har du en funksjon på mobilen der du kan tømme minnet?

På min LG har jeg noe som heter Smart cleaning og der kan jeg rydde opp i midlertidige filer, nedlastningsmappen og inaktive apps.

Evt. kan du kanskje finne apper på enten Appstore eller Play Butikk som kan rense telefonen din?

Takk, skal sjekke dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...