Gjest Endaen Skrevet 28. april 2016 #1 Skrevet 28. april 2016 Jeg trener jevnt og trutt, men mest kondisjon. Jeg er litt slapp på å trene styrke og tenkte det kunne vært gøy å gjøre en liten konkurranse med meg selv. Tenkte derfor å trene push ups intensivt, kanskje nesten hver dag og så se hvor mange jeg klarer etter en måned e.l. Jeg vet at hver dag kanskje er for mye, men anhver eller noe. Er det noen her som er gode på push ups og har råd til hvordan jeg bør gå frem? Jeg liker denne øvelsen, føler at jeg får god kontakt med kjernemuskulaturen og at jeg blir ordentlig sliten av den. Men jeg klarer ikke mer enn 15, var bedre før, da klarte jeg noen og tyve. Så ja, jeg vil gjerne høre litt tips og erfaringer og kanskje det er noen andre som er lystne på å ta et push up-program i mai?
KaDust Skrevet 28. april 2016 #2 Skrevet 28. april 2016 Det eneste som hjelper her er rett og slett og bare trene videre! Det blir bedre etterhvert, du vil klare flere etterhvert. Du kan jo prøve noen forskjellige varianter. F.eks. kan du varme opp med stående pushups mot vegg, deretter ta vanlige på knærne og til slutt ta fulle? Så kan du bytte på mellom å gå helt ned og bare halvveis ned. Bare pass på at du bruker kjernemuskulaturen aktivt så du ikke får bøy i ryggen. Du kan også variere med hvor du har armene. Jo bredere armene er fra hverandre jo enklere er det, og jo nærmere du holder armene jo vanskeligere. Vanlig er skulderbredde. Husk også at håndleddene skal være på samme linje med skuldrene. Altså ikke ha armene for langt bak eller foran deg selv. Husk å klem skulderbladene sammen når du går ned. Lykke til! 1
Gjest Ajax Skrevet 28. april 2016 #3 Skrevet 28. april 2016 Den beste måten å øke i push ups er å gjøre forskjellige varianter. Gjør et youtube-søk så finner du mange forskjellige push ups i forskjellig vanskelighetsgrad. Velg deg 5 varianter og begynn med f.eks. 5 repetisjoner av hver, og gjør en og en variant som i sirkeltrening. Noter hvor mange "runder" du klarer og øk repetisjoner for hver gang.
ajarRun Skrevet 28. april 2016 #4 Skrevet 28. april 2016 2 minutter siden, Cyrus skrev: Den beste måten å øke i push ups er å gjøre forskjellige varianter. Gjør et youtube-søk så finner du mange forskjellige push ups i forskjellig vanskelighetsgrad. Velg deg 5 varianter og begynn med f.eks. 5 repetisjoner av hver, og gjør en og en variant som i sirkeltrening. Noter hvor mange "runder" du klarer og øk repetisjoner for hver gang. Blir ikke dette bare kardio hvis man ikke øker vekten? Sånn etter at man har gått til den vanskeligste typen.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #5 Skrevet 28. april 2016 Hei! Først og fremst blir man god på det man trener på, så fortsett å øve. I tillegg vil jeg anbefale at du trener noen av hovedmusklene du ellers bruker i en push-up, for eksempel biceps og bryst, for å øke styrken. Kombinert med push-ups selvfølgelig. Lykke til Anonymkode: 12632...e9c 1
Gjest Ajax Skrevet 28. april 2016 #6 Skrevet 28. april 2016 13 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Blir ikke dette bare kardio hvis man ikke øker vekten? Sånn etter at man har gått til den vanskeligste typen. Dette er såkalt cardio-vaskulær trening, der man bygger både utholdenhet og styrke. Det skal ganske mye til å mestre de vanskeligste variantene av push-ups, så innen man er der tror jeg egentlig målet er nådd Og det finnes dessuten vektvest man kan kjøpe seg dersom man ikke føler det blir tungt nok. Fra et fitnessperspektiv blir det jo det samme som ellers, at man bulker ved å spise mye, og cutter ved å spise lite.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #7 Skrevet 28. april 2016 - Eksentriske push ups - Legg på ekstra vekt - Varier håndplassering - Støtteøvelser - Husk å hvile og restituere Anonymkode: 6e75a...395 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå