Maria.91 Skrevet 28. april 2016 #1 Del Skrevet 28. april 2016 Som tittelen sier; Jeg har nylig fylt 25 og har siden påtatt meg en del gammel dame-fakter, deriblant strikking. Hittil har jeg strikket et par babytøfler, som jeg tror mottakeren ble veldig glad for. Oppskriften, som forsåvidt var ganske grei å følge, ligger her: http://strikkogtoys.blogspot.no/2013/02/babysokk-trinn-for-trinn-illustrert.html Strikkingen har blitt noe av en avhengighet - det er jo så lett å bare sette seg ned og la tiden fly! Saken er dog den at jeg fremdeles ikke er noen "dreven" strikker, og som sådan setter jeg meg stadig fast i strikkeoppskrifter. Jeg har nå saumfart KG Forum etter en slags "strikke-SOS-tråd", uten hell. Jeg oppretter derfor denne, og håper at drevne såvel som nybegynnere kan bruke den til å dele tips og inspirasjon, samt be om hjelp der man sitter fast. Mitt siste prosjekt er disse: http://tusenideer.no/strikk-og-tov-et-par-deilige-varme-tofler/. Legger opp bilde når de er ferdige. God strikking, folkens! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 28. april 2016 #2 Del Skrevet 28. april 2016 Meld deg inn på Strikkesida på Facebook, fantastisk gruppe med masse inspirasjon! Er selv kun 20, men føler meg litt som en gammel dame som du sier, når jeg sitter med strikketøyet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maria.91 Skrevet 28. april 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 28. april 2016 1 time siden, Holititten skrev: Meld deg inn på Strikkesida på Facebook, fantastisk gruppe med masse inspirasjon! Er selv kun 20, men føler meg litt som en gammel dame som du sier, når jeg sitter med strikketøyet Hoho! Men ingen kan vel protestere på at et glass hvitvin, et strikketøy og litt Werthers/Smørbukk utgjør en sabla fin fredagskveld? Eller? Hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 28. april 2016 #4 Del Skrevet 28. april 2016 31 minutter siden, Maria.91 skrev: Hoho! Men ingen kan vel protestere på at et glass hvitvin, et strikketøy og litt Werthers/Smørbukk utgjør en sabla fin fredagskveld? Eller? Hehe! Heller det enn rølpefylla hver helg! Men mmm, smørbukk hørtes godt ut nå, det frister å løpe ned til butikken å kjøpe det. Du ga meg skikkelige cravings nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maria.91 Skrevet 3. mai 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 3. mai 2016 Den 28.4.2016 at 18.27, Holititten skrev: Heller det enn rølpefylla hver helg! Men mmm, smørbukk hørtes godt ut nå, det frister å løpe ned til butikken å kjøpe det. Du ga meg skikkelige cravings nå! Hoho, my bad! :D #sorrynotsorry, litt skal man unne seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maria.91 Skrevet 3. mai 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 3. mai 2016 Jeg fullførte tøflene! ...ooog ga de bort i presang, og glemte å ta bilde først :/ De ble rimelig "pløsete" først, så jeg måtte tove de litt ekstra. La også til litt ekstra lengde på sålen for å få en finere overgang, og det synes jeg ble bra I dag har jeg strikket en hel haug, for jeg har eksamen imorgen og da er det ekstra lett å gjøre alt som ikke innebærer lesing... Nuvel. Jeg har i alle fyll og fall lært meg et slags "mønster"! Det heter visst "helpatent" på norsk, men selv likte jeg det engelske navnet bedre - fisherman's rib Under ser du bilde av hvordan det ble. Jeg brukte denne tutorial-videoen fra YouTube for å lære meg teknikken: Som strikke-newb synes jeg den youtube-kanalen er GULL verdt. Jeg brukte samme for å lære meg å legge opp, felle av og strikke vrangt. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå