surfeline Skrevet 28. april 2016 #1 Del Skrevet 28. april 2016 Hei! Er det noen av dere som har handlet varer på internett fra USA? Hva i så fall? Er det noe å spare til tross for dårlig kurs? Og hvor er utvalget mye bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #2 Del Skrevet 28. april 2016 Jeg har kjøpt bøker fra amazon, og ting fra iherb. Problemet er at det kan ta veldig lang tid, og at frakten ofte blir dyr. Nå har jeg gått over til å kjøpe bøker fra book depository i uk, tar mye kortere tid. iherb har jeg kuttet helt, kjøper heller ting til dyrere penge på helsekost her til lands. Anonymkode: 02225...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinuwiel Skrevet 28. april 2016 #3 Del Skrevet 28. april 2016 Jeg handler mye bildeler på nett. Det er fortsatt en del å spare, pluss at utvalget er mye bedre. Har av og til bestilt direkte hjem og betalt frakt, men om jeg skal ha mye og tunge ting så bestiller jeg til en adresse i USA og får det sendt samlet til Norge med båtfrakt(finnes forskjellige firma som tilbyr denne tjenesten). Vet ikke om dette gjorde deg noe klokere? PS: så nå at denne tråden hørte til under "klær sko og mote" så da var det kanskje ikke dette svaret du var på utkikk etter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citpensacola Skrevet 28. april 2016 #4 Del Skrevet 28. april 2016 Frakt fra USA er relativt dyrt, så det skal litt til før det lønner seg. Fra USA har jeg for det meste handlet musikkinstrumenter. Bøker er rimeligere og mye raskere å handle fra britene, og det samme gjelder hobbysaker som også er veldig rimelig fra Asia. Internasjonal post fra f.eks Kina og UK er ganske kraftig subsidiert, særlig gjelder dette Kina. Husk at varer verdt over 350,- (inkludert fraktverdi) må fortolles og betales moms på. Noen varetyper, som f.eks klær, er det i tillegg tollavgift på. Posten tar i tillegg gebyr for fortollingsjobben, med unntak av varer sendt med EMS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
surfeline Skrevet 28. april 2016 Forfatter #5 Del Skrevet 28. april 2016 Takk for tips, alle 3! Alt er interessant, selv om tråden ligger under klær og mote Har dere noen konkrete nettbutikker dere har handlet fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
surfeline Skrevet 28. april 2016 Forfatter #6 Del Skrevet 28. april 2016 7 minutter siden, Tinuwiel skrev: Jeg handler mye bildeler på nett. Det er fortsatt en del å spare, pluss at utvalget er mye bedre. Har av og til bestilt direkte hjem og betalt frakt, men om jeg skal ha mye og tunge ting så bestiller jeg til en adresse i USA og får det sendt samlet til Norge med båtfrakt(finnes forskjellige firma som tilbyr denne tjenesten). Vet ikke om dette gjorde deg noe klokere? PS: så nå at denne tråden hørte til under "klær sko og mote" så da var det kanskje ikke dette svaret du var på utkikk etter Hvor har du handlet bildeler fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citpensacola Skrevet 28. april 2016 #7 Del Skrevet 28. april 2016 Kun butikker som spesialiserer seg på modellbygging, musikkinstrumenter/utstyr og en del via eBay og Amazon. Litt sære greier til at det er spesielt interessant for de fleste, men av mer "normale" greier kan jeg hvertfall si at Amazon er kjempeålreite å forholde seg til. Da jeg kjøpte Kindle fra dem for et par år siden gjorde jeg dette fra den amerikanske nettbutikken deres, betalte alt av frakt og moms på forhånd, og fikk pakke på døra med UPS mindre enn 48 timer etter bestillingen. Merk at Amazon både fungerer som nettbutikk med eget lager, og som tredjepartsformidler ala ebay. Man får altså kjøpt masse ting på Amazon som teknisk sett ikke blir levert av Amazon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinuwiel Skrevet 28. april 2016 #8 Del Skrevet 28. april 2016 For det meste summitracing, men handler også litt fra andre plasser som eckler's og ebay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. april 2016 #9 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Jeg handler bøker og hobbyting fra Amazon og ebay. Problemet oppstår når de enten ikke sender til Norge eller når frakten blir hysterisk dyr i forhold til selve tingen jeg kjøper. I sistnevnt tilfelle sjekker jeg gjerne om frakt via JetCarrier kan være et alternativ. Av og til kan det fungere greit, av og til blir det uforholdsmessig dyrt også der, så da dropper jeg selvsagt handelen. Glemte selvsagt - jeg handler gjerne joggesko på footlocker.com, ettersom mine favorittsko er vanskelige å få tak i her jeg bor. Endret 30. april 2016 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorÅse Skrevet 30. april 2016 #10 Del Skrevet 30. april 2016 (endret) Urovekkende at folk i dagens nettsamfunn fremdeles ikke skjønner bæra eller greia med denne USA shoppinga! Jeg har handlet alt fra Anita sports bh via blurayspiller til en dyr mac mini, og det har aldri vært problem, og det har alltid tatt kortere tid enn å handle hjemme på nett og alltid blitt 30-40 prosent billigere Greia er å bruke FedEx - alltid. Greia er å skaffe seg egen Po box i Oregon (pga skattereglene i den delstaten). Greia er å holde seg til amazon.com. piece of cake, peace in mind, varan kjem etter fir-fem daga, ut å tren, heim å sjå på netflix Endret 30. april 2016 av MorÅse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
surfeline Skrevet 2. mai 2016 Forfatter #11 Del Skrevet 2. mai 2016 Den 30. april 2016 at 14.53, MorÅse skrev: Urovekkende at folk i dagens nettsamfunn fremdeles ikke skjønner bæra eller greia med denne USA shoppinga! Jeg har handlet alt fra Anita sports bh via blurayspiller til en dyr mac mini, og det har aldri vært problem, og det har alltid tatt kortere tid enn å handle hjemme på nett og alltid blitt 30-40 prosent billigere Greia er å bruke FedEx - alltid. Greia er å skaffe seg egen Po box i Oregon (pga skattereglene i den delstaten). Greia er å holde seg til amazon.com. piece of cake, peace in mind, varan kjem etter fir-fem daga, ut å tren, heim å sjå på netflix Er det ikke utrolig dyrt å benytte FedEx, MorÅse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå