AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #1 Del Skrevet 28. april 2016 Hei. Jeg har kjøpt meg polar m400 for en tid tilbake og bruker den som motivasjon og for å få inn nøyaktig skritt osv osv. MEN jeg har et problem med pulsbelte. Jeg har prøvd tipsene som står på nettet men allikevell så fungere den ikke. Den hopper fra 180 i puls til 68 og alt mellom hele tiden. Jeg har prøvd den på meg selv og min kjære men fremdeles fungerer den ikke som den skal. Under sist trening fikk jeg maks puls 210 og den gikk ned igjen til 90 og ble lenge værende der (noe som ikke stemt da hjerte slo hardt og dette var cardio trening). Andre som har problemer eller har tips?? Det er kjipt for under trening får jeg aldri optimalt og jeg ligger dermed alltid feil på % av dagen aktivitet osv. DEt er muligens ikke det viktigste i verden men kjipt å ha betalt så mye for en klokke som ikke gjør jobben! Anonymkode: c8e06...e66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #2 Del Skrevet 28. april 2016 Jeg, samboeren og bestisen har akkurat samme klokke, og er kjempefornøyd Det eneste gangen jeg har hatt lignende problem som du sier, er da jeg ikke hadde kneppet den ene knappen på pulsmålerdingsen godt nok fast til beltet. Da lå pulsen på rundt 90 hele veien. Samboeren min gjorde den tabben å ikke fukte gummidelen av beltet som ligger inn mot kroppen, på undersiden av pulsmåleren, før han tok den på seg. Da får den dårligere kontakt, og det kan gjøre at den ikke viser rett puls. Så mitt råd er å - fukt gummidelen av beltet under pulsmåleren før du tar den på deg - sjekk at den er kneppet godt fast - sjekk hvor du har plassert den på kroppen - pass på at beltet sitter stramt nok på. Anonymkode: d8419...473 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #3 Del Skrevet 28. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg, samboeren og bestisen har akkurat samme klokke, og er kjempefornøyd Det eneste gangen jeg har hatt lignende problem som du sier, er da jeg ikke hadde kneppet den ene knappen på pulsmålerdingsen godt nok fast til beltet. Da lå pulsen på rundt 90 hele veien. Samboeren min gjorde den tabben å ikke fukte gummidelen av beltet som ligger inn mot kroppen, på undersiden av pulsmåleren, før han tok den på seg. Da får den dårligere kontakt, og det kan gjøre at den ikke viser rett puls. Så mitt råd er å - fukt gummidelen av beltet under pulsmåleren før du tar den på deg - sjekk at den er kneppet godt fast - sjekk hvor du har plassert den på kroppen - pass på at beltet sitter stramt nok på. Anonymkode: d8419...473 Har gjort alle disse tingen.. Har fuktet med spytt og med vann for å teste.. Men kanskje jeg fukte for lite? Hvor mye fukte du ? Det er stramt nok helst ubehagelig, har prøvd å variere på det også. Anonymkode: c8e06...e66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #4 Del Skrevet 28. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har gjort alle disse tingen.. Har fuktet med spytt og med vann for å teste.. Men kanskje jeg fukte for lite? Hvor mye fukte du ? Det er stramt nok helst ubehagelig, har prøvd å variere på det også. Anonymkode: c8e06...e66 Jeg fukter hele gummidingsen som er under pulssensoren med vann. Litt spytt holder ikke for meg. Jeg tar hele den delen av beltet under vasken, så det blir rikelig med fukt. Hvor på brystet har du den? Kan det hende du har den for høyt/lavt? Jeg har min sånn at kanten på sportsbh'en ligger direkte oppå den, det ser ut til å være der den best kjenner pulsen på meg. Når du har den på, sitter den da helt inntil kroppen din alle steder? Samboeren min må alltid vri den litt omkring for at den skal sitte helt inntil kroppen hans, ettersom han er av den litt spinkle sorten, og ribbein/brystbein stikker litt ut hist og her. Det kan også være at batteriet er dårlig i pulssensoren (selv om den er ny.. det er ikke alltid de har flett nye batterier i, spesielt ikke om dette er type kjøpt på el-kjøp og noen andre har hatt den før deg og levert inn på 30-dagers-returmuligheten deres). Om ikke noe av dette hjelper heller, ville jeg tatt den tilbake til butikken og reklamert på den. Sånn skal den ikke være. Anonymkode: d8419...473 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hot mess Skrevet 28. april 2016 #5 Del Skrevet 28. april 2016 Å forsøke å koble fra og koble til beltet og klokka igjen via bluetooth kan være verdt å prøve, det har av noen grunn fungert på min et par ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2016 #6 Del Skrevet 29. april 2016 Vask beltet (i vaskemaskin, du skal se vaskeanvisning på beltet). Når du svetter setter salter seg i belegget på beltet og gjør at pulsen fanges dårlig opp. Anonymkode: cbfcb...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå