Gå til innhold

Forslag til fest-vin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal fest på fredag og har ikke drukket siden jula 2014 - bortsett fra en sup rødvin her og der. Tror det er best jeg holder meg til vin hvis jeg skal holde ut lengre enn til halv ni. :hoho: 

Noen som har forslag til en god fest-vin? Jeg tror jeg vil gå for musserende eller noe annet veldig friskt. Liker det ikke så altfor søtt. Skal ikke passe til mat. 

Pleide å drikke øl og irish tidligere, men har ikke lyst på det nå. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med en portugisisk vinho verde? Det er friske og perlende hvitviner, ofte med ganske lav alkoholprosent, og de er ikke søte.

AnonymBruker
Skrevet

Prosecco (italiensk musserende)! Syns prosecco er bedre enn cava og en del champagne også. Mye godt å velge mellom. Liker den som heter Albino Armani eller noe sånt, men vet ikke om den er standard utvalg på polet. Men du kan egentlig bare ta hvilken som helst, har ikke vært borti en som jeg syns er dårlig. Men den som er mest populær (grønn flaske med grønn etikett mener jeg det er) er kanskje den jeg liker minst. Men den er mest populær da, så kanskje bare jeg som har rare smaksløker :)

Anonymkode: 34aa3...997

AnonymBruker
Skrevet

Prosecco er også veldig lettdrikkende så det passer bra til fest. 

Anonymkode: 34aa3...997

AnonymBruker
Skrevet

Crémant er tilnærmet champagne men mye billigere. Eblin-Fuchs Blanc de Blanc er fantastisk god, krisp og perlende i smaken! Jeg synes personlig også den smaker veldig Moët. Den er ikke av de aller billigste men jeg tenker at den helt klart er verdt det. koster 160 kr. Prosecco er også godt men jeg føler det er lengre mellom de gode typene med litt substans. 

Kos deg på fest:) 

Anonymkode: 6ef90...686

Skrevet

Her var det mange spennende forslag, tusen takk! Champagne-lignende høres veldig bra ut og da er 160 ingen pris, så det er helt greit! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...