Gå til innhold

Kake til konfirmasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har blitt bedt om å bake en kake til konfirmasjon. Det er ikke med min familie men kjæresten sin. Så det jeg lurer på, er om noen har en oppskrift på en pen, god kake(som blir spist opp) som de vil dele? Helst ikke for avansert, da jeg ikke er en dreven baker. 

Takk for svar! 

Anonymkode: ee7e9...f76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på hva slags kaker det blir ellers? Kjipt med to marsipankaker og fem ostekaker. 

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at du bør forhøre deg om hva slags type du skal lage. De som delte ut kakebakeoppgavene burde tatt ansvar for dette, men siden de ikke har gjort det, bør du hinte om at det er lurt å si noe om hvem som skal lage sjokoladekake, hvem som skal lage ostekake/gulrotkake/bløtkake, etc. Kjipt med fire ostekaker og ikke noe annet. 

Ellers kan du jo se på f.eks. detsoteliv.no, der er det mye godt. Verdens beste synes jeg er enkel å få til, og så er den utrolig god (som navnet også indikerer). Oreokake er også kjempeenkelt. Klarer du piske krem klarer du lage den, ikke noe baking involvert. 

Anonymkode: 17e3b...508

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lagde en red velvet kake en gang. Den ble veeeldig populær. Alle syntes det var kult at kaka var knallrød, og den smakte kjempegodt også. Ikke var den kjempevanskelig å lage heller. 

Ellers er jo oreokake veldig godt, og veldig enkelt å lage.

Anonymkode: 6a609...854

Gjest Marillia
Skrevet

I alle selskap jeg har vært i gjennom de siste årene er det definitivt oreokake som går først. Pavlova med vaniljekrem/krem og bær bruker også være populære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...