Gå til innhold

Kontantstøtte - fra når?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser på nav sine sider at man kan få kontantstøtte fra barnet er 13 måneder, står også at det er for 1 og 2 åringer. Om barnet mitt er født feks 1.mai, får jeg kontantstøtte for mai da? Har spurt på chatten til nav, men fikk bare en link med behandlingstiden og et svar som gjorde meg like forvirra.

Anonymkode: 1875e...98c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser på nav sine sider at man kan få kontantstøtte fra barnet er 13 måneder, står også at det er for 1 og 2 åringer. Om barnet mitt er født feks 1.mai, får jeg kontantstøtte for mai da? Har spurt på chatten til nav, men fikk bare en link med behandlingstiden og et svar som gjorde meg like forvirra.

Hvor mange tråder må du ha på denne saken? Du fikk rikelig med svar i tråden forleden dag.

Anonymkode: a2108...e45

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange tråder må du ha på denne saken? Du fikk rikelig med svar i tråden forleden dag.

Anonymkode: a2108...e45

Har ikke laget noen tråd om dette før jeg, er noen dager siden jeg har vært på kg så den tråden har jeg ikke sett.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ditt barn er født i mai vil du få første kontanstøtte utbetaling i slutten juni. Den siste vil di få i slutten av april året etter, så sant barnet ikke begynner i barnehage før den tid.

Anonymkode: c8496...6bb

AnonymBruker
Skrevet

Og du kan søke nå

Anonymkode: c8496...6bb

Skrevet

Uten at jeg har satt meg veldig inn i regelverket vil jeg anta du får fra 1. juni, som jo er da barnet er 13 måneder. Altså får du ikke kontantstøtte for mai.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk :) hun på nav-chatten skrev noe om at jeg kunne søke for mai, det var derfor jeg ble så forvirra.   

Ts

Skrevet

Kontantstøtteloven sier:

§ 2.Vilkår knyttet til barnet

Kontantstøtte ytes for barn mellom 1 og 2 år1 som er bosatt2 i riket, og som ikke eller bare delvis gjør bruk av barnehageplass som det ytes offentlig driftstilskudd for, jf § 7 tredje ledd.

§ 8.Støtteperiode

Kontantstøtte ytes fra og med kalendermåneden etter at rett til kontantstøtte inntrer, til og med den kalendermåned rett til kontantstøtte faller bort.1 Kontantstøtte ytes likevel ikke lenger enn til og med kalendermåneden før barnet fyller 2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...