Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja klart vi sjekker. Vi er samboere med felles gjeld, eiendom, biler og pendler til jobb. Vi overfører gjeld og gjeldsrenter oss i mellom og fordeler verdien av bilene.  I år hadde han restskatt, etter at dette ble gjort får vi begge penger tilbake.  på 20 minuttersjobb tjente vi massevis.

Hvordan tjener dere på dette? Flytting av renter betyr bare at den ene får lavere skatt og den andre får tilsvarende høyere, og flytting av gjeld hjelper bare hvis den ene må betale formueskatt og den andre ikke.

Anonymkode: f5a77...326

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber en plass og har familie en plass. Altså I nord sør strekkningen. Får man noe for det?

Anonymkode: 28095...4a0

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber en plass og har familie en plass. Altså I nord sør strekkningen. Får man noe for det?

Hvis du er folkeregistrert der du har familie så regnes du som pendler og kan få masse reisefradrag ihvertfall.

Anonymkode: b27ef...f2d

Skrevet (endret)

Selvfølgelig. Jeg gjorde dette samme dag som jeg fikk selvangivelsen. Hadde da gjort klart papirene mine, så det var bare å sjekke mot disse, gjøre eventuelle endringer og levere inn.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
Gjest Kaffekrus
Skrevet

Ja, selvsagt sjekker jeg - og det til tross for at jeg ikke har noen spesielle ting som gir fradrag. Gjort på kort tid, og det er greit å ha sjekket at alt stemmer :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må man levere om det ikke er noe endringer? Eller ikke noe å rette på?

Nei. Stilltiende aksept når du ikke foretar deg noe. Så er det bare å lene seg tilbake og vente på at skatteoppgjøret kommer - penger tilbake eller restskatt:-)

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er folkeregistrert der du har familie så regnes du som pendler og kan få masse reisefradrag ihvertfall.

Anonymkode: b27ef...f2d

ja, hvorden setter jeg det opp? flyr att og frem sør nord :)

Skrevet

Å ja ! 

Det du får fra skatteetaten er et utkast basert på mottatt informasjon skatteetaten har fått.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...