Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jada, jeg sjekker selvangivelsen og gjør rettelser om nødvendig, både de rettelsene som er til min fordel og de som ikke er det. En ærlig sjel :- ) Jeg vil at alt skal være riktig.

Hadde to rettelser i år, en til min fordel og en som ikke var det.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Må man levere om det ikke er noe endringer? Eller ikke noe å rette på?

Anonymkode: 28095...4a0

Skrevet

Ja. Sjekker at tallene stemmer. Har ikke ett fradrag å føre opp - det er litt kjedelig...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig sjekker jeg. Ville ellers ha gått glipp av flere fradrag.

Anonymkode: 5974d...54b

Skrevet

Selvfølgelig. 

Skrevet

Jeg sjekker om tallene stemmer, og det har de egentlig gjort hvert år. Ikke får jeg noe særlig med fradrag for ting heller (har ikke krav på noe særlig), så det blir utrolig enkelt å sjekke selvangivelsen. Tar en halvtime maks.

Skrevet

Ja jeg sjekker, tar jo ikke lange tiden. Syns det er utrolig at så mange ikke sjekker (og at ingen av de er på KG for å innrømme det). 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir nødt til å åpne den siden jeg har noen inntekter jeg må føre på, men dette maset om å gå glipp av fradrag er unødvendig. De aller fleste har ikke noe de kan trekke fra som ikke allerede er oppført, og hvis de har det er de nødt til å vite det fra før.

Anonymkode: f5a77...326

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært bedre om man kunne få den på e-posten, er så tungvint å logge seg inn at man lett ikke gidder det. Jeg leser alt som kommer i e-posten, men å logge inn på posten, altinn eller hva det skulle være gidder jeg omtrent aldri.

Anonymkode: 3b7b8...011

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir nødt til å åpne den siden jeg har noen inntekter jeg må føre på, men dette maset om å gå glipp av fradrag er unødvendig. De aller fleste har ikke noe de kan trekke fra som ikke allerede er oppført, og hvis de har det er de nødt til å vite det fra før.

Men man må jo fortsatt sjekke om tallene faktisk stemmer! Det er faktisk ingen selvfølge at de stemmer, og man er pliktig til å kontrollere dette. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sisti skrev:

Men man må jo fortsatt sjekke om tallene faktisk stemmer! Det er faktisk ingen selvfølge at de stemmer, og man er pliktig til å kontrollere dette. 

Man er ikke pliktig til å kontrollere det (da hadde det ikke vært valgfritt å levere), men man blir ansvarlig hvis de er feil. Uansett er de for personer med vanlige ansettelsesforhold så godt som aldri feil.

Skrevet

Ja, jeg sjekker selvfølgelig selvangivelsen. Men kan ikke huske sist jeg måtte gjøre endringer.

Skrevet

Ja, jeg sjekker alltid. Det er et fradrag som jeg alltid må doble mens min samboer skal ha 0. I år var det faktisk inntekter fra enkeltpersonforetaket mitt som ikke var kommet med, så det er helt nødvendig å sjekke for min del i alle fall.

Skrevet

ja sjekker og

juksa litt og sånn, 

det pleier å gå igjennom

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg er ikke dum. Fradrag i massevis som ikke er forhåndsutfyllt. Det vi får er skatteetatens forslag til selvangivelse. 

Anonymkode: 96175...eb3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ja klart vi sjekker. Vi er samboere med felles gjeld, eiendom, biler og pendler til jobb. Vi overfører gjeld og gjeldsrenter oss i mellom og fordeler verdien av bilene.  I år hadde han restskatt, etter at dette ble gjort får vi begge penger tilbake.  på 20 minuttersjobb tjente vi massevis. 

Anonymkode: 05a62...e20

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært bedre om man kunne få den på e-posten, er så tungvint å logge seg inn at man lett ikke gidder det. Jeg leser alt som kommer i e-posten, men å logge inn på posten, altinn eller hva det skulle være gidder jeg omtrent aldri.

Anonymkode: 3b7b8...011

Om du er så lat fortjener du faktisk å gå glipp av fradrag.

E-post er en usikker kommunikasjonsmåte som ikke kan brukes til slike ting, men du synes vel det er greit å få viktige papirer på avveie...?

Anonymkode: 9adb7...7f2

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags fradrag alle snakker om her?

Fersk på dette!

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags fradrag alle snakker om her?

Fersk på dette!

Reisefradrag, vedlikeholdskostnader på utleid bolig, barn, gjeld osv. Gå inn på skatteetaten.no og sjekk om du har noen fradrag du har gått glipp av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...