AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #1 Skrevet 28. april 2016 Jeg skal til å skrive bacheloroppgave det semesteret som kommer nå etter sommeren, og jeg har tenkt på en ting. Vi har hatt et semester med metodefag, og jeg er fryktelig dårlig når det kommer til tall. Er det sånn at man helst bør ha med noe metode for å i det hele tatt ha sjans til å få A? Eller kan man skrive bacheloroppgave uten noe som helst metode og fortsatt ha muligheten til å få A? Anonymkode: af878...f08
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #2 Skrevet 28. april 2016 Tror ikke helt du vet hva metode er. Det er klin umulig å levere en akademisk oppgave uten å ha med metode. Metode er ikke tall i seg selv. Metode er midlene du bruker for å løse oppgaven på. Så nei, du får aldri A uten metode. Sannsynligvis står du ikke uten Anonymkode: 7bfa5...732 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #3 Skrevet 28. april 2016 Ok, beklage at jeg ikke skrev slik du ville. Det jeg mente var TALLDELEN av metodefaget. Vi fokuserte mest på tall, mye regnestykker, osv. TS Anonymkode: af878...f08
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #4 Skrevet 28. april 2016 Det du mener er kvantitativ metode, som er en metode du selv velger å anvende for å løse problemet ditt. Hvilken metode du bruker avhenger av problemstilling og tema. Nei, du MÅ ikke bruke kvantitativ metode, du kan like godt bruke kvalitativ. Men det bestemmer problemstillingen din, og de andre designene du anvender for å løse oppgaven. Håper ikke du er like frekk til veileder. Da ryker Aen fort. Anonymkode: 7bfa5...732 3
Gjest Bergtekjen Skrevet 28. april 2016 #5 Skrevet 28. april 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, beklage at jeg ikke skrev slik du ville. Det jeg mente var TALLDELEN av metodefaget. Vi fokuserte mest på tall, mye regnestykker, osv. TS Anonymkode: af878...f08 Du kan ha intervjuer, observasjon f.eks. som går under kvalitativ metode eller mer som undersøkelser der respondentene dine må krysse av for alternativer som er kvantitativ metode. (Det er ei lita stund sidan me hadde om dette, så det kan godt hende eg skreiv noko feil). Dette er i tillegg basert på studiet eg går på, så det kan hende det er forskjeller på ditt studium. Hadde dykk ikkje ei pensumbok der det står om dei forskjellige formene for kvantitativ og kvalitativ metode? Metode består ikkje berre av regning og tall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå