Gå til innhold

Merksnodig følelse i leggen: Som om varmt vann renner ned beinet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter badmintontreningen i går fikk jeg en rar følelse i leggen: Som om det renner ned varmt vann der. Det gjør det ikke. Jeg har opplevd det mange ganger i dag; stående, sittende,  liggende. Hva er dette for noe? Nerve i klem? Noen som har opplevd tilsvarende? 

Anonymkode: fa213...e01

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Farlig å komme med antakelser, men bruker du sko med riktig støtte? Og strekker du godt ut etter trening? Tenkte det kunne høres ut som forstadiet til beinhinnebetennelse, i hvert fall slik jeg opplevde det.

Anonymkode: c421e...c95

Skrevet

baksiden eller midt i leggen? Det går en litt større nerve igjennom rompeballen og ned.Isjasnerve.Den kan bli irritert (Da piriformissyndrom) eller f.eks prolaps som klemmer på nerve. Ikke alle får smerter av prolapser,men noen kan få nervesmerter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kårky skrev:

baksiden eller midt i leggen? Det går en litt større nerve igjennom rompeballen og ned.Isjasnerve.Den kan bli irritert (Da piriformissyndrom) eller f.eks prolaps som klemmer på nerve. Ikke alle får smerter av prolapser,men noen kan få nervesmerter.

Nervesmerter vil dog ofte føles som stikkende smerter.

Anonymkode: 61d84...225

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Kårky skrev:

Si det...det er "midt bakpå", men føles virkelig som om det renner varmt Vann nedover muskelen. Kriblende, litt irriterende, men hverken vondt eller lammende. :) Må vel ikke til legen med noe sånt?

Skrevet

Jeg har hatt akkurat det samme fenomenet.  Gikk over av seg selv i løpet av noen dager.  Jeg er ikke lege så jeg kan ikke si til deg at du ikke trenger å gå til legen, men selv valgte jeg altså å bare se an.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nervesmerter vil dog ofte føles som stikkende smerter.

Anonymkode: 61d84...225

Jeg har nevropatisk smerte og kjenner til dette godt. Det varierer med brennende smerter,lynnedslag,iskaldt vann ,vibrerendes smerte ..

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Si det...det er "midt bakpå", men føles virkelig som om det renner varmt Vann nedover muskelen. Kriblende, litt irriterende, men hverken vondt eller lammende. :) Må vel ikke til legen med noe sånt?

Du må ikke til lege nei .Kan være du trenger påfyll av f.eks magnesium :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...