AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Jeg går for tiden sykemeldt. Kan ikke gå tilbake til jobben da den ødelegger føtter, ankler og knær totalt på grunn av medfødte skader som jeg ikke får gjort noe med (har vært hos kirurg). Jeg har ikke billappen, er i midten av 20 årene og kunne faktisk tenke meg å jobbe med noe innenfor transport (om det er budbil eller lastebil spiller ingen rolle) men jeg må da først få tatt lappen. Jeg har ikke god inntekt og har ingen oppsparte midler. Jeg mangler ca 13-14000 på å bli ferdig. Er det en ide å høre med banken om jeg kan få lån som er til det formålet? Det vil jo åpne seg mange nye dører i form av at jeg kan ta jobber hvor jeg ikke er avhengig av buss (som vi nesten ikke har her på bygda). Anonymkode: 8da28...8b2
ajarRun Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 For å kjøre lastebil kan du regne med å bruke over 100 000 kroner. Hvis du skal ha det foreslår jeg at du prøver å få NAV til å sponse det som arbeidsrettet tiltak. Det er relativt mange som får det. Å låne 14 000 er ikke noe problem, så lenge du har inntekt, hvis du er sykemeldt har du vel inntekt? Du må regne med å betale 4% hver måned (dvs 560 på 14000). Hvis du ikke er 100% sikker på at du kan betale må du ikke ta lånet. Det er lett å få 14 000 i kredittkort, men jeg hadde spurt trafikkskolen om de kunne tilby en betalingsplan, det kan godt hende de er villige til å strekke seg langt.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Dersom du har problemer med å fungere i dagliglivet på grunn av føttene/undersåttene dine, så bør du søke Nav om bilstønad for å kunne fungere i dagliglivet. Får du innvilget støtte til kjøp av bol får du og dekket førerkort. Et annet alternativ er å søke om støtte til førerkort fordi du fa kan komme deg ut i jobb og ikke være avhengig av trygd. Det du oppgir av beløp er jo beskjedent i forhold til aap/sykepenger eller annen stønad. Anonymkode: 5384a...a70
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #4 Skrevet 28. april 2016 I stedet for å låne 13-14000, sjekk med kjøreskolen om de kan ordne en avbetalingsplan. Dette vil normalt bli veldig mye billigere. Anonymkode: 57363...496
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå