AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Hva synes dere om å drikke feks et par glass vin rundt eggløsning når man prøver? Når stopper dere evt å drikke? Blir mange lange uker når man prøver mnd etter mnd... Anonymkode: ef48d...a68
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 Jeg synes at man ikke skal være for opptatt av å holde seg unna alkohol når man er prøver, for det kan jo gå flere mnd før det klaffer, og da er det dumt å leve som gravid i så lang tid! Jeg tror det er lurt å slappe mest muli av å ikke stresse for mye om hva man ikke kan drikke å spise osv, før TR ikke dukker opp. Alt med måte så klart, man trenger ikke å drikke seg dritings på vodka Jeg selv pleier ikke å drikke de dagene etter EL og frem imot TR, men når TR dukker opp så ser jeg ikke noe problem å ta noen glass vin til den dagen EL er igjen. Anonymkode: de387...58a 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Så hysterisk mener jeg ikke man kan være. Enten så kommer det en spire eller så gjør det ikke. Anonymkode: c4118...444 1
Strikkesokken Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 Jeg var på date med mannen og tok noen glass vin, og endte opp i bursdagsfest for ei venninne et par dager etter jeg tror jeg ble gravid. Der serverte de ganske sterke saker! Ble ikke full for det smakte grusomt og vi dro tidlig hjem, men var godt brisen. Kvelden før jeg bestemte meg for å ta en test (helt tilfeldig) drakk jeg en kopp kaffe med baileys. Var ikke en planlagt graviditet akkurat. Hadde nok fortsatt drukket litt vin rundt el selv om det var planlagt. Man kan ikke slutte å leve halvparten av tiden fordi man prøver. Er 8+4 nå og alt ser ut til å gå helt fint. 1
Gjest Sisti Skrevet 28. april 2016 #5 Skrevet 28. april 2016 Jeg hadde som utgangspunkt å unngå alkohol etter EL, men var ikke hysterisk på det, var det en spesiell anledning så drakk jeg jo. Etter hvert viste det seg at jeg nesten aldri hadde EL, så da ble det jo ikke så ofte jeg måtte holde meg unna... På fertilitetsklinikken var de helt klare på at jeg skulle unngå alkohol hvis jeg var sikker på at jeg hadde hatt EL og det var god sjanse for befruktning (men jeg slet jo altså med å bli gravid - ikke sikkert de hadde gitt det rådet til alle). Jeg tenker man må gjøre som man selv føler for. Det går jo eventuelt an å ta et glass vin men unngå flatfylla. Ingen fasit på dette.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #6 Skrevet 28. april 2016 Den dagen jeg hadde el hadde vi sex i 18 tuda rett før vi dro på vorspill. Jeg er nå gravid i 4. mnd. Anonymkode: dc601...303 2
Tekopper Skrevet 28. april 2016 #7 Skrevet 28. april 2016 10 timer siden, Strikkesokken skrev: Jeg var på date med mannen og tok noen glass vin, og endte opp i bursdagsfest for ei venninne et par dager etter jeg tror jeg ble gravid. Der serverte de ganske sterke saker! Ble ikke full for det smakte grusomt og vi dro tidlig hjem, men var godt brisen. Kvelden før jeg bestemte meg for å ta en test (helt tilfeldig) drakk jeg en kopp kaffe med baileys. Var ikke en planlagt graviditet akkurat. Hadde nok fortsatt drukket litt vin rundt el selv om det var planlagt. Man kan ikke slutte å leve halvparten av tiden fordi man prøver. Er 8+4 nå og alt ser ut til å gå helt fint. Men det er vel ikke spontanabort som er problemet, men senskader på fostret? Ett glass vin eller to bør gå greit, men alt som nærmer seg fylla er ikke det. Så det kan man spare til tida mellom mens og eggløsning
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #8 Skrevet 28. april 2016 Har en venninne som var på hardfylla hver uke de første seks månedene i svangerskapet, og kidden hennes er helt fin. Antar at et glass eller tre ikke er så farlig under EL. Anonymkode: cb2d0...17f
Strikkesokken Skrevet 28. april 2016 #9 Skrevet 28. april 2016 29 minutter siden, Tekopper skrev: Men det er vel ikke spontanabort som er problemet, men senskader på fostret? Ett glass vin eller to bør gå greit, men alt som nærmer seg fylla er ikke det. Så det kan man spare til tida mellom mens og eggløsning Er vel større sjans for SA hvis mor drikker alkohol svangerskapet. Selvfølgelig senskader også, men det tror jeg ikke er et problem så tidlig som før ikm. Ellers helt enig med deg, flatfylla kan man unngå etter el når man prøver 👍 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #10 Skrevet 28. april 2016 Tenk om du bruker 5-10 år på å bli gravid da? Man vet aldri hvor lang tid det tar før spiren sitter. Lev som normalt frem til positiv test... Anonymkode: ca30f...d17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå