tilriltunge Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 (endret) Hei og hopp!! Når jeg har skaffet meg vanlig dagbok idag, tenkte jeg å slå til med å starte treningsdagbok også! Jeg er 156cm høy, og veier ca 70+ kg. (Jeg eier ikke vekt, så sist jeg veide meg var i jula)... Mål: Stramme opp mage/lår/rumpe..osv osv. + Kondisjon. Få mer energi. Startet opp med "Fra sofagris til topptrent" 4.Januar i år. Det førte til at jeg trente 3 ganger i uka, frem til 4.mars. Det er det lengste jeg noen gang har trent sammenhengende! Så kom reising, og diverse og påska. Og alt gikk skeis... Trente første gang siden 4.mars i forrige uke. Startet ca der jeg var komt. - - - - - - - Bruker HI som oppsummering av treningen jeg gjennomfører:) Joggerunde: ca 1,6 km på sti. > Jogger/ løper mesteparten av veien.Sirkeltrening: 40sek på/ 20sek pause> Knebøy m5kg vekt/ Stående utfall/ Strikk- dra mot meg/ Pushups/ Planke/ Diagonalhev.) - - - - - - - - -APRIL 26/4: Tur med hund. 27/4: Jogging + sirkeltrening x3 MAI 9/5: Jogging med hund. 10/5: Jogging + sirkeltrening x3 13/5: Jogging + sirkeltrening x3 14/5: Fangene på fortet 2timer 16/5: Jogging + sirkeltrening x3 18/5: Jogging + sirkeltrening x3 20/5: Jogging + sirkeltrening x3 25/5: Jogging + sirkeltrening x3 27/5: Jogging + sirkeltrening x3 29/5: Jogging + sirkeltrening x3 30/5: Jogging + sirkeltrening x3JUNI 2/6: Jogging + sirkeltrening x3 6/6: Gå/jogge 5 km + sirkeltrening x3. 7-8/6: Hyttetur + gåtur ca 5km tilsammen 10/6: Gå/ jogge fjelltur 7,5 km. 17/6: Gå/jogge m/hund 5 km 19/6: Gå/jogge m/hund 5 km + sirkeltrening x3 21/6: Gå/jogge m/hund 5 km + sirkeltrening x3 28/6: Gå/jogge m/hund 5km + sirkeltrening x2 Endret 29. juni 2016 av tilriltunge
tilriltunge Skrevet 27. april 2016 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2016 13 minutter siden, KaDust skrev: Heier på deg! Lykke til. Takk
tilriltunge Skrevet 9. mai 2016 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2016 (endret) Har ikke blitt så mye trening i det siste. *fy*... Har "kompensert" med turer med hund, og mye lek med tantebarn da. Den dagen jeg har vært mest sliten i beina var etter lek med barna ;-) Skulle gå en rolig tur med hunden idag. Har en veldig fin sti som vi går i skogen. Supert idag, siden det var så mye skygge:) Men ble plutselig til at vi jogget halve veien! Så da ble det en mindre tur i antall minutter, men mer effektiv tur Endret 11. mai 2016 av tilriltunge
tilriltunge Skrevet 11. mai 2016 Forfatter #5 Skrevet 11. mai 2016 (endret) Tirsdag 10/5: En rolig runde på meg og hunden i varmen. Ca 1,6km i skogen. Jogget halve veien. Kom hjem og tok 3 runder sirkeltrening hjemme (40sek på/ 20sek pause)(Knebøy m5kg vekt/ Stående utfall/ Strikk / Pushups/ Planke/ Diagonalhev.) Ble utrolig sliten nå i varmen.. Ikke samme ventilasjon hjemme som i treningsstudio, nei. La meg nedpå litt, og glemte helt av uttøying. Prøvde meg litt, men da hadde jeg blitt kald i kroppen igjen, og det ble veldig hardt å tøye ut Endret 19. mai 2016 av tilriltunge 1
tilriltunge Skrevet 19. mai 2016 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2016 (endret) Fredag 13/5: Samme joggerunde med hunden. Men fra å gå ned til stien, jogge frem til snupunktet, og gå tilbake, ble det: Jogge ned til stien og til snupunktet (liten pause), + jogge tilbake hele stien til veien, og gå resten hjem. WOW! Fornøyd:) + 3 runder med den samme sirkeltreningen.Lørdag 14/5: 2 timer i "Fangene på fortet". Så utrolig gøy. Og massevis av trening uten at man tenker over det:)Mandag 16/5: Joggerunde + 3 runder sirkeltrening. (Klarte ikke å jogge like langt som fredagen.. men men).Onsdag 18/5: Joggerunde + 3 runder sirkeltrening. (Klarte å jogge like langt som fredagen!) :D (Og nå klarer jeg å holde 40 sek i planken i alle rundene!!) Hver runde blir det: Knebøy: 20 stk. Utfall: 16-18 stk. Strikk: 20 stk. Pushups: 20 stk (på kne enda). Planke: Holder ut 40 sek i alle rundene! Diagonalhev: 10 stk på hver side. Går fremover. Men er dødssliten når jeg er ferdig. Og holder meg til annenhver dag enn så lenge:) Endret 19. mai 2016 av tilriltunge
tilriltunge Skrevet 23. mai 2016 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2016 Fredag 20/5:Joggerunde + 3 runder sirkeltrening. Var ikke helt i toppform denne dagen. Muligens litt forkjølet, så tok det rolig med joggingen, og full gass med styrke heller.
tilriltunge Skrevet 30. mai 2016 Forfatter #9 Skrevet 30. mai 2016 Uke 21:Onsdag 25/5: Joggerunde + sirkeltrening.Fredag 27/5: Joggerunde + sirkeltrening.Søndag 29/5: Joggerunde + sirkeltrening. Denne helgen har jeg vært ganske sliten. Avsluttet fredagen med nattkino (23:59-02:15 med WoW-filmen). Sovnet ca 04, og opp kl 12. Rett ut i byen med folk over ALT. (matfestival osv, jippi!). Handlet gaver og diverse + en tur på butikken og handle mat. Hjemme ca 19. Skulle bare "slappe av" i 10min 0 sov TUNGT i 2 timer... Blir sykt sliten av folkemengder! Hele dagen i går i forberedelser til - og feiring av - selskap, igjen med masse folk. Hjemme ca 21. Fikk summa meg til å løpe og trene til slutt, i ca 21-30-tiden. Ferdig en time senere, og da var jeg VIRKELIG ferdig. Alt av muskler skalv i den siste runden av sirkeltrening, ja! Men DIGG å være ferdig med 3/3 :):)
tilriltunge Skrevet 21. juni 2016 Forfatter #10 Skrevet 21. juni 2016 Og så var vi nesten ferdig med juni også. Jeg har en kalenderbok, og her en dag satte jeg sirkel rundt alle dagene jeg har trent i år. Om jeg trener 4 dager til før juni er over, har jeg trent 50 ganger fra 1.1 - 31.6 NB: Jeg har ikke notert meg noe trening i uke 22 (30-5-5.6), så jeg husker rett og slett ikke om jeg trente da.... Mandag 6/6: Gå/joggetur 5km + sirkeltrening.Tirs- ons 7-8/6: Tur opp til hytta. + Litt gåturer i området. Ca 5 km tilsammen.Fredag 10/6: 7,5 km gåtur opp på et lite fjell (ca 250 moh), veldig bratt!Fredag 17/6: 5 km tur m/hund. Søndag 19/6: 5 km tur m/hund + sirkeltrening. Tirsdag 21/6: 5 km tur m/hund + sirkeltrening. Er veldig fornøyd med å klare å gå lenger turer enn den 1,6km løpeturen med hund. Stien jeg går har endel tunge, lange oppoverbakker, som kjennes godt i rumpa både på vei opp og ned (når jeg må bremse hunden). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå