Gjest *kokos* Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Hei! Vi skal pusse opp vegger, tak og gulv i hele huset (tradisjonelt husbankhus). Stilen vår er ikea/loppis, og det meste av tremøblene er i teak, ellers er det mye hvitt, svart og cognacfarget skinn. Hvilken farge og type gulv ville du valgt til dette? Jeg vil ikke ha parkett (pga riper), ellers er jeg åpen for alt. På forhånd tusen takk!
Gjest humleblom Skrevet 28. april 2016 #2 Skrevet 28. april 2016 Hvitt gulv ser fint ut på interiørbilder i alle fall. Men er skittensomt og kan bli litt mye i et hjem man faktisk skal bo i. Men det finnes jo matter som kan få det til å se litt mindre hardt ut. Jeg vil jo ikke helt anbefale trefarger, på grunn av teak-møblene... Selv om en mørk trefarge muligens kunne være kult. Grått er jo lett å finne i mange ulike gulvtyper for tiden siden det er så populært, men vil kanskje ikke passe så bra til stilen ellers. Jeg må si jeg skjønner dilemmaet ditt. Men til material så vil jeg si at laminat slettes ikke er dumt, spesielt på kjøkkenet. Beklager at jeg ikke er til så mye hjelp, det var et vanskeligere spørsmål enn først antatt.
onyx Skrevet 28. april 2016 #3 Skrevet 28. april 2016 Linoleum? Jeg er litt svak for sjakkrutemønster i svart-hvitt, men det er jo ikke overalt det fungerer.
KaDust Skrevet 28. april 2016 #4 Skrevet 28. april 2016 Hva med resirkulert gulv? Vi pusset nylig opp og landet på denne. Den er mye penere i virkeligheten enn den ser ut på bildene her. Helt fantastisk fin, utrolig slitesterk (vi har mistet mye i gulvet mens vi fullførte oppussingen og det er ikke en skramme i gulvet), og ikke minst er det resirkulert! Sånn ser det ut hos oss:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå