AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Jeg kunne tenke meg å bli vegetarianer, men jeg er litt skeptisk, da jeg har så mye allergi. Er allergisk mot soya, egg, laktose, hvete, nøtter, bønner, avocado, løk og hvitløk. En del av det jeg er allergisk mot, er jo en stor del av kosten til en vegetarianer. Så lurer på om noen har tips, eller ideer til hva jeg kan spise som alternativ, for å få i meg proteiner og sunt fett. Anonymkode: f7568...b1b
Sølvrosen Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 Tåler du linser eller kikerter? Mais og andre sorter korn inneholder noe proteiner, men det mangler noen viktige aminosyrer. Hvis ikke kommer jeg ikke på noe. Du vil ikke heller vurdere å ha et dyrevennlig kosthold, der du fokuserer på mat som har hatt et godt liv? Kjøpe hjort/elg fra jegere? Kjøpe økologisk, frittgående villsau eller utegangarsau? Ale opp høner i hagen? Kjøpe fisk fra bærekraftig fiske? Husk at du ikke trenger så mye kjøtt og fisk som det er vanlig å spise, så selv om du bare kutter ned på kjøttet hjelper det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #3 Skrevet 28. april 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne tenke meg å bli vegetarianer, men jeg er litt skeptisk, da jeg har så mye allergi. Er allergisk mot soya, egg, laktose, hvete, nøtter, bønner, avocado, løk og hvitløk. En del av det jeg er allergisk mot, er jo en stor del av kosten til en vegetarianer. Så lurer på om noen har tips, eller ideer til hva jeg kan spise som alternativ, for å få i meg proteiner og sunt fett. Anonymkode: f7568...b1b Hvis du vurderer vegtarianer så kan du jo spise meieriproduker,og det finnes jo laktosefrie produkter(og uten animalsk løpe) Anonymkode: 5787b...cc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå