AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Naboen som bor over oss har et barn i 3-4 års alderen som konstant gråter. Dagtid, nattestid - det spiller ingen rolle. I tillegg er det mye tramping, hyling og uteaktiviteter inne til alle døgnets tider. Har prøvd å snakke med naboen om dette, men får bare svar som "Det er bare et barn. Vi må jo få leve vi og" så nå har jeg blitt så lei at jeg har begynt å spille høy musikk sent på kveld/nattestid samt spille TV spill på nattestid også med hensikt for å holde de våkne. Føler meg egentlig ganske råtten som holder på slikt, men har blitt så lei av å bli holdt våken av naboen over, spesielt når jeg må stå opp tidlig for å gå på jobb. Er det flere i samme situasjon? Noen som har råd og tips? Flytting er ikke alternativ. Anonymkode: e0bb5...ef5
Gjest Dwight Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naboen som bor over oss har et barn i 3-4 års alderen som konstant gråter. Dagtid, nattestid - det spiller ingen rolle. I tillegg er det mye tramping, hyling og uteaktiviteter inne til alle døgnets tider. Har prøvd å snakke med naboen om dette, men får bare svar som "Det er bare et barn. Vi må jo få leve vi og" så nå har jeg blitt så lei at jeg har begynt å spille høy musikk sent på kveld/nattestid samt spille TV spill på nattestid også med hensikt for å holde de våkne. Føler meg egentlig ganske råtten som holder på slikt, men har blitt så lei av å bli holdt våken av naboen over, spesielt når jeg må stå opp tidlig for å gå på jobb. Er det flere i samme situasjon? Noen som har råd og tips? Flytting er ikke alternativ. Anonymkode: e0bb5...ef5 Kjempe smart. Du skjønner jo at en trøtt fireåring er verre enn en våken fireåring. Du får sove med propper og forsette å ta det opp med de, men å spille høy musikk for å ta hevn er utrolig umodent.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Et øyeblikk siden, Dwight skrev: Kjempe smart. Du skjønner jo at en trøtt fireåring er verre enn en våken fireåring. Du får sove med propper og forsette å ta det opp med de, men å spille høy musikk for å ta hevn er utrolig umodent. Har tatt det opp flere ganger og nå nekter de å snakke med meg da de mener at jeg må tåle å leve med barn over som bråker unødvendig mye! Når barnet ikke gråter så er det tramping, hopping, ballspill inne og slike ting. Jeg er lei av å sove med propper samt å bli vekka opp 05.00/06.00 i helgene og det å miste nattesøvn. Det kan hende at det jeg gjør er barnslig, men tenker at kanskje det er den eneste måten å få foreldrene til å skjønne problemet Anonymkode: e0bb5...ef5 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 Foreldrene skjønner nok problemet, men hva mener du de skal gjøre? Vær så snill å gi meg oppskriften på hvordan få barn til å være stille om morgene i helgene! Jeg har to, og det er et evig mas: Hysj, ikke hopp, ikke løp/herje/brøle/kaste inne. Ute: mener du de bør forby trampoline og løping der også, og det vil hjelpe på støynivået inne? Og tror du de får barnet til å gråte med vilje? Gi oss og dem løsningen! Anonymkode: 21261...83f 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #5 Skrevet 27. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene skjønner nok problemet, men hva mener du de skal gjøre? Vær så snill å gi meg oppskriften på hvordan få barn til å være stille om morgene i helgene! Jeg har to, og det er et evig mas: Hysj, ikke hopp, ikke løp/herje/brøle/kaste inne. Ute: mener du de bør forby trampoline og løping der også, og det vil hjelpe på støynivået inne? Og tror du de får barnet til å gråte med vilje? Gi oss og dem løsningen! Anonymkode: 21261...83f Har ikke sagt noen ting om uteaktiviteter. Jeg liker bare ikke når foreldrene nærmest oppmuntrer til uteaktiviteter inne for å få ungen til å være stille. Om barnet er hyper, vil løpe, utfolde seg så er det foreldrenes ansvar å ta med barnet ut slik at barnet kan få utfolde seg fritt der med bråk, herjing og løping. Tipper det hadde fått støynivået inne til å synke drastisk om ungen faktisk fikk vært i nok aktivitet ute så h*n ble sliten. Anonymkode: e0bb5...ef5 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #6 Skrevet 27. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Foreldrene skjønner nok problemet, men hva mener du de skal gjøre? Vær så snill å gi meg oppskriften på hvordan få barn til å være stille om morgene i helgene! Jeg har to, og det er et evig mas: Hysj, ikke hopp, ikke løp/herje/brøle/kaste inne. Ute: mener du de bør forby trampoline og løping der også, og det vil hjelpe på støynivået inne? Og tror du de får barnet til å gråte med vilje? Gi oss og dem løsningen! Anonymkode: 21261...83f Å lære de at det ikke er lov å bråke inne. Er virkelig ikke verre enn det. Når noen sover er man stille. Ingen herjing før kl. 09 i helger, og all hopping/løping og bråkelek skal skje ute. Det er bare å lære barna å ta hensyn. Rope og brøle er selvsagt ikke lov inne, man skal bruke innestemme. Teskje: Bli sint om ungene ikke hører. Noe som forsåvidt ikke er nødvendig om man lærer de dette fra de er små. Jeg klarte det, og min mor som hadde fem barn (fire av de iløpet av seks år!!) klarte det. TS: Leier eller eier du? At det skal være stille mellom 23 og 07 gjelder uansett i boligfelt/blokker. Så jeg ville klagd til styret/huseier e.l. Hvis det ikke gir seg ville jeg flyttet. Er det veldig ille bråk så går det også ann å ringe politiet, som man ville gjort hvis det var festbråk. (Hadde det vært en baby hadde jeg ikke vært så bastant, men et så stort barn klarer virkelig å fortså at man er rolig når man er inne, og at man er stille om morgenen. Derfor hadde foreldrene bare hatt godt av å få politiet på døra, når de tydeligvis tror ungen ikke trenger oppdragelse) Anonymkode: e464e...229 7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #7 Skrevet 27. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS: Leier eller eier du? At det skal være stille mellom 23 og 07 gjelder uansett i boligfelt/blokker. Så jeg ville klagd til styret/huseier e.l. Hvis det ikke gir seg ville jeg flyttet. Er det veldig ille bråk så går det også ann å ringe politiet, som man ville gjort hvis det var festbråk. (Hadde det vært en baby hadde jeg ikke vært så bastant, men et så stort barn klarer virkelig å fortså at man er rolig når man er inne, og at man er stille om morgenen. Derfor hadde foreldrene bare hatt godt av å få politiet på døra, når de tydeligvis tror ungen ikke trenger oppdragelse) Anonymkode: e464e...229 Leier og trives veldig godt her, bortsett fra det konstante bråket fra naboen. Jeg hadde hatt mer tålmodighet om det var snakk om en baby, men dette er et barn som bør skjønne at man er stille inne. Jeg oppfordret naboen til å ta med ungen ut slik at den kunne få rast fra seg der, men det ville de ikke. Det virker for meg som om de kun gir den en ipad eller noe og barnet får ikke slitt seg naturlig ut, derav mye frustrasjon og energiutløp inne. Barnet går heller ikke i barnehage da mora er hjemme med ungen. Har klagd til styrer, men ikke hørt noe så langt. Politiet føler jeg er å ta det litt langt, men er lei av dette evinnelige bråket. Anonymkode: e0bb5...ef5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #8 Skrevet 27. april 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leier og trives veldig godt her, bortsett fra det konstante bråket fra naboen. Jeg hadde hatt mer tålmodighet om det var snakk om en baby, men dette er et barn som bør skjønne at man er stille inne. Jeg oppfordret naboen til å ta med ungen ut slik at den kunne få rast fra seg der, men det ville de ikke. Det virker for meg som om de kun gir den en ipad eller noe og barnet får ikke slitt seg naturlig ut, derav mye frustrasjon og energiutløp inne. Barnet går heller ikke i barnehage da mora er hjemme med ungen. Har klagd til styrer, men ikke hørt noe så langt. Politiet føler jeg er å ta det litt langt, men er lei av dette evinnelige bråket. Anonymkode: e0bb5...ef5 Send en klage hver eneste gang det skjer. Skriftlig! Om du ender med tre klager i døgnet så får det være. Samt kontakt huseieren din, altså han du leier av. Du får jo ikke det du betaler for, så når du har forklart han situasjonen så forteller du også at enten må han løse problemet, eller så må dere gå ned i leie så du får kompensasjon for at leiligheten er ubrukelig å sove i. Anonymkode: e464e...229 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #9 Skrevet 27. april 2016 Hvis du har tenkt å klage til styre/politi så bør du kanskje slutte å bryte reglene selv først. Det hjelper lite å klage på bråk fra et barn om morgenen hvis du med vilje forsøker å holde de våkne på natta. Anonymkode: f04c0...204 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå