Gå til innhold

Er antall følgere på Insta viktig for deere damer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg ville sett på det som negativt, rett og slett fordi jeg har dårlig erfaring med menn som er veldig opptatt av sosiale medier. Jeg datet en mann som var bra på alle måter, superkjekk og vi hadde det veldig fint, bortsett fra at han var ekstremt opptatt av instagram og andre sosiale medier. Han la ut masse bilder av seg selv og det flotte livet hans, og fulgte selv mye jenter der inne. Det endte med at han dumpet meg for en annen instagram-babe han traff der haha.. Like greit, nå har jeg møtt en ny man jeg liker kjempegodt. Han har ikke instagram en gang, og det synes jeg faktisk er en skikkelig fordel!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du vil kapre en rosablogger eller en bimbo som kun er ute etter å være famehore for enhver pris, så værsågod streb etter masse followers. Husk at den du da søker mest sannsynlig er svært oppmerksomhetskrevende og muligens er hun mer opptatt av sin egen instakonto enn hun er av deg.

Lykke til. Kanskje Lord Sørseth har noen tips. Du får sjekke ut kontoen hans!

AnonymBruker
Skrevet

Lol, nei. Snarere tvert imot. Jeg syns det er negativt om en fyr har en haug med følgere, spesielt om det er jenter. Tenker bare han har et stort bekreftelsesbehov. Er litt intr. i en fyr selv nå, og han har er sånn på instagram (mange følgere - flest jenter) og jeg blir helt stressa av det. Minus. 

Anonymkode: f86b7...633

AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer ikke helt å stole på mennesker som er veldig opptatt av status og oppmerksomhet på sosiale medier, og heller ikke de som følger sånne personer (ja, hva feiler det sånne?:P). Det er noen faktorer ved det som jeg ikke helt klarer å sette fingeren på. Noe med selvtillit, kanskje? Jeg forstår ikke hvorfor de som følger sånne mennesker ikke blir megaflau :P Skjønner heller ikke hvorfor mennesker som legger sånt ut blir flau. Har de ingen virkelige kule og nære venner som kan fortelle dem hvor flaut det er? 

1. Hvorfor alle de dumme selfiesene? Med trutmunn? Altså, jeg kan kose meg med å legge fin og naturlig sminke og kle meg pent. Men hadde blitt utrolig flau om jeg la ut sånne bilder på sosiale medier for seriøs mening. Altså, et bilde av meg rett frem som stirrer mot kamera, riktig lys og lange vipper uten noe særlig grunn, annet enn hashtagg #smile #havingfun #selfie. Æsj så pinlig. 

Det er også veldig teit når man møter sånne mennesker som ikke kan leve opp til populæriteten. Og man ser av vennelista deres er av utrolig dårlig kvalitet og søppelfølgere med rumper, selfies og dritt. 

Nå var jeg bare helt, helt ærlig og rett frem.

Anonymkode: 0e37c...b96

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sjekket instaen til han jeg dater engang. 

Anonymkode: 42b66...8fa

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så personer som feks er på Instagram fordi de er glade i å fotografere eller ønsker å dele boktips med folk fra hele verden - kan ikke tenke selv?

Ingenting i verden er så svart/hvitt som du skal ha det til. Det finnes ikke én instagramkultur! Ærlig talt synes jeg du høres like umoden ut selv som dem du forsøker å heve deg over.

Anonymkode: cae5d...885

Var vel ikke det vedkommende mente? Selv er jeg blandt de du tenker på, jeg har insta hvor jeg poster litt forskjellig, har privat konto, kun noen få følgere og følger få selv. Men det er fordi jeg har valgt det slik, og tenker selv. Slik jeg oppfattet hun mente, og ikke nødvendigvis at man ikke hadde en konto i det hele tatt.

Anonymkode: 4360c...17c

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, lisemm skrev:

Jeg generaliserte. Selvfølgelig finnes det unntak. Enkelte er på instagram av andre årsaker enn egosentrisk selvskryt.

Svært mange er på Instagram av andre grunner enn å drive selvskryt. Og det sier en hel del om deg at ikke du har fått med deg at det heller er trutmunnene som er unntaket.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var vel ikke det vedkommende mente? Selv er jeg blandt de du tenker på, jeg har insta hvor jeg poster litt forskjellig, har privat konto, kun noen få følgere og følger få selv. Men det er fordi jeg har valgt det slik, og tenker selv. Slik jeg oppfattet hun mente, og ikke nødvendigvis at man ikke hadde en konto i det hele tatt.

Javel? Så lite følgere er et krav for å 'tenke selv' ? Eller mente du at det bare er dem med privat konto som tenker selv? Skjønner ikke hva du mener.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkleste måte å bli populær hos damer, er å ha damer etter deg. Blir som et snøskred som bare baller på seg, så ja, Du vil få mer damer etter deg dersom du har mange følgere på instagram, venner på facebook etc. Bare se på jenter og damer hvordan de flokker seg rundt populære gutter og menn.

Nå vil selvsagt damer nekte for det på et forum som dette, fordi ingen liker proklamerte attentionwhores, men i praksis, så er det anderledes, så lenge du ikke går rundt og snakker høyt om det.

Anonymkode: ec06b...21a

Samme gjelder menn. Gå ut på å byen å se hvor mange menn som flokker seg og ser på samme jenter, se på Instagram hvor mange menn og gutter som liker bilder og følger de samme jentene.

Anonymkode: 7b775...751

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg synes egentlig det er et pluss dersom folk ikke er på instagram og alt sånt.

Anonymkode: 92b3b...9ea

Gjest Mattis
Skrevet

Er det noe jeg driter i så er det HVERTFALL det!

AnonymBruker
Skrevet

Javel? Så lite følgere er et krav for å 'tenke selv' ? Eller mente du at det bare er dem med privat konto som tenker selv? Skjønner ikke hva du mener.

Nå gjør du deg bare vanskelig, du forsto godt at jeg svarte utfra mine egne erfaringer/meninger.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg syns det er mindre attraktivt med mannfolk som har et ekstremt behov for oppmerksomhet. 

Anonymkode: b3ca8...31c

Skrevet

Nei. Jeg synes egentlig det er et pluss dersom folk ikke er på instagram og alt sånt.

Anonymkode: 92b3b...9ea

Er faktisk enig. Det går an å være på Instagram og Facebook uten å være aktiv sådan, men det er et overraskende pluss og litt fascinerende om han tar avstand fra sånt. Det avslører en positiv egenskap rett ut: De ser hvor overfladisk og dumt det er (som ingen kan nekte på) og tar avstand fra det.

Gjest lisemm
Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svært mange er på Instagram av andre grunner enn å drive selvskryt. Og det sier en hel del om deg at ikke du har fått med deg at det heller er trutmunnene som er unntaket.

En må ikke vise trutmunn for å drive med selvskryt. Majoriteten av instagrambrukerne bedriver en eller annen form for selvskryt. De er sjelden jeg kommer over en bruker som er genuin. Saueflokk-mentaliteten dominerer på Instagram.

Endret av lisemm
AnonymBruker
Skrevet

Herregud så mye hat.

Ts fremstår som ganske ung, og antagelig er han bare et offer for sin samtid og sitt miljø.

I stedet for å gi råd og veilede, er det rene lynsjestemningen her.

Tviler på at TS kommer tilbake på dette forumet om han skulle lure på noe i fremtiden. Bra jobba folkens.

Anonymkode: c8ada...6f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så mye hat.

Ts fremstår som ganske ung, og antagelig er han bare et offer for sin samtid og sitt miljø.

I stedet for å gi råd og veilede, er det rene lynsjestemningen her.

Tviler på at TS kommer tilbake på dette forumet om han skulle lure på noe i fremtiden. Bra jobba folkens.

Anonymkode: c8ada...6f8

Hæ? :fnise: Seriøst? Gi deg`a.

Anonymkode: 13b9e...da1

AnonymBruker
Skrevet

Poenget med Instagram er jo å ha sitt eget fotoalbum på nett, hvor man samler opp minner fra sitt eget liv.

Da er det interessant med mennesker som tar gode bilder som at man er på reisefot, lokalt eller utenlands, da tar man bilder slik at kjente kan se hvor du er og hvordan du har det der. De som bruker instagram på riktig måte bryr seg ikke om de har 100 eller 1500 følgere. Isåfall måtte det være at man har tatt et skikkelig kult bilde og flere kan se det. Utenom brukes IG flittig av idrettsutøvere/artister/filmstjerner for PR, men det ser jeg på som greit fordi de har mange fans som nesten ser på dem som supermennesker, og ved å få private bilder av hverdagen deres får man et litt mer jordnært forhold til dem. De har dessuten jobbet hardt for å komme der de er i livet, og er sånn sett gode forbilder, i motsetning til Kardashian slekta som er oppmerksomhetshorer uten sidestykke.

Men seriøst, hvorfor bry seg om sosiale medier i det hele tatt? Bruk tiden på dine nærmeste heller, evt møt nye mennesker i det virkelige liv. Forestill deg at det skjer en ulykke og du vet ikke om du er dø eller i live om noen dager. Hvem tenker du på? Dine nærmeste eller de 1450 følgerene på instagram du har et "nært" forhold til?

Samme gjelder damer... vil du ha en kjæreste som er opptatt av DEG eller "fansen" din? Dessuten vil jeg tippe at dagens jenter har nok med seg selv og sine forventninger, at de ikke orker å bry seg om kjærestens og synes det er deilig å slippe å tenke på. 

Anonymkode: d49dc...100

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er nok som regel ikke opptatt av at man skal ha mange følgere på Insta i seg selv, men det kan jo være en indikator på generell popularitet. Sagt med andre ord, dersom følgere på sosiale medier som Insta også reflekterer hvordan man oppfattes av andre i virkeligheten så er det nok en fordel. Mange kvinner forsøker å nekte for dette, men når det kommer til stykket så velger de aller fleste kvinner populære menn likevel. På gruppenivå ser kvinner stort sett etter det samme, dvs. bla. utadvendthet og vellykkethet, og det er jo ganske naturlig at en utadvendt og vellykket mann får flere følgere på Instagram om han først velger å bruke det. 

Anonymkode: 58af4...00f

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud så mye hat.

Det er ikke hatefullt å mene den problemstillingen er latterlig. Eller er du en av dem som mener alle former for negativ respons er hat?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...