AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Har så lyst på extensions men sett noen bilder av jenter som har fått totalt ødelagt vippevekst i etterkant, er det en risiko for alle?? Har fine vipper naturlig og vil ikke de skal bli styggere om jeg prøver sommeren med extensions! Er det også sånn at man ikke kan bruke mascara på de falske vippene og ikke gni seg på øynene f eks under dusj eller ansiktsrens eller kan man det? Anonymkode: 05091...779
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 Mine ble ikke. De som var på da jeg tok de av for å gi vippene en pause, var en del kortere, men de som voks ut igjen var like lange som før. Jeg brukte aldri mascara på, men du kan visst bruke oljefrie tror jeg, samme med sminkefjerner. Gne meg aldri i øynene når jeg hadde det nei. Anonymkode: d568e...37d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Når du får satt på vippeex. Så må nødvendigvis ex. festets et sted og da blir dine egne vipper brukt. Dine egne vipper blir dermed utsatt for ekstra belastning av både vekt fra de kunstige vippene og ikke minst av limet som blir brukt. Dermed slites dine egne vipper, de vil kunne falle av og det tar tid før de vokser ut igjen. Er du riktig uheldig utvikler du MI allergi mot limet og får et livslagnt problem med allergi mot tilsetningsstoffer du nesten ikke kan unngå å komme i kontakt med. Å sette på vippeex. Burde ikke vært lov, spør du meg. Anonymkode: 89efe...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 Jeg fikk ikke kortere vipper av det. Men tror det er individuelt, og at det kommer an på hvordan de er lagt på. Hvis det er gjort av noen som kan sakene sine, skal det ikke bli sånn. Veldig lurt å sjekke opp salongen som har gjort det. Ang maskara, så prøvde jeg aldri det med vippe extensions. Hadde rett og slett ikke noe behov for det. da. Må nok være forsiktig med å gni seg ja. Heller ta litt forsiktig "dabbing" og smøring når du vasker deg Anonymkode: 2037b...325
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #5 Skrevet 27. april 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Når du får satt på vippeex. Så må nødvendigvis ex. festets et sted og da blir dine egne vipper brukt. Dine egne vipper blir dermed utsatt for ekstra belastning av både vekt fra de kunstige vippene og ikke minst av limet som blir brukt. Dermed slites dine egne vipper, de vil kunne falle av og det tar tid før de vokser ut igjen. Er du riktig uheldig utvikler du MI allergi mot limet og får et livslagnt problem med allergi mot tilsetningsstoffer du nesten ikke kan unngå å komme i kontakt med. Å sette på vippeex. Burde ikke vært lov, spør du meg. Anonymkode: 89efe...3bd Bruker de MI i limet???? Er nemlig allergisk mot det fikk heftig eksem og hovent ansikt etter noen behandlinger med hjemme hår kur mot og sjampo som inneholdt det! Må holde meg langt unna MI! Hjelp har bestilt vippe time allerede, bruker de mi i limet overalt? Anonymkode: 05091...779
laperla Skrevet 27. april 2016 #6 Skrevet 27. april 2016 Min er erfaring er at vippene fikk hard medfart. De ble både kortere og færre. Det kan ha sammenheng med at jeg var såpass avhengig av vippene at jeg kun hadde et par ukers pause på et par års tid med vippeextensions. Hadde singelvipper, men lange og tykke vipper, som også gjorde mer skade enn de mindre. Mye vil ha mer. 1
Revista.no Skrevet 28. april 2016 #7 Skrevet 28. april 2016 Mine ble helt ødelagt av vippeextensions, de var bare noen milimeter lange Jeg fikk også kraftig allergisk reaksjon når de begynte med nytt lim uten å gi beskjed. Området rundt øynene hovnet skikkelig opp og varte i mange dager selv om vippene ble fjernet. Resultatet av det er at huden på øyelokket har blitt slappere Alle reagerer selvsagt ikke, men sjansen er der. Jeg vil uansett ikke anbefale vippeextensions over lang tid. Tok over 6 mnd med mye pleie (vippeserum, castor olje) før de ble fine igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #8 Skrevet 28. april 2016 18 timer siden, laperla skrev: Min er erfaring er at vippene fikk hard medfart. De ble både kortere og færre. Det kan ha sammenheng med at jeg var såpass avhengig av vippene at jeg kun hadde et par ukers pause på et par års tid med vippeextensions. Hadde singelvipper, men lange og tykke vipper, som også gjorde mer skade enn de mindre. Mye vil ha mer. 1 time siden, Revista.no skrev: Mine ble helt ødelagt av vippeextensions, de var bare noen milimeter lange Jeg fikk også kraftig allergisk reaksjon når de begynte med nytt lim uten å gi beskjed. Området rundt øynene hovnet skikkelig opp og varte i mange dager selv om vippene ble fjernet. Resultatet av det er at huden på øyelokket har blitt slappere Alle reagerer selvsagt ikke, men sjansen er der. Jeg vil uansett ikke anbefale vippeextensions over lang tid. Tok over 6 mnd med mye pleie (vippeserum, castor olje) før de ble fine igjen. huff da, brukte dere begge to over lang tid? jeg vil bare ta en gang nå for å prøve, og eventuelt gjennom sommeren.... Og spør igjen , er det MI i alt vippelim? Isåfall må jeg avlyse timen min asap for er allergisk! Anonymkode: 05091...779
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #9 Skrevet 28. april 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruker de MI i limet???? Er nemlig allergisk mot det fikk heftig eksem og hovent ansikt etter noen behandlinger med hjemme hår kur mot og sjampo som inneholdt det! Må holde meg langt unna MI! Hjelp har bestilt vippe time allerede, bruker de mi i limet overalt? Anonymkode: 05091...779 http://www.nrk.no/hordaland/birgitte-blei-alvorleg-sjuk-av-ny-type-allergi-1.12392674 Denne jar jeg lagt ut lenke til mange ganger før. Det finnes og flere tråder med samme tema som denne med info om MI i limet brukt ved vippeexstantion. Dette viser den klare fordelen det er å søke i litt eldre tråder fremfor å ukritisk opprette nye og forvente at du skal få samme informasjon på nytt og på nytt av brukere som kan og vet og må bruke av tiden sin for å repetere og repetere... Når du påstår at du har MI allergi, så må du nødvendigvis ha blitt testet av hudlege. Hvorfor har du da ikke fått informasjon om noe så viktig som at vippeex. Ol er ting du skal holde deg unna? Mi finnes overalt i alt mulig av produkter. Du bør sette deg inn i hva du ikke tåler før du får meget alvorlige problemer med MI allergien din. Anonymkode: 89efe...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #10 Skrevet 28. april 2016 Mine vipper var kortere enn vanlig da jeg sluttet med extentions, men de vokste ut til normal lengde ganske kjapt. Jeg brukte litt maskara etter hvert som extentions falt av for å fylle inn glippene, men ikke til vanlig; det er det ikke behov for. Jo bedre du behandler vippene, jo lengre holder extentionsene seg fine. Dvs, ikke gni i øynene, ikke bruke øyesminke, oljefri sminkefjerner, ikke bruke krem rundt øynene osv. Anonymkode: 9fd86...ce1
Carmex Skrevet 28. april 2016 #11 Skrevet 28. april 2016 Hadde vippe extentions i litt over 2 år, hvor jeg fylte på ca. hver tredje uke. Det er virkelig noe man blir avhengig av! Lister opp en liten liste med positive og negative sider. Positivt : Ser veldig bra ut! Deilig å våkne opp og allerede se fresh ut på grunn av fine vipper. Sminker du deg hver dag, så går det mye raskere når man ikke trenger å sminke øynene. Negativt: Dyrt Kan ikke gni deg i øynene og må være forsiktig når du dusjer og vasker ansiktet Veldig kjipt når vippene begynner å falle av, og man får store mellomrom mellom vippene før man skal fylle på Vippene tar skade av det, og du får muligens kortere og færre vipper i ettertid Jeg har snart gått 1 år uten vippe extentions, og føler fortsatt ikke at vippene mine er linke mange, fine og fyldige som før. Skal du bare prøve det et par ganger så går det nok ikke like hardt utover vippene dine. Jeg skulle ønske jeg aldri begynte med det, for man blir så innmari avhengig da det er så fint Var en befrielse å kunne gni seg i øynene når jeg sluttet med det, rart hvor mye man kan savne en så enkel handling.
Sirah Skrevet 28. april 2016 #12 Skrevet 28. april 2016 Jeg hadde vippeextensions i nesten et år og jeg hadde seriøst bare noen stubber igjen når jeg til slutt tok de av. Så helt forferdelig ut! Har brukt månedsvis på å få de lange og fine igjen. Har brukt mye vippeserum osv og endelig etter fire-fem måneder har jeg normale vipper igjen. Tenk deg godt om før du gjør det. Det er sykt fint med vippeextension og du blir helt avhengig! Men for min del var det IKKE verdt det i ettertid! 2
laperla Skrevet 28. april 2016 #13 Skrevet 28. april 2016 6 minutter siden, Tst skrev: Hadde vippe extentions i litt over 2 år, hvor jeg fylte på ca. hver tredje uke. Det er virkelig noe man blir avhengig av! Lister opp en liten liste med positive og negative sider. Positivt : Ser veldig bra ut! Deilig å våkne opp og allerede se fresh ut på grunn av fine vipper. Sminker du deg hver dag, så går det mye raskere når man ikke trenger å sminke øynene. Negativt: Dyrt Kan ikke gni deg i øynene og må være forsiktig når du dusjer og vasker ansiktet Veldig kjipt når vippene begynner å falle av, og man får store mellomrom mellom vippene før man skal fylle på Vippene tar skade av det, og du får muligens kortere og færre vipper i ettertid Jeg har snart gått 1 år uten vippe extentions, og føler fortsatt ikke at vippene mine er linke mange, fine og fyldige som før. Skal du bare prøve det et par ganger så går det nok ikke like hardt utover vippene dine. Jeg skulle ønske jeg aldri begynte med det, for man blir så innmari avhengig da det er så fint Var en befrielse å kunne gni seg i øynene når jeg sluttet med det, rart hvor mye man kan savne en så enkel handling. Sier meg enig i med deg, Tst. Spør du meg nå, etter å ha vært avhengig, ser jeg langt fler negative sider ved å sette på extensions. Det skulle man ikke tro etter å "måttet" fylle på hver 2. uke for føle seg "fin". Det er ikke noe sunt tegn. Bruk pengene dine på noe annet, TS 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2016 #14 Skrevet 28. april 2016 Jeg brukte det i ca 6 mndr og ødela mine naturlige vipper totalt. Fikk vite at det var helt vanlig, men først etter at de hadde blitt ødelagt. Jeg brukte en av de mest kjente salongene, men det hjalp ikke stort. Anonymkode: ca9e6...5c8 1
Sirah Skrevet 28. april 2016 #15 Skrevet 28. april 2016 6 minutter siden, laperla skrev: Sier meg enig i med deg, Tst. Spør du meg nå, etter å ha vært avhengig, ser jeg langt fler negative sider ved å sette på extensions. Det skulle man ikke tro etter å "måttet" fylle på hver 2. uke for føle seg "fin". Det er ikke noe sunt tegn. Bruk pengene dine på noe annet, TS Og ikke minst: Du kommer til å savne så utrolig å klø deg i øynene 😂 1
Gjest Enhjørning Skrevet 28. april 2016 #16 Skrevet 28. april 2016 Mine ble kortere og jeg mistet endel av mine naturlige vipper, hadde vippeextensions 4 ganger. Det var mer stressende å holde de vedlike enn å putte på maskara. Dyrt var det også. Hører også om mange som får reaksjoner på limet dessverre.
Motebamsen Skrevet 29. april 2016 #17 Skrevet 29. april 2016 Vippene blir tørre og det hemmer veksten. Det går seg til etter du tar av vippene. Men extentions er ikke noe løsning i lengden men fin for en spesiell anledning.
Revista.no Skrevet 3. mai 2016 #18 Skrevet 3. mai 2016 Den 28. april 2016 at 16.09, AnonymBruker skrev: huff da, brukte dere begge to over lang tid? jeg vil bare ta en gang nå for å prøve, og eventuelt gjennom sommeren.... Og spør igjen , er det MI i alt vippelim? Isåfall må jeg avlyse timen min asap for er allergisk! Anonymkode: 05091...779 Jeg brukte over lang tid ja, fordi jeg ikke viste bedre. Det er snart 3 år siden jeg sluttet så det var vel ikke like vanlig som det er nå til dags. Og jeg stolte på at de jeg gikk hos ga med beskjed dersom jeg trengte pause, men de sa aldri ifra. Du burde bare bruke i korte perioder og ikke gjør det dagen før du skal noe spesielt(i tilfelle du reagerer). Jeg ville også brukt vippeserum mens du har extensions for å hjelpe til med og styrke dine egne vipper :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå