AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Hvordan kan man finne ut ca hva en forbrenner når en trener/ er fysisk aktiv. Jeg er en del kilo overvektig og er ikke god på å treningsstudioer og slikt. Har hata det siden omtrent alltid. Det jeg nå finner glede i er gå tur ( jogge så smått )og svømme. Er ikke særlig trent. Anonymkode: e05d3...703
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 Hvor mye du forbrenner avhenger av type aktivitet. Dette er like enkelt å svare på som "hvor mye veier en fisk?" eller "hvor langt er et tau?". Det finnes generelle tabeller over forskjellige aktiviter hvis du googler. For gå/løpe er et grovt utgangspunkt at du forbrenner kroppsvekten i kcal per kilometer du beveger deg. Anonymkode: 2805d...611
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Ellers kan jo en pulsklokke gi et grovt anslag på hvor mye du har forbrent. Du må imidlertid ikke legge for mye vekt på dette tallet da det er alt for mange variabler til at det kan være i nærheten av nøyaktig. Anonymkode: 2805d...611
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 Hvis du vil ha omtrentlige tall kan du bruke appen Endomondo når du går tur. Den er enkel å bruke og helt gratis. Anonymkode: b29e9...010
Frk.Latte Skrevet 27. april 2016 #5 Skrevet 27. april 2016 Pulsklokke med pulsbelte vil gi deg et ganske korrekt svar når du legger inn høyde og vekt. Da vil du se forbrenning av kalorier, puls og på noen klokker distanse. Høy puls (at du er varm og blir litt svett) i mer enn 30 minutter gir grunnlag for grei forbrenning. Appen Endomondo gir en ca beregning/indikasjon.
drue Skrevet 27. april 2016 #6 Skrevet 27. april 2016 Jeg bruker pulsklokke til all trening (jeg går mest fjellturer). Bruker det som en pekepinn på hva jeg forbrenner, men stoler ikke 100% på den. Den virker å vise ganske fornuftige tall da, ikke sånne crazy tall som kaloritelleren på en ellipsemaskin for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #7 Skrevet 27. april 2016 Takk for svar. Bruker myfitnesspal for ca kcal beregning. Og her kan man jo søke opp trening også, men det blir jo helt feil det som står der? Anonymkode: e05d3...703
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #8 Skrevet 27. april 2016 Bruk pulsklokke (selv om de ikke stemmer 100%). Vanskelig å svare på hvor mye du forbrenner på å være i aktivitet, da det kommer ann på type aktivitet, vekt, hvor stor innsats du legger i aktivitet ect. Anonymkode: f0570...f1e
drue Skrevet 27. april 2016 #9 Skrevet 27. april 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Bruker myfitnesspal for ca kcal beregning. Og her kan man jo søke opp trening også, men det blir jo helt feil det som står der? Anonymkode: e05d3...703 Min erfaring er at antall forbrente kalorier man får ved å plotte inn trening på sånne apper blir helt feil.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #10 Skrevet 27. april 2016 3 timer siden, drue skrev: Jeg bruker pulsklokke til all trening (jeg går mest fjellturer). Bruker det som en pekepinn på hva jeg forbrenner, men stoler ikke 100% på den. Den virker å vise ganske fornuftige tall da, ikke sånne crazy tall som kaloritelleren på en ellipsemaskin for eksempel. min pulsklokke macher ganske godt kaloritelleren på ellipsemaskinen og tredemøllen, hvorfor skulle de være så "crazy?" Anonymkode: aa27a...39f
drue Skrevet 27. april 2016 #11 Skrevet 27. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: min pulsklokke macher ganske godt kaloritelleren på ellipsemaskinen og tredemøllen, hvorfor skulle de være så "crazy?" Anonymkode: aa27a...39f Min også, de gangene jeg har pulsklokken på De maskinene jeg har brukt kobler seg automatisk opp mot pulsklokken. Maskinene viser skyhøye tall de gangene jeg ikke har pulsklokken på. 600 kalorier på under en time liksom, lite sannsynlig for ei på ca 65 kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå