AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Er sykemeldt og under behandling. Starter opp studier i august, er også da under behandling. Får man beholde sykepengene mens man studerer? / er under behandling samtidig og er nødvendig for veien videre. Anonymkode: ff378...b7f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 Alt dette skal du avklare med Nav. Får du godkjent at du kan studere så kan du normalt sett ikke studere på sykepenger men må over på annen stønad. Anonymkode: 11eac...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Nei, da får du i stedet sykestipend fra lånekassen. Anonymkode: cc1b7...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 Vet ikke helt hvordan sykestipend fungerer, men men. Får avklare med nav, tusen takk for svar. Anonymkode: ff378...b7f
Pol Pot Skrevet 27. april 2016 #5 Skrevet 27. april 2016 det er ikke mulig å gå direkte over til sykestipend når en begynner å studere. En må ha studert først og være minimum 50% studieufør. Sjekk med lånekassen sine nettsider.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #6 Skrevet 27. april 2016 Legen kan attestere at du er frisk nok til å studere, men ikke jobbe, hvis det er tilfelle. Anonymkode: 9b59b...3af
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #7 Skrevet 27. april 2016 Jeg er ikke ekspert på dette, men i utgangspunktet har du rett på sykepenger selv om du er student. Jeg har brukket benet og kan ikke jobbe på deltidsjobben min grunnet dette, men jeg kan helt fint studere. Får sykepenger for den ene jobben jeg ikke kan utføre (spinninginstruktør), jobber alle timene mine som korrekturleser fordi jeg kan gjøre det hjemme. Anonymkode: 5c0b7...02f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #8 Skrevet 27. april 2016 Jeg har 22% stilling ved siden av studiet og har fått sykepenger i en periode pga operasjon. Har ikke vært et problem. Anonymkode: 10703...63a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #9 Skrevet 27. april 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er sykemeldt og under behandling. Starter opp studier i august, er også da under behandling. Får man beholde sykepengene mens man studerer? / er under behandling samtidig og er nødvendig for veien videre. Anonymkode: ff378...b7f Kommunikasjon med Nav er stikkordet her. Anonymkode: 1e415...523
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #10 Skrevet 27. april 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke ekspert på dette, men i utgangspunktet har du rett på sykepenger selv om du er student. Jeg har brukket benet og kan ikke jobbe på deltidsjobben min grunnet dette, men jeg kan helt fint studere. Får sykepenger for den ene jobben jeg ikke kan utføre (spinninginstruktør), jobber alle timene mine som korrekturleser fordi jeg kan gjøre det hjemme. Anonymkode: 5c0b7...02f Veldig stor forskjell på å ha deltidsjobb ved siden av studiet og bli sykmeldt for en kort periode, enn å gå velvitende inn på studier med NAV ytelser. Jeg er sykemeldt fra min 100 % jobb og vil ikke få sykepenger mens jeg studerer uansett hvordan man vrir og vender på det så har jeg ikke krav på det. Anonymkode: 1e415...523 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #11 Skrevet 27. april 2016 Er sykemeldt og permittert, ( ble sykemeldt før permisjon ) kan ikke gå tilbake til arb stedet da det er grunnlag for sykemelding med behandling. Slik er det, bare hører for å vite om jeg har noen rettigheter her, eller om det bare er lånekassen fra høst. Er fortsatt under behandling det kommende året. Følger alle lover og regler, bare forhører meg slik at jeg noenlunne kan planlegge videre. Takk for svar. Anonymkode: ff378...b7f
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #12 Skrevet 27. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er sykemeldt og permittert, ( ble sykemeldt før permisjon ) kan ikke gå tilbake til arb stedet da det er grunnlag for sykemelding med behandling. Slik er det, bare hører for å vite om jeg har noen rettigheter her, eller om det bare er lånekassen fra høst. Er fortsatt under behandling det kommende året. Følger alle lover og regler, bare forhører meg slik at jeg noenlunne kan planlegge videre. Takk for svar. Anonymkode: ff378...b7f Den forhøringen må du nesten ta med Nav, fordi her er det spesielle forhold du i utgangspunktet/hi ikke informerte om. Normalt blir man ved sykemelding/peritering friskmeldt når man er frisk nok til å kunne jobbe eller studere til det som før het arbeidsformidlingen/Nav nå. Anonymkode: 11eac...7dd
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 #13 Skrevet 27. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Den forhøringen må du nesten ta med Nav, fordi her er det spesielle forhold du i utgangspunktet/hi ikke informerte om. Normalt blir man ved sykemelding/peritering friskmeldt når man er frisk nok til å kunne jobbe eller studere til det som før het arbeidsformidlingen/Nav nå. Anonymkode: 11eac...7dd Det er notert, takk for svar. Anonymkode: ff378...b7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå