Gå til innhold

17. mai. Barnetoget i Oslo. Burde man være bekymret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn skal i år for første gang gå i barnetoget i Oslo. Merker jeg har splittede følelser for dette. På den ene siden vil jeg holde henne langt unna pga terror frykt, men på den andre siden vil jeg ikke la terrortrusler skremme meg bort fra å leve ett vanlig liv.

Hva tenker dere? Sender dere barna deres i barnetoget ubekymret?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lev som normalt og ikke la terrorister ødelegge for dere. 

Du får ikke beskyttet hverken seg selv eller andre 100% 😊

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, Jens skrev:

Mitt barn skal i år for første gang gå i barnetoget i Oslo. Merker jeg har splittede følelser for dette. På den ene siden vil jeg holde henne langt unna pga terror frykt, men på den andre siden vil jeg ikke la terrortrusler skremme meg bort fra å leve ett vanlig liv.

er jo for så vidt enig med dette, men samtidig tenker jeg at man trenger jo ikke akkurat å oppsøke de mest selvskrevende terrormålene heller?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at du er bekymret. Jeg er også bekymret, selv om jeg ikke har barn i barnetoget. Hvis noen begynner å skyte  kommer det til å bli så mye kaos at det blir vanskelig å løpe vekk. Hvis man ikke blir skutt, eller rammet av en bombe, kan man bli tråkket ihjel når hele folkemassen prøver å flykte. Jeg er også bekymret for angrep med kjemiske våpen, blant annet saringass. 

Jeg tror ikke det skjer terrorangrep 17. mai. Og hvis PST vurderte et slikt terrorangrep som sannsynlig, ville de nok frarådet å sende barn i barnetoget. Men man kan aldri være sikker. 

Anonymkode: b1b96...637

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan reglene er for Oslo, men i min by får ikke foreldrene gå i barnetoget. Det er kun lærere og klassekontakter som går med barna, og så har hver skole en "henteplass" etter toget.

Så det ville gjort temaet spesielt følsomt hvis dette er tilfelle i Oslo også. Barn såvidt fylt 6 år oppleve terror og uten foreldrene i nærheten? Det er ikke en god tanke.

Samtidig vet jeg ikke hvor god sikkerheten er. Jeg tviler på om det er væpnet politi der i noen stor grad... er de som kjører motorsykkel bevæpnet?

Jeg er glad for at det ikke er meg som bor i Oslo. Jeg håper ikke noe skjer, det er ikke spesiell stor sannsynlighet for det, men....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det går politimenn på patrulje på Karl Johan sammen med barnetoget, så jeg vil påstå at det er mer trygt enn vanlig.

Anonymkode: 64a11...7c4

Skrevet
1 time siden, ops2 skrev:

Samtidig vet jeg ikke hvor god sikkerheten er. Jeg tviler på om det er væpnet politi der i noen stor grad... er de som kjører motorsykkel bevæpnet?

Hvis det ikke er generell bevæpning eller bevæpning grunnet mer konkrete terrortrusler er de ikke bevæpnet. Hvorfor skulle de som kjører motorsykkel være bevæpnet hvis ingen andre er det?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Jens skrev:

Du bør lese bøkene  til Ingvard Wilhelmsen. Man kan ikke gå rundt og bekymre seg for alt mulig. Hvor stor er muligheten for at du eller ditt barn havner i terror?

Anonymkode: 38455...db8

AnonymBruker
Skrevet

Enda en tråd om dette?

Anonymkode: cb700...399

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Jens skrev:

Ja, det ville jeg gjort uten å tenke meg om, vi skal faktisk ned til byen på 17. mai. Jeg går ikke daglig rundt og frykter hjerteinfarkt, hjerneblødning, kreft eller annet heller. 

Anonymkode: c68d8...b6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo en mulighet, men tarsing og kidnapping ville bekymret meg mer.

Anonymkode: 3dc0b...2ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...