Gå til innhold

Kan noen hjelpe? sykepenger vs aap.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykemeldt 100% og legen vil friskmelde meg, jeg har ikke jobb og gå tilbake til og da regner jeg med at jeg må starte på aap penger fra nav. Jeg får 18000 utbetalt hver måned  (regnet ut I fra min gamle jobb som jeg ikke har å gå tilbake til etter endt sykemelding) hva vil jeg få fra nav utbetalt hver måned? Noen som vet? Hvordan regne ut beløp?

Anonymkode: 533bc...28a

Gjest incognita
Skrevet

FYI så vil du nok ikke få innvilget aap dersom legen din mener du er frisk nok til å friskmeldes.

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil jeg da få av inntekt hos nav? 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil jeg da få av inntekt hos nav? 

Du må søke dagpenger som så mange andre må for tiden, dessverre.

Dagpenger er vel ca 63% av inntekten din.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sykemeldt 100% og legen vil friskmelde meg, jeg har ikke jobb og gå tilbake til og da regner jeg med at jeg må starte på aap penger fra nav. Jeg får 18000 utbetalt hver måned  (regnet ut I fra min gamle jobb som jeg ikke har å gå tilbake til etter endt sykemelding) hva vil jeg få fra nav utbetalt hver måned? Noen som vet? Hvordan regne ut beløp?

Så lenge legen friskmelder deg og det er ingen grunn for videre sykmelding så må du søke dagpenger. Tvilsom om du får AAP. Dessuten går dette ikke automatisk, lang søketid. På nav sine sider står det mye info du kan lese.

Anonymkode: 0164d...882

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Friskmeldes du av legen så er det arbeidsledighetspenger du må søke om, det er 62,4 % av tidligere inntekt.

Er du syk mer enn 12 mnd, og fremdeles sykemeldt så er det AAP man søker

Anonymkode: 3f870...874

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...