Gjest gjest 0 Skrevet 26. oktober 2004 #1 Skrevet 26. oktober 2004 I går var jeg på kino, og nok en gang måtte jeg sitte der og bli provosert over angrepillreklame! Denne reklamen oppfordrer mer eller mindre jenter til å ikke ta noe ansvar selv. "Gutter er bare gutter" sier de... Javel, men selv om ikke guttene klarer å ta ansvar og ha med seg prevensjon kan vel jenter sørge for det??? For meg har aldri angrepiller vært et alternativ til prevensjon! Jeg har tatt en angrepille da jeg husket at jeg hadde glemt en p-pille. Men fy søren så flau jeg var! Jeg synes disse reklamene oppfordrer til ubeskyttet sex. Da jeg var i yngre måtte vi tenke på konsekvensene fordi en angrepille ikke var lett å få tak i. I tillegg kan man jo bare tenke på hvor mange som får kjønnsykdommer av å tenke på denne måte... Burde slike reklamer forbys? Jeg mener det.... Pam
Gjest Valhalla Skrevet 26. oktober 2004 #2 Skrevet 26. oktober 2004 Er imot å forby reklame, men det her synes jeg er avskyelig.
Superlammet Skrevet 26. oktober 2004 #4 Skrevet 26. oktober 2004 Synes den er mannsdiskriminerende jeg. Vi gutter fremstår jo som komplett idioter når det gjelder kvinnfolk (ja greit, noen ganger er det sant) som ikke tar ansvar for fem øre, og bare driter oss ut. Enig, den er avskylig!
ps Skrevet 26. oktober 2004 #5 Skrevet 26. oktober 2004 Jøss! :o Litt lenge siden jeg var på kino, har ikke sett den jeg! Og dette er en reklame og ikke i "opplysningens ånd" som jeg forstår? Ikke;- "Dersom kondomen sprakk så er det et alternativ" -opplysning? Altså reklame for å bruke pillene istedet for kondom? :o Er det sant? :o
Veronal Skrevet 26. oktober 2004 #6 Skrevet 26. oktober 2004 Jeg lar meg høylytt provosere, jeg også! :evil: Jeg forventer seriøsitet og informasjon ifbm. legemiddelreklame. *skuffet*
Windy Skrevet 26. oktober 2004 #7 Skrevet 26. oktober 2004 Får slenge meg på her jeg også, reagerte da jeg så reklamen. Ærlig talt: "Gutter er bare gutter". Tusen takk for hjelpen, som om ikke det er den generelle oppfatningen (en GAL oppfatning) fra før at prevensjon "burde" være vårt (jenter ja) ansvar. For no piss
Gjest Virvel Skrevet 26. oktober 2004 #8 Skrevet 26. oktober 2004 Jepp, den er elendig. Jeg er enig i at det burde opplyses om hvilke muligheter man har og at angrepillen finnes, men ikke på den måten der. :o
Champagne Skrevet 26. oktober 2004 #9 Skrevet 26. oktober 2004 Mulig jeg er helt fjern, men jeg oppfatten den litt anerledes, nemlig sånn at gutter er gutter, kondomen sprekker lett/faller av osv osv. Jeg husker jo selv hvordan gutta fomla med kondomen da jeg var 17, og den falt av titt og ofte.. Synes ikke den er så ille jeg.
Catzy Skrevet 26. oktober 2004 #10 Skrevet 26. oktober 2004 Det er Norlevo-reklamen, ikke sant? Den har gått i snart 2 år i Oslo. Jeg fniser hver gang jeg ser den. Jeg oppfatter den som å gi deg et alternativ hvis guttene har kløna, eller du ikke har klart å overbevise dem om at "karamell ER godt med papiret på". Ikke som "Bruk dette i stedet for kondom". Ang. karamellkommentaren: Jeg mener at har man tilfeldig sex, så bør man bruke kondom. Du aner ikke hvor hverken hun eller han har hatt snabben / musa si før deg, og det er kjipt å ende opp enten med en unge eller en kjønnsykdom, fordi du ikke gadd å bruke sikker prevansjon. Catzy
Gjest gjest 0 Skrevet 26. oktober 2004 #11 Skrevet 26. oktober 2004 Kanskje jeg er for voksen til å se humoren i reklamen??? :-? Den er tydelig beregnet på yngre mennesker for det er en veldig ung jente som prater i reklamen. Hun høres litt "fjortis" ut synes jeg. I tillegg var det mye fnising i bakgrunnen. Det er med på å gjøre reklamen så utrolig provoserende. Jeg synes også den fikk gutter til å virke skikkelig dumme. Jeg kan ikke skjønne at det er lov å reklamere for en så alvorlig ting på den måten. Da burde heller fokuset vært på en kondom som sprakk eller noe i den duren. Jeg vet om flere unge jenter som har brukt angrepille flere ganger fordi de ikke brydde seg om at de ikke hadde kondom akkurat der og da. :-? Jeg har også hørt at de ønsker kondomautomater på studenthjem fordi det er en økning i salg av angrepiller etter studentfester.... Den kan miste virkningen hvis man bruker den for mye også. Det tviler jeg på at de som bruker den ofte er klar over... Pam
Mistyen Skrevet 26. oktober 2004 #12 Skrevet 26. oktober 2004 Så lenge voksne (over fjortisalderen) kan oppfatte dette som en form som prevensjonsmiddel, er det lett å tenke seg hva en virkelig fjortis får ut av det. :o Mulig at intensjonen er god, men den burde nok vært laget på en annen måte da.
Gjest Tari ikke innlogget Skrevet 27. oktober 2004 #13 Skrevet 27. oktober 2004 Jeg syns også de har "bommet" litt med denne reklamen. Det reklameres jo for angrepillen omtrent på samme måte som det reklameres for sjokolade. Jeg reagerte på den sist jeg var på kino.
Prycilla Skrevet 28. oktober 2004 #14 Skrevet 28. oktober 2004 Og folk snakker om at ungdom er umoralske? Tviler på at det er ungdom som har laget denne reklamen :klø:
Gjest Kari N Skrevet 28. oktober 2004 #15 Skrevet 28. oktober 2004 Jeg husker også da jeg så den for første gang. Ventet på at det skulle komme "vi kødda" etter reklamen. Snudde meg rundt for å se om noen andre reagerte. Nope. For en teit reklame ja! For all del: jeg trodde angrepillen var til for å brukes om alt annet gikk gæernt. Fikk også inntrykk av at angrepillen er lettvint prevensjonsmiddel. Det er jo veldig lurt, da den også forhindrer kjønnssykdommer og AIDS. Og teksten gutter vil være gutter... Ja for all del: absolutt alle menn er håpløse. Og for all del jenter; ikke gjør noe så skremmende som å kjøpe kondomer selv!
Gjest Melk Skrevet 28. oktober 2004 #16 Skrevet 28. oktober 2004 Det er Norlevo-reklamen, ikke sant? Den har gått i snart 2 år i Oslo. Jeg fniser hver gang jeg ser den. Jeg oppfatter den som å gi deg et alternativ hvis guttene har kløna, eller du ikke har klart å overbevise dem om at "karamell ER godt med papiret på". Ikke som "Bruk dette i stedet for kondom". Catzy Men gutter ser jo også denne reklamen, og jeg er redd den gir dem legitimitet til å droppe kondom.
Suzy Skrevet 29. oktober 2004 #17 Skrevet 29. oktober 2004 Jeg har sett - og reagert på - denne reklamen for lenge siden og lagde denne tråden Jeg siterer like godt meg selv: Jeg tolker denne reklamen som om den sier at det nok en gang er jentene som må ta ansvar for graviditet/ikke graviditet - og den hinter også til (mener jeg) at jenter nærmest er bevisstløse i gjerningsøyeblikket og at gutter er ute av stand til å ta ansvar. Jeg blir enormt provosert av den reklamen!!! :evil:
Jellyfish Skrevet 31. oktober 2004 #18 Skrevet 31. oktober 2004 Liker heller ikke denne reklamen! Synes den fremstiller angrepillen som et prevansjonmiddel og en lettvindt løpsning, og det er den da virkelig ikke?! :o Er helt sjokkert over at man nærmest oppfordrer til ansvarsløshet. Er det mulig da? Hadde jeg vært gutt ville jeg vel dessuten blitt kraftig provosert av å bli satt i en slik bås! :evil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå