secret92 Skrevet 26. april 2016 #1 Skrevet 26. april 2016 Jeg har så lyst å kjøpe egg direkte fra noen som har høner. Vet at det er mulig, men hvor finner man disse menneskene? haha. Helst rundt i Akershusområdet hvis dere vet om noen? Hvor er dere eggmennesker? Hadde vært så fint å kunne få kjøpt litt direkte av de små gårdene som lager litt forskjellig. Hilsen byrotta
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #2 Skrevet 26. april 2016 5 minutter siden, secret92 skrev: Jeg har så lyst å kjøpe egg direkte fra noen som har høner. Vet at det er mulig, men hvor finner man disse menneskene? haha. Helst rundt i Akershusområdet hvis dere vet om noen? Hvor er dere eggmennesker? Hadde vært så fint å kunne få kjøpt litt direkte av de små gårdene som lager litt forskjellig. Hilsen byrotta Jeg vet om et sted på Minnesund, står skilt ved veien. Er en gård på Brårud der de også selger egg, men det er ikke skiltet. Vet ikke om disse stedsnavnene sier deg noe, eller hvor i Akershus du kunne tenke deg å kjøpe? Anonymkode: 97eb3...faa
secret92 Skrevet 26. april 2016 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet om et sted på Minnesund, står skilt ved veien. Er en gård på Brårud der de også selger egg, men det er ikke skiltet. Vet ikke om disse stedsnavnene sier deg noe, eller hvor i Akershus du kunne tenke deg å kjøpe? Anonymkode: 97eb3...faa Hei, takk for svar! Vet hvor Minnesund er, og sjekket Brårud på kartet så vet sånn ca hvor det er. Så får ta meg en tur dit. Er det bare å ringe på og kjøpe? Haha, føler meg så dum jeg nå
Wenda Skrevet 26. april 2016 #4 Skrevet 26. april 2016 Her i byen har en av eggbøndene egen gårdsbutikk med åpningstider. Ikke noe svære greier, men et lite rom på siden av hønsefarmen hvor han stabler opp brett med egg. Kanskje du kan ringe eggbøndene nær deg og høre? Og ikke bare troppe opp en dag om ikke den du ringer selger til privatpersoner, så kanskje hen vet om noen som gjør det når det er sagt så syns jeg norske bønder er dårlige på å vise at de selger til privatpersoner. I Sverige er det nesten et skilt ved hver eneste gård om at de selger det de dyrker eller har. Handler jo nesten aldri i matbutikken når jeg er "hjemme" i Sverige
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #5 Skrevet 26. april 2016 25 minutter siden, secret92 skrev: Hei, takk for svar! Vet hvor Minnesund er, og sjekket Brårud på kartet så vet sånn ca hvor det er. Så får ta meg en tur dit. Er det bare å ringe på og kjøpe? Haha, føler meg så dum jeg nå Bare å ringe på. Kan sende deg adressen til det på Brårud på PM Anonymkode: 97eb3...faa
ajarRun Skrevet 26. april 2016 #6 Skrevet 26. april 2016 Blitt inspirert av McDonalds reklamen? Jeg har litt lyst til å bare kjøre til en bonde og bestille en bigmac og en kaffe en dag, for å se hva som skjer.
secret92 Skrevet 26. april 2016 Forfatter #7 Skrevet 26. april 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare å ringe på. Kan sende deg adressen til det på Brårud på PM Anonymkode: 97eb3...faa Ja takk, det hadde vært kjempefint!
secret92 Skrevet 26. april 2016 Forfatter #8 Skrevet 26. april 2016 2 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Blitt inspirert av McDonalds reklamen? Jeg har litt lyst til å bare kjøre til en bonde og bestille en bigmac og en kaffe en dag, for å se hva som skjer. Spørs sikkert hvem du stikker til da, en bonde som mekker kjøttet mekker sikkert ikke brødet og salaten og?? 1
ajarRun Skrevet 26. april 2016 #9 Skrevet 26. april 2016 1 minutt siden, secret92 skrev: Spørs sikkert hvem du stikker til da, en bonde som mekker kjøttet mekker sikkert ikke brødet og salaten og?? Jeg aner ikke, og jeg tviler hen har tid til å lage meg frokost. Men det hadde vært interessant å sett hva hen hadde sagt. Bestemor og bestefar har både jordbær, griser og sauer på gården (gullrøtter og poteter også), tror de kunne laget en brukbar frokost. 1
Lucky_Jack Skrevet 26. april 2016 #10 Skrevet 26. april 2016 Det pleide å komme et eldre ektepar fra en gård, og selge gårdsegg på Youngstorget hver fredag. Kan ikke bekrefte at de fortsatt stiller hver fredag lenger, da jeg ikke bor i Norge. Men de var der i alle fall hver fredag når jeg jobbet i Torggata. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 #11 Skrevet 26. april 2016 foresten, et lite googlesøk så fant jeg også denne linken http://godtbeite.com/index.php Gårdsbutikken til Hvam vgs. De har egenproduserte egg osv. Anonymkode: fd667...313 1
Gjest Hapi Skrevet 26. april 2016 #12 Skrevet 26. april 2016 Økoguide for Akershus og Oslo med liste over gårdsutsalg http://www.renmat.no/okoguide/okoguide-for-akershus-og-ostfold
Salka Skrevet 26. april 2016 #13 Skrevet 26. april 2016 Søsteren til samboeren driver med høner på hobbybasis og vi kjøper egg av henne. Sykt mye bedre enn de ekle eggene man får i butikken. Ja, de er virkelig ekle sammenliknet med disse. Disse er selvfølgelig dønn ferske og har knallgul plomme. Vanskelige å skrelle da, men det er jo fordi de er så ferske. Og best av alt, dette er egg fra høner som virkelig har det bra. De går i stor hønsegård og har varmehus som de går ut og inn av som de vil. Og kyllingene får vokse opp på en naturlig måte, de blir ikke fôret ihjel på alskens dritt for å vokse fortest mulig. Hun driver ikke så stort da, så tror ikke hun selger egg til andre enn nærmeste familie og venner, men jeg kan alltids høre om hun har mulighet til å selge til folk "utenfra" også. Hun har ulike raser så eggene er både hvite, gule, rosa og turkise. Jeg visste ikke at det fantes turkise egg en gang før jeg fikk se det. Jeg har jo ikke greie på sånt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå